BleuZ – En nóg een Peugeot... [1/1]

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
BleuZ
Berichten: 15
Lid geworden op: do 01 dec 2016 20:17
Schaal: 1:18

BleuZ – En nóg een Peugeot... [1/1]

Bericht door BleuZ »

Hey allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier actief ben geweest! Ik ben Nils, 21 jaar inmiddels, en modelauto's heb ik mijn hele leven wel al gehad; toen ik klein was vooral als speelgoed. Zo'n 5 jaar geleden heb ik een tijd lang een serieuze verzameling opgebouwd, maar op een gegeven moment is het meerendeel daarvan de deur uit gegaan.

Sinds dat ik mijn eerste eigen 'echte' auto heb aangeschaft ben ik weer een beetje bezig met het opnieuw opbouwen van een verzameling, en omdat de tijd ook in modelautoland zeker niet heeft stilgestaan lijkt het me leuk om er achter te komen wat er in de tussentijd allemaal bij is gekomen :D

Van mijn vorige verzameling zijn er twee auto's overgebleven:

Alfa Romeo 1750 GTV – AUTOart, 1:18
Afbeelding
Afbeelding

Lexus IS350 – AUTOart, 1:18
Afbeelding
Afbeelding

Naar aanleiding van mijn eerste 'echte' auto wilde ik die ook graag 'in het klein' hebben. Ik heb ongeveer 5 jaar geleden ook al een Peugeot 306 S16 van Ottomobile gehad – ik geloof dat ik die zelfs via dit forum heb gekocht toen – maar stom genoeg heb ik die weggedaan en omdat dat een limited edition betrof is die natuurlijk nergens meer terug te vinden. Toevallig maakt Ottomobile wel nog een 'Gendarmerie' variant.

Peugeot 306 S16 'Gendarmerie' – Ottomobile, 1:18
Afbeelding
Afbeelding

Jammer genoeg is mijn 1:1 Peugeot 306 niet meer. Ondertussen heb ik een nieuwe auto, en frappant genoeg is dat er ook een die ik vroeger in 1:18 heb gehad. De bouwkwaliteit valt in het niet vergeleken met de andere modellen van AUTOart of Ottomobile, maar onder het mom van "iets is beter dan niets":

Peugeot 206 cc – Welly, 1:18
Afbeelding
Afbeelding

Dit model is trouwens nog een klein projectje, zoals je ook al kunt zien aan de rechterdeur die met plakband op z'n plek is gehouden :roll:
Mijn 206 cc heeft een volledig zwart interieur en de grotere GTi-grille, en uiteindelijk wil ik dat dit model een 1:1 replica wordt van het origineel.
Afbeelding

Mijn meest recente aanwinst is een andere variant van de 206, maar van betere kwaliteit om te compenseren voor de matige kwaliteit van bovenstaande.

Peugeot 206 GT – Ottomobile, 1:18
Afbeelding
Afbeelding

Tot zover mijn huidige verzameling dus! :thump_up2:
Laatst gewijzigd door BleuZ op zo 01 jan 2017 12:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: BleuZ – Introductie

Bericht door Bien »

Welkom terug met de nieuwe collectie. Mooi begin alvast. :thump_up:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: BleuZ – Introductie

Bericht door Johan »

Toch nog fraaie modellen om opnieuw een collectie op te starten. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: BleuZ – Introductie

Bericht door NetForce84 »

Welkom
Zeer knappe modellen (en scherpe foto's) :thump_up:
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: BleuZ – Introductie

Bericht door MitsuGalant »

Welkom ook en mooie modellen, vooral die Alfa :worshippy:
Gebruikersavatar
Jeffrey1985
Berichten: 866
Lid geworden op: za 07 aug 2010 20:58
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: BleuZ – Introductie

Bericht door Jeffrey1985 »

Mooie start zo! De Alfa ziet er top uit :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5180
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: BleuZ – Introductie

Bericht door Schumi28 »

Welkom terug, leuke foto's met leuke modellen
Afbeelding
Gebruikersavatar
BleuZ
Berichten: 15
Lid geworden op: do 01 dec 2016 20:17
Schaal: 1:18

Re: BleuZ – En nog een Peugeot... [9/12]

Bericht door BleuZ »

Bedankt allemaal!

En het is weer tijd voor een nieuwe update! :D

Afbeelding

Zou er zoiets bestaan als te veel 206'jes? :oops: Ik kon het niet laten, haha. Dit maal een Peugeot 206 RC van Norev. Best wel aan de prijs voor een Norev model, en zeker als je de afwerking bekijkt, maar goed... hij is op bepaalde vlakken toch erg verwant aan mijn cc, daar heb ik namelijk zelf een lederen tellerkap uit een 206 RC in geïnstalleerd. En nu heb ik zo'n beetje elk 1:18 model wat er van de 206 in straatversie is gemaakt :thump_up:

Ik ben stiekem aan het overwegen of het doenbaar zou zijn om de bumpers en wat andere delen van de auto over te zetten op de 206 cc, zodat 'ie wat meer op mijn 1:1 lijkt, maar mede gezien de prijs ben ik daar nog niet helemaal over uit.

Stoer is 'ie in ieder geval wel!

Norev – Peugeot 206 RC, 1:18
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: BleuZ – En nog een Peugeot... [9/12]

Bericht door Bien »

We hebben hier ook een paar Peugeots gereden (106, 205 GTI Dimma, 406) en wij zijn ook heel tevreden over dit merk. Mooie 206 erbij weer!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: BleuZ – En nog een Peugeot... [9/12]

Bericht door Mr. Dj M. »

Welkom terug!
Wat betreft de 206CC, zoek eens naar de Gate variant. Dat is het bedrijf achter Autoart en zou in het begin het merk worden om goedkopere varianten neer te zetten. Dit is echter nooit gebeurd en alles is als Autoart de deur uit gegaan, alleen de 206CC en VW Beetle zijn onder het merk verkocht. Van de Beetle is er een mooiere Autoart gekomen. Van de 206CC helaas niet, ook al staat ie in de boekjes. Het gaat er echter vooral om wat verf en kentekenplaten die deze dan mist, dus goed te updaten. Voor jou is het qua interieur alleen maar goed, het interieur is er standaard gewoon zwart.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: BleuZ – En nog een Peugeot... [9/12]

Bericht door OTF'er »

Na de 205 GTI was de 206 GTI een beetje ontnuchterend, echter is RC of ook GTI 180 niet te versmaden als echte hot hatch...
Afbeelding
Gebruikersavatar
BleuZ
Berichten: 15
Lid geworden op: do 01 dec 2016 20:17
Schaal: 1:18

Re: BleuZ – En nóg een Peugeot... [1/1]

Bericht door BleuZ »

Bedankt allemaal! Met name voor de tip betreffende die Gate variant van de 206 cc; ik was ‘m al vaker eens tegengekomen tijdens mijn zoektocht naar die van Welly, en ik ging er van uit dat dat hetzelfde model was maar dan uitgebracht onder een ander merk.

Dat is dus blijkbaar niet het geval! En daarom ziet mijn bureau er nu zo uit, met maar liefst 5 Peugeots waarvan 4 206’jes :oops:

Afbeelding

Gate – Peugeot 206 cc, 1:18
Afbeelding

Afbeelding

Hier is ‘ie samen met de Welly variant:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allebei de modellen hebben hun sterke punten; zoals je kunt zien is de Welly variant wat 'kleurrijker' van binnen, de knopjes zijn ingekleurd en de Gate variant is wat kaal maar wel fijner voor wat betreft detail. Van buiten is de Welly over het algemeen wat netter afgewerkt als je kijkt naar hoe de deuren en motorkap aansluiten, en vooral het Peugeot-logo in de grille is een stuk mooier. Het klapdak is dan weer erg grof vergeleken met de Gate.

Het blijft leuk om al die 206'jes op een rijtje te zien, maar de volgende update wordt – gelukkig – weer eens wat anders :lol:
Laatst gewijzigd door BleuZ op za 14 jan 2017 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: BleuZ – En nóg een Peugeot... [1/1]

Bericht door Bien »

Mooi rijtje 206en!
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: BleuZ – En nóg een Peugeot... [1/1]

Bericht door OTF'er »

Qua algemene indruk oogt de Gate iets verfijnder in mijn opinie.
Vooral de lampen ogen op de Welly niet gedetailleerd met die zichtbare bevestigingspinnen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tripoux
Berichten: 2197
Lid geworden op: za 22 sep 2007 10:08
Contacteer:

Re: BleuZ – En nóg een Peugeot... [1/1]

Bericht door tripoux »

Mooie Peugeots en een heel smakelijke Alfa!
welkom op miin pagina’s
http://www.facebook.com/chouettemajorette
&
http://www.facebook.com/routenationale

(* beide niet-commercieel)
Plaats reactie