Jaren '20 modellen / Motormint

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Plaats reactie
Chris_E
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 okt 2009 18:30

Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door Chris_E »

Hoi allen,

Voor gebruik als referentie voor een stripboek, ben ik op zoek naar modellen van met name amerikaanse personenauto's uit de jaren 20 (tot 1927).

Na wat rondzoeken zag ik uiteindelijk dat http://www.motormint.com eigenlijk alles biedt wat ik zoek, alleen leveren ze hun producten (voor zover ik kan nagaan) helaas uitsluitend binnen de USA.

Heeft iemand enig idee hoe ik de Motormint modellen alsnog in Nederland zou kunnen verkrijgen, of heeft iemand andere ideeën om aan modellen uit deze periode te komen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door Peter Parker »

Ga 5-12 naar de beurs in Houten, daar vindt je vast wat je zoekt. Verder zijn er vast verkopers in NL die het kunnen leveren voor je. Kijk eens bij onze bannerpartners of in Haarlem. Verder ken ik ook verkopers hier in Purmerend die in 1;43 van de modellen leveren. Goedkoop? Niet echt. PB me maar eens.
Chris_E
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 okt 2009 18:30

Re: Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door Chris_E »

Ik kom heel toevallig nét terug van Automobilia in Haarlem, maar daar werd mij verteld dat amerikanen van vóór 1930 vrijwel niet te verkrijgen zijn in Nederland / buiten Amerika. Ze hadden enkel een paar prijzige specifieke modellen (pick-up truck, racewagens), maar ik zoek eerder naar 'gewone' personenauto's. Ik had gehoopt dat bijv. vooral een T-Fordje juist makkelijk te vinden zou zijn, maar zelfs die kan ik vooralsnog bij geen enkele webwinkel vinden...

Het moet ook niet te gek duur worden, want de modellen dienen vooral om na te tekenen; de Motormint-prijzen vielen me dan ook reuze mee.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door Peter Parker »

probeer modelplaza maar eens, ellende is dat ik op de site niet goed vind wat ik bedoel. Het was vooral het merk Solido, maar er staat meer in de winkel dan op de site. Jammer dat Automobilia niet je verder kon helpen, autopassion ook niet? Die zit ook meer in de modernere wagens dan oud goud.
Chris_E
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 okt 2009 18:30

Re: Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door Chris_E »

Kan 't op de site van modelplaza vooralsnog niet vinden, behalve idd Solido - de prijzen zijn alleen nogal twijfelgevallen, gezien het doel...
Ik zal sowieso Modelplaza ook nog even gaan bellen. Bedankt!
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door jonnoT »

Tja, om eerlijk te zijn zijn wagens uit de jaren30 veel mooier gelijnd dan de auto's uit de jaren 20.

In de collectie van mijn vriendin staan enkele Duesenburgs en Cords uit de late twenties

Duesenburg J Class 1928
Afbeelding

Duesenbburg J Class 1928
Afbeelding

Cord L 1929
Afbeelding

Zoek is alleen op de US ebaysite onder O-Scale of op automerk zoeken

http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=1%2F43+ ... &_osacat=0
Chris_E
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 okt 2009 18:30

Re: Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door Chris_E »

Ben ik zeker met je eens, dat ze een decennium later een stuk strakker vormgegeven waren. Maar het verhaal speelt nu eenmaal tussen 1925-1927... Hoe meer ik me er trouwens in verdiep, hoe meer ik de indruk krijg dat in deze periode de straten bijna uitsluitend gevuld werden met verschillende uitvoeringen Ford T...

Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door jonnoT »

De T-Ford was de eerste volkswagen en zal zeker het straatbeeld belangrijk bepaald hebben, maar Alcapone reed daar niet in geloof ik :mrgreen:
Merken als Dodge, Lincon, Chryser, Duesenbrug kwamen vooral mid jaren 20 in opkomst. :cool:
Chris_E
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 okt 2009 18:30

Re: Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door Chris_E »

Bedankt voor de tip! Die ga ik ook maar eens opsporen. Ik heb overigens inmiddels m'n betaalbare T-Fordje gevonden. :)
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door Peter Parker »

Ja ik zag dat minichamps ook een T fordje ging uitbrengen. succes met je verhaal voorbereidingen :thump_up:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Jaren '20 modellen / Motormint

Bericht door jonnoT »

Dacht dat Del Prado ook t-fordjes had uitgebracht en die zijn zeker een stuk goedkoper op ebay te scoren dan Minichamp
Plaats reactie