Donkervoort 1:18

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Donkervoort 1:18

Bericht door Autofan »

Tijdens het snuffelen kwam ik een Donkervoort tegen in 1:18 van Tin Wizard. Hij is niet goedkoop, maar is iemand bekend met dit merk? Op de foto ziet hij er niet slecht uit iig. Heb de foto ff gelinkt omdat hij te groot is om te mogen plaatsen.
foto
Afbeelding
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Donkervoort 1:18

Bericht door exit »

[thumb]http://www.okema.nl/pix/Tin_Wizard/Z105-5.jpg[/thumb]
plaatsen als thumb (met koppeling) is dan ook een optie.

maar ontopic, merk zegt me niets (Donkervoort wel)

http://www.scale18.com/cgi-bin/page/bro ... IZARD&c1=*
zijn meerdere gemaakt blijkbaar
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
SupercarFan
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 26 aug 2009 10:26
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo

Re: Donkervoort 1:18

Bericht door SupercarFan »

leuk dat er een 1:18 Donkervoort is :) alleen een beetje duur..
ben benieuwd of er ook een Spyker in 1:18 komt :oops:
freeroad schreef:Ik koop af en toe een modelauto, maarja ik verzamel ze niet
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Donkervoort 1:18

Bericht door exit »

SupercarFan schreef:leuk dat er een 1:18 Donkervoort is :) alleen een beetje duur..
ben benieuwd of er ook een Spyker in 1:18 komt :oops:
om dan een RACE versie te maken (LM) :D
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Donkervoort 1:18

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Autofan schreef:Tijdens het snuffelen kwam ik een Donkervoort tegen in 1:18 van Tin Wizard. Hij is niet goedkoop, maar is iemand bekend met dit merk?

Beste Autofan,

Tin Wizard is een goede bekende van mij (Thomas Wolter, TW) qua verzamel gebied in 1/43 voor mijn MB en Maybach collectie.
zie ook mijn eigen topic.

Zeer sympathieke Duitser, die graag ook naar de mening van zijn klanten luistert, en daarvan wil leren. Top gozert die ook nog engels spreekt.

Hij maakt toch wel aardige modellen in mijn schaal 1/43, zowel factory builds als kits. Niet alle modellen zien er even goed uit, denk aan het missen van foto-ets details, mooie verlichting op vroegere modellen, sinds een paar jaar doet hij dat wel, en er zijn mooie modellen in 1/43 uit zijn fabriek gekomen, de 1/43's zijn enorm zwaar t.o.v. andere 1/43 modellen.

TW bouwt ook modellen voor sommige winkels (all over the world) in opdracht en in een zeer kleine oplage. Ondertussen zijn deze FB's zeer gewilt aan het worden. Budig in Berlijn is een mooi voorbeeld.

TW is van oorsprong een tin-gieterij, voor alles en nog wat. Enkele jaren geleden, kwam Thomas in contact met de winkel Danhauser (idd dat heet nu PMA Minichamps), om bepaalde modellen te gieten voor deze firma. Destijds heeft TW ook modellen gegoten voor divrse Britse firma's (idea43, Metal43, maar ook AMR, Western Models, enz.).

Jaren geleden, was de markt voor de tin gieterij, aan het verkleinen. Toen is TW ook in de markt voor modelauto's gestapt, met sucses want er zijn wel honderden verschillende modellen van hun te koop (geweest). Het in elkaar zetten, doen ze op de fabriek, waar en aantal mensen, de werkdag bestaat uit het vervaardigen van modelauto's en/of het bouwen daarvan.

TW, staat ook regelmatig op de Namac-beurs te Houten en op de Aken-beurs, vaak samen met Robert Budig van die winkel uit Berlijn, neem eens een kijkje op zijn stand, en kijk of het model je bevalt of niet. :idea: Of stuur hem en e-mail, op welke beurzen hij staat en of het mogelijk is om voor jouw zo'n Donkerford mee kan brengen (onder voorbehoud van aankoop).

Ik kijk vaak op zijn site, voor mijn model verzamelgebied, maar ik koop pas de modellen bij hem, als ik ze zelf in mij hand heb en rustig het model kan bekijken, het gaat over veel geld immers.

Sucses, Ron :arrow:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Donkervoort 1:18

Bericht door Autofan »

Bedankt Ron, ik denk dat ik eens ga informeren dan. ;) Een Donkervoort mis ik nl wel een beetje in de collectie nu. ;) En ja: evenals een Spyker. :P Misschien een idee voor Thomas dan? :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
SupercarFan
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 26 aug 2009 10:26
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo

Re: Donkervoort 1:18

Bericht door SupercarFan »

exit schreef:
SupercarFan schreef:leuk dat er een 1:18 Donkervoort is :) alleen een beetje duur..
ben benieuwd of er ook een Spyker in 1:18 komt :oops:
om dan een RACE versie te maken (LM) :D
Neh, ik heb liever de Aileron, of een LM85.. achja, alles behalve race versies :mrgreen:
freeroad schreef:Ik koop af en toe een modelauto, maarja ik verzamel ze niet
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Donkervoort 1:18

Bericht door Autofan »

Ook hier straatversies aub. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Donkervoort 1:18

Bericht door exit »

als ik me niet vergis is/was er iemand bezig met een spycker in 1/18 te maken (custom)
of het hier op het forum was of elders dunno ...
maar nog geen weet van een fabrikant
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Donkervoort 1:18

Bericht door supra007 »

jep dat ben ik :oops:

model ligt nog steeds stil, omdat er de zin even niet meer in is, ik heb er toen maanden aan gewerkt, en wou hem toen even laten rusten, ik probeer de draad in de zomervakantie weer op te pakken
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Donkervoort 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Het Tinwizard model is niet geweldig en zeker niet voor het geld, zelfbouw is een mooie optie en Jaap is goed bezig. Naja momenteel niet dan :roll:
Plaats reactie