Raceland (Duitsland)

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Behalve hier in Nederland. De laatste 2 geregisteerde pakketten (tot 2kg) die ik met priority verstuurd heb naar een EEG land waren de kosten 13,50 Euro. Voorheen was de prijs nog 18 Euro.
Boven de 2kg zijn de verzendkosten van deze manier van verzenden 17,50 Euro. (Voorheen 20 Euro).
Normaal moest je hier een Worldpack Special Verzendbewijs voor invullen, maar dat hoeft nu ook niet meer.
Tevens kun je nu met het ontvangen pakketnummer het pakket volgen via Internet. Zeer handig. De ontvanger moet voor ontvangst tekenen.
Beide pakketten (België en Engeland) werden de volgende dag al bezorgd (ongelooflijk, maar waar). Ik heb dan veel lof voor TPG-post.
Kijk voor de tarieven en mogelijkheden maar eens op de TPG-site.

Ook heb ik laatst nog een pakket uit Italië ontvangen. Het was dan wel geen geregistreerde verzending, maar de portokosten waren dan ook maar 9 Euro.
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ik heb informatie gevraagd aan Raceland betreffende de verzendingskosten, met de vraag of het niet mogelijk is om een andere transportfirma te nemen, zie hieronder het antwoord van Raceland (wel in het Duits)

Guten Tag Herr,


vielen Dank für Ihr e-mail. Wir bedauern sehr, dass wir Ihnen durch die Erhöhung der Frachtpreise beim Deutschen Post DHL Worldwide Express Service diese unerfreulichen Nachrichten über die Erhöhung der Portopauschale mitteilen mussten, haben jedoch wirklich alle Alternativen überprüft und Angebote von anderen Speditionsunternehmen für unsere Waren eingeholt. Leider hat es sich herausgestellt, dass auch die anderen Anbieter bei dieser Preissteigerung mitzogen, so dass auch bei anderen Unternehmen keine günstigeren Frachtpreise auszuhandeln waren.



Wir verstehen, dass diese enorme Erhöhung der Frachtpreise eine zusätzliche Hemmschwelle für Bestellungen aus dem Ausland bedeuten wird, sind aber leider in dieser momentanen Situation machtlos. Es geht vielen Firmen in Deutschland wie uns und alle Betroffenen sind darüber nicht begeistert.



Gerne können wir Ihnen vorschlagen, bei Ihren Bestellungen unter BEMERKUNGEN Ihren Wunsch einzugeben, dass Sie erst ab einem gewissen Warenwert oder ab einer bestimmten Stückzahl von Modellen eine (Teil-)Lieferung wünschen, um Portokosten zu sparen. Wir werden Ihre Wünsche respektieren und die entsprechenden Vermerke in Ihrem Rückstand eingeben.



Wir danken für Ihre Anregungen und hoffen auf Ihr Verständnis, da wir Sie gerne weiterhin mit unserem Service als guten Kunden betreuen würden.



Freundliche Grüße

Gabi Schuster
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Transportkosten

Bericht door Frans »

Over transportkosten gesproken!
Ik heb gisteren iets in Nederland besteld voor verzending naar België, het pakje is minder dan 1,5 Kg. en er word ook 20 Euro verzending aangerekend!

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Over transportkosten gesproken!
Ik heb gisteren iets in Nederland besteld voor verzending naar België, het pakje is minder dan 1,5 Kg. en er word ook 20 Euro verzending aangerekend!

Frans


Frans, gaat het wel om een normale geregistreerde zending of is er gebruik worden gemaakt van een aanvullende dienst, zoals waarde aangifte of verzekerd vervoer tot 350 Euro. Indien van niet, kijk dan eens hoeveel de afzender uit Nederland aan portokosten heeft betaald als u het pakket ontvangen hebt. Dit staat op de zegel die de Nederlandse post op het pakket heeft geplakt.

Onderstaand heb ik eens de tariefen opgevraagd op de TPG-post site:

U heeft gezocht op:

Aantal: 1 stuks
Gewicht: 1500 gram

Aanvullende dienst: geen

Land: BELGIË
--------------------------------------------------------------------------------

Worldpack Basic, Standard 4-6 kg = 8,00 Euro
Worldpack Basic, Priority 2-3 kg = 10,85 Euro
Worldpack Special, Standard 4-6 kg = 12,75 Euro
Worldpack Special, Priority 2-3 kg = 13,50 Euro

kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Echt een belachelijke zaak die tarieven zo. Ben benieuwd of ze dan bij modellissimo de tarieven ook aan gaan passen....Hopelijk niet anders wordt het niet meer interessant om prijzen te gaan vergelijken..... :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Tevens kun je nu met het ontvangen pakketnummer het pakket volgen via Internet. Zeer handig. De ontvanger moet voor ontvangst tekenen.
Beide pakketten (België en Engeland) werden de volgende dag al bezorgd (ongelooflijk, maar waar). Ik heb dan veel lof voor TPG-post.
Kijk voor de tarieven en mogelijkheden maar eens op de TPG-site.


Ik heb laatst ook een paar modellen verkocht aan een Engelsman, op donderdag (na 17.00 uur) afgeleverd op het postkantoor. En 's zaterdags kreeg ik al een e-mail dat het pakket was aangekomen.
Ik zat toen ook even met m'n ogen te knipperen voordat ik het geloofde.
De verzendkosten waren toen iets van 17/ 17,50 euro en dit was een verzekerd pakket tot 450 euro.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Raceland heeft gelukkig de verzendkosten weer terug gebracht tot normale proporties. 9,90 i.p.v. 19,90 :thump_up:
Zouden ze een daling in de buitenlandse verkoop hebben gehad. :mrgreen:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Onderstaand bericht juist ontvangen van Raceland:

Lieber Sammler,



wir freuen uns sehr, Ihnen mitteilen zu können, dass wir Lieferungen in Ihr Land wieder zu einer vernünftigen Portopauschale liefern können. Ab sofort liefern wir Pakete in Ihr Land via DPD zu einer Portopauschale von nur noch Euro 9.90 pro Paket! Nachdem die Deutsche Post / DHL die Preise zum 1. Juli 2004 so drastisch erhöht hatte, haben wir alles unternommen, um Ihnen wieder günstigere Versandkosten anbieten zu können. Diese Information finden Sie auch in unserem neuen Sammlerbrief, der im Laufe der nächsten Woche an unsere Kunden abgesendet wird, sowie auf unserer Homepage http://www.raceland.de

Wir freuen uns auf Ihre Bestellung.



Freundliche Grüße aus Deutschland

Raceland Sammlerservice





Dear collector,



We are very pleased to inform you that we will be able to ship parcels to your country again at a reasonable postage flat rate. From now on we will dispatch parcels to your country through DPD at a postage flat rate of only Euro 9.90 per parcel! After the enormous price increase of Deutsche Post / DHL on July 1st 2004 we made every effort to be able to offer you more favourable shipping charges again. Please find this information in our new Raceland flyer which will be sent out to all customers within next week as well as on our website http://www.raceland.de

We look forward to receiving your order.



Kind regards from Germany

Raceland Collector?s Service





Cher collectionneur,



Nous sommes très heureux de pouvoir vous informer que nous pouvons de nouveau faire des livraisons à votre pays à un somme forfaitaire de port raisonnable. Dès maintenant nous envoyons des colis à votre pays avec DPD au somme forfaitaire de port de seulement Euro 9.90 par colis! Après l?augmentation exorbitante des prix par Deutsche Post / DHL au 1ier juillet 2004 nous avons pris tous nos efforts de pouvoir vous offrir des coûts de transport plus favorables de nouveau. Veuillez trouver cette information dans notre nouvelle Raceland brochure étant envoyée à tous nos clients au cours de la semaine prochaine et également sur notre site http://www.raceland.de

Nous nous rejouions de recevoir votre commande.



Meilleures salutations de l?Allemagne

Raceland Service de Collectionneurs
Afbeelding

Forza Ferrari
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Ik heb vandaag ook een bericht ontvangen van Raceland betreft verzendkosten. In het bericht staat wel vermeld, dat je minimaal voor 40 Euro moet bestellen. Indien de bestelling lager is als 40 Euro, dan komen nog eens extra 5 euro bovenop de 9,90 Euro.

Ondrerstaand een kopie:

Hallo,

wir freuen uns, Ihnen nun mitteilen zu können, dass unsere Portokostenreduzierung bereits ab dem 11.Oktober 2004 greift. Ab dem Zeitpunkt liefern wir u.a. in die Niederlande per DPD zu einer Portopauschale von Euro 9.90 pro Paket.

Wir würden uns freuen, unter diesen Voraussetzungen Ihre Bestellung zu erhalten. Beachten Sie in unseren AGBs bitte jedoch auch unseren Mindestbestell-/versandwert von Euro 40.00. Falls dieser Mindestbestellwert nicht erreicht wird, müssen wir leider einen Mindermengenzuschlag von Euro 5.00 separat zur Portopauschale erheben.

Vielen Dank für Ihre Kenntnisnahme.

Freundliche Grüße
Gabi
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Goed nieuws zeg en ook goed van je dat je de rest van ons erop attent maakt! :thump_up:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

The Red Dream schreef:Ik heb vandaag ook een bericht ontvangen van Raceland betreft verzendkosten. In het bericht staat wel vermeld, dat je minimaal voor 40 Euro moet bestellen. Indien de bestelling lager is als 40 Euro, dan komen nog eens extra 5 euro bovenop de 9,90 Euro.

Ondrerstaand een kopie:

Hallo,

wir freuen uns, Ihnen nun mitteilen zu können, dass unsere Portokostenreduzierung bereits ab dem 11.Oktober 2004 greift. Ab dem Zeitpunkt liefern wir u.a. in die Niederlande per DPD zu einer Portopauschale von Euro 9.90 pro Paket.

Wir würden uns freuen, unter diesen Voraussetzungen Ihre Bestellung zu erhalten. Beachten Sie in unseren AGBs bitte jedoch auch unseren Mindestbestell-/versandwert von Euro 40.00. Falls dieser Mindestbestellwert nicht erreicht wird, müssen wir leider einen Mindermengenzuschlag von Euro 5.00 separat zur Portopauschale erheben.

Vielen Dank für Ihre Kenntnisnahme.

Freundliche Grüße
Gabi


Kan me vergissen, maar volgens mij is die regel er altijd geweest, en heeft raceland altijd een minimum bedrag aangehouden.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ze blijven maar goochelen met hun verzendtarieven,...alleen zal ik nu niet klagen. :mrgreen:
Weer een mailing gehad.
Verzendkosten van Duitsland naar Nederland 5,00 euro.....
Daar krijg je het binnen Nederland zelf nog niet voor verstuurd. Maar dit kan ik toch toejuichen. :thump_up:
Alleen is minimum orderbedrag weer verhoogd. (50,00 euro)
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
CARROS
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 15:52
Locatie: Amersfoort

Bericht door CARROS »

Vrijdag pakketje van hun binnen gekregen.
Had daar de laatste dag van 2005 het een en ander besteld want dan kreeg je er een gratis Minichamps 1:43'je bij.
Ze zeiden een Ford Focus Rally maar omdat die op was hebben ze me een 2003 Corvette C5-R gegeven, en die is echt :worshippy: .
Verzendkosten zijn ook idioot laag eigenlijk maar €5 naar Nederland.
Al met een dikke plus voor Raceland! :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Bericht door supernova »

Afgelopen week een pakketje van deze webshop binnengekregen. De modellen waren goed verpakt en het enige dat ik op de bestelwijze kan aanmerken is dat ze alleen credit cards accepteren en geen internationale transactie via de bank. Verzendkosten (bij een bestelling boven de 50 euro) zijn nu 7,90. Bij lagere bedragen komt er 5 euro bij.
Al met al ben ik tevreden over ze. :thump_up:
Gebruikersavatar
Dannys Modelcars
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 dec 2010 19:37
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Raceland (Duitsland)

Bericht door Dannys Modelcars »

Ik heb nu ook diverse malen wat besteld bij deze winkel en ben zeer tevreden. Zeer snelle levering en ook goed contact! :thump_up:

Aanrader!!
Plaats reactie