Formule 1 2014

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

St. Paul schreef:Dus je zegt eigenlijk dat Rosberg de Barrichello/Massa van 2014 is?
Ja, en dat Hamilton, net als in 2008, moeite heeft om van een rijder van dat kaliber te winnen. :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2014

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:
St. Paul schreef:Dus je zegt eigenlijk dat Rosberg de Barrichello/Massa van 2014 is?
Ja, en dat Hamilton, net als in 2008, moeite heeft om van een rijder van dat kaliber te winnen. :thump_up:
En dat zowel Hamilton als Schumacher hun successen dus voornamelijk danken aan a. verruit de beste wagen en b. het beste contract ipv puur hun talent?
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Nee. Dat lees je verkeerd. Schumacher slaagde er in zijn tijd namelijk in races te winnen in inferieure auto's. Hamilton heeft daar dominantateriaal voor nodig.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Jolly Club schreef:Hamilton Beetje de van Persie van de autoracing zeg maar. :ja:
:D

Ik ben het wel eens met je blik op Hamilton. Hij heeft niet een karakter die ervoor gaat. Dat mis ik ook wel bij Alonso. Zodra het tegenzit is het ook helemaal mis en is het iedereens schuld. Langzamerhand ben ik helemaal fan van Ricciardo, alleen ben ik geen fan van Red Bull. Wat weer een dilemma :doh:

Wat vinden jullie van de hetze van die Fiat meneer tegen mister Montezemelo? Een half uurtje later zie ik dat hij al zijn ontslag heeft ingediend.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Ferrarifan »

Fiat wil grotere aantallen Ferrari's gaan produceren, terwijl de topman bij Ferrari juist de exclusiviteit van het merk wil behouden.
Dit gaat dus inhouden dat je over een aantal jaren op elke hoek van de straat een Ferrari gaat tegenkomen.

Ook is Fiat gefrustreerd over de matige prestaties van Ferrari in de formule 1. Niet acceptabel zeggen ze. Volgens mij zijn ze de matige jaren 80- 95 vergeten.
Een merk als Ferrari moet het hebben van topprestaties in de F1 beweren ze.

Het Fiat virus lijkt definitief Ferrari besmet te hebben, maar ja als de beleggers maar tevreden zijn :thump_down:
Ik was niet altijd een fan van Montezemolo, maar hij stond wel ergens voor. Maar de weg is nu vrij voor Fiat om Ferrari eens lekker te misbruiken door via de beurs de nodige centen binnen te halen.

Of de topman van Ferrari nou ontslagen is of zelf is opgestapt is me nog niet duidelijk. Ik hoor verschillende geluiden.
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Week 39 en weer eentje overgeslagen.... :doh: Nachtraces, mwah, van mij hoeft dat niet zo. Een gebbetje van de grijze baas, maar doe mij maar overdag. Neemt niet weg dat het er spectaculair uitziet in Singapore. Vooral dat het gewone verkeer over de racebaan kan rijden. Verder is het een stratenbaan met weinig uitloop mogelijkheden. Eerst maar eens de wisseling van de koplopers in het klassement. Lewis heeft flink geprofiteerd van het uitvallen van Nico met zijn electronische pech. Kabeltje gebroken in zijn stuur. Kan je hebben. Van 22 punten achterstand naar 3 punten voorsprong. De strijd is er wel weer volop, ze merken alleen bij Mercedes dat de wagens niet echt bedrijfszeker zijn. Ze hebben een flinke voorsprong op de rest, maar vegen ze niet aan met een serie 1-2 finishes. Red Bull deed dat wel gisteren en Vettel kon Ricciarde weer eens een keer voorblijven. Williams kon hun vorm niet waarmaken, Bottas gleed op zijn banden uit de punten. McLaren verloor hun plek aan Force India. Dat doen ze toch leuk.Bij Force India moet ik altijd aan de serie Big Bang Theory denken.
Willen ze het radioverkeer aan banden leggen, waarom vraag je je af? Vroeger konden ze alleen met borden info geven en tegenwoordig zijn we zover dat het veel beter gaat. De coureur moet daarmee nog steeds heel hard rijden en sturen. O ja dan wil de grijze baas 3 wagens per team. Beetje Censuur naar de teams in de achterhoede, die zich rotsappelen om alles te betalen. Vergne loopt vreselijk te balen dat Max Verstappen zijn plekje komt overnemen. Red Bull kan dan vrij rigoreus zijn. Ajuu paraplu, ga jij maar weer iets anders doen, maar niet bij ons. Tsja dat lijkt me realiteit in de Formule 1. Dan nog een berichtje waarvan ik denk, waar houden mensen zich mee bezig? Dat de kosten van verzorging van Schumacher thuis 125000 per week kost. Het lijkt me een vreselijk lot voor zijn partner en kinderen. Ik begrijp dat hij wel wakker is, maar nog bijna niets kan. Waar ik ook niet tegen kan is die dropveter die vroeger bij Benneton de scepter zwaaide, koning zwendel en bedrog Flavio Briatore. Die vindt nu van alles over de Formule 1. Vroegah :sick: was alles beter, maakten de auto's een beter geluid en waren de coureurs nog helden.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Week 39 deel 2:
Als ik dan toch een weekje over heb geslagen doe ik er nu twee. Sauber schijnt het financieel erg moeilijk te hebben en zoekt een nieuwe geldschieter. Lastig voor Giedo, die toch maar wacht en wacht. Ze willen hem ook nog niet vastleggen voor 2015. Wie wel vastligt is Max. Marko vergelijkt hem al met Senna. Nou dat vind ik wat vroeg om dit over hem af te roepen. Hij heeft nu wel een race afstand afgelegd in een Formule Renault. Ik kan me nog herinneren dat pa Verstappen een apparaat had om zijn nek te trainen met gewichten. Dat is kennelijk niet meer nodig. Nu schijnt de zoon Mick van Michael Schumacher ook te karten en ook nog zeer verdienstelijk, want hij werd 2e in het WK. Zouden er dan toch race genen bestaan? Hebben ze de opdruk van Pirelli? Raar gerucht over Pirelli was dat Caterham achter was in de betaling voor hun banden. Dat lijkt me nogal essentieel voor een auto, maar dat gerucht werd ook weer ontkend. Webber verzuchtte dat die jonge jongens in de F1 alleen maar kunnen rijden omdat vroegah het veel moeilijker was. Hij vergeet even dat Ricciardo in zijn auto Vettel om de oren rijdt, terwijl hij moeizaam Vettel kon bijhouden. Vettel geeft toe dat hij erg veel leert van dit jaar. Het is niet helemaal wat hij ervan had verwacht. Ook leuk nieuws is dat Brabham best wel weer zin heeft om in de F1 te gaan rijden. Dit is natuurlijk als team, de oude heer is reeds overleden.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Week 40 en nog een paar dagen voor Suzuka Japan. De strijd ligt weer helemaal open tussen Hamilton en Rosberg. Hamilton wil een keer op het hoogste treetje staan in Suzuka, want hij had al ooit in Fuji de winst behaald. Het onderzoek naar de pech van Rosberg zou erop wijzen dat een vreemde stof van buitenaf invloed had op de electronica. Een soort stuurtjes Ebola. :sick: Ferrari gaat de strijd aan met Williams en beiden denken genoeg updates te hebben om die strijd waar te maken. Dat had je lang niet kunnen bedenken dat Ferrari en achterhoede team als Williams nu een serieuze concurrent vinden. Williams heeft echt een grote stap gemaakt. Ondertussen vecht McLaren met Force India en staat de laatste al boven hen, wie had dat kunnen denken? Ook zij doen goede zaken. Ook wel fijn, want dan is de kans dat ze voorlopig lekker meedoen. Dat gezwam van Bernie over een 3e wagen en het afstoten van langzame teams, maakt deelname spannend voor de achterhoede teams. Verder wankelen enkele teams financieel zoals Sauber en Lotus en ik kan me niet voorstellen dat de kleine teams het financieel makkelijk hebben. Max Verstappen gaat rijden in de vrije training in Japan en heeft nu zijn superlicentie op zak. Zijn vader waarschuwt om te hoge verwachtingen te hebben. Hij gaat echt geen records rijden, maar wennen aan de auto van 2014 en aan de circuits. Verder is iedereen bezig met 2015, de neuzen worden zoals die van Ferrari en Mercedes, dus einde van die bizarre dingen. Red Bull heeft met Renault afgesproken dat zij de aandacht krijgen en dat de 3 andere teams mee moeten gaan daarin. Het zelfde wat Ferrari en Mercedes nu al doen. Mogelijk heeft Renault teveel gewild om alles aan te passen voor de 4 verschillende teams i.p.v. dat de teams zich aanpasten aan 1 motor. Tenslotte heeft Honda zijn V6 laten zien aan de pers, ik kijk hoe ik hem kan inbouwen in mijn eend...Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Persoonlijk vind ik de mogelijkheid van drie auto's per team zo slecht nog niet. In vroeger jaren is het ook een tijd lang redelijk gewoon geweest. Als het bijdraagt aan meer competitie aan de kop van het veld, in plaats van in de middenhoede en de achtermoot, zou ik het hartelijk toejuichen. Daarnaast zou het toch hilarisch zijn om niet twee, maar drie (3) Mercedes rijders elkaar in de wielen te zien rijden :?: :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Ik bedoel maar... Nu Rosberg na een bijzonder vaag issue de leiding in het WK kwijt geraakt is aan zijn teamgenoot, is de sfeer bij Benz weer helemaal in orde volgens het (ietwat gekleurde want UK) Autosport.com :ja:

#Toevalbestaatniet

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Het kan een plot zijn om de achterhoeders eruit te werken als ze de buiten de 107% regeling vallen met een te groot startveld. Dan is voor hen snel de lol eraf. De berichten dat Caterham wankelt steken nu ook weer de kop op, wat ze zelf hard ontkennen. Er schijnt een Orkaan onderweg te zijn naar Japan. Max is al op de foto in zijn wagen gesignaleerd met pa in een afschuwelijk ruitjes overhemd. Max kijkt op alle foto's bloed serieus.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Week 41 en een bewogen weekend in Japan. Enerzijds door de mededeling van Vettel, dat ie weg gaat bij Red Bull, maar ook door het debut in een F1 wagen van Max Verstappen. Ik kijk nooit een VT (vrije training), maar dit wilde ik toch wel even zien. Hij deed het prima, ook al plofte zijn motor uiteindelijk. Vettel wilde een uitdaging na al die jaren bij de rode stier. Hij moet ook gevoeld hebben dat zijn rol was uitgespeeld door Ricciardo. Ferrari geeft nog geen duidelijkheid over zijn komst, maar Alonso zou daar vertrekken. Die zou dan weer naar McLaren gaan, we houden de berichten in de gaten. De Honda motor zou voldoende zijn om hem voor de 2e keer daar te strikken. Toch was hij destijds niet vrolijk vertrokken bij de stal van Ron. Kvyat gaat nu door naar Red Bull en Vergne hoopt dat zijn vertrek uitgesteld wordt. Hij is degene met de ervaring, maar anderzijds willen ze jonkies die ze kunnen trainen. Er is zelfs een bericht die noemt dat Alonso, Vettel en Raikkonen het dreamteam van Ferrari zou kunnen worden als de 3 wagen regel meteen in 2015 in gaat. Eerlijk gezegd vind ik Alonso dan wel goed rijden, maar Raikkonen komt niet in zijn buurt en ook Vettel heeft een matig seizoen als 4 voudig wereldkampioen. Verder is het verwachten van een 3e wagen per team zo gek nog niet, als je ook weer bedenkt dat er foto's waren van een Caterham die in beslag werd genomen, volgens kenners geen F1 versie. Gelukkig zijn ze niet in de buurt van hun fabriek en ver weg in Japan onderweg naar Rusland.

De strijd tussen Rosberg en Hamilton was weer spannend. Kwalificatie won Nico, maar in de race kon Hamilton heb prima voorbij na een mooie strijd. Alleen denk ik, je weet dat er een tornado aankomt met slecht weer. De VT en Q 1,2 en 3 waren dan wel droog, maar zondag was het vreselijk weer. Eerst 9 rondjes achter de safety wagen en de spray was enorm, dan racen en arme Alonso haalde dat zelfs niet door een gekke kortsluiting ergens. Nadat Lewis voorop wist te komen werd het weer slechter en vloog Sutil eraf en kort erop de onfortuinlijke Jules Bianchi. Hij kwam onder de Japanse kraanmachine die de Sauber weg ging takelen. De foto van zijn wagen was niet best, Rollbar was verdwenen en het was eerst niet zo duidelijk dat er na Sutil nog een wagen was gecrashed. Massa en Sutil waren kritisch over de wedstrijdleiding en ook Villeneuve (ja die heeft ook een mening) vond dat er meer aktie van hun kan mocht komen bij het ongeluk. Anderzijds is het nare pech, er was al geel in die bocht door Sutil. Lauda vond het niet te wijten aan de beslissing van de wedstrijdleiding. Formule 1 blijft gevaarlijk en ze hebben gedaan wat ze moesten doen, maar dat bleek fataal op dat moment door omstandigheden.

Williams is niet gebouwd op dit natte weer met veel downforce, ze werden makkelijk voorbij gereden door de anderen. McLaren kon het beter hebben en vinden weer hun vorm terug. Ik vraag me alleen af of Magnussen of Button hun plek nog gaan behouden. Op de valreep nog het bericht dat Andrea de Cesaris is overleden door een motor ongeluk op een ringweg rond Rome. Voor de jeugd, hij reed F1 tussen 1980 en 1994, zijn record was dat hij de meeste starts had (208) zonder overwinning. Wel werd hij 2x 2e.

Afbeelding
Jules Bianchi in de Marussia
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Peter Parker schreef:.... Op de valreep nog het bericht dat Andrea de Cesaris is overleden door een motor ongeluk op een ringweg rond Rome. Voor de jeugd, hij reed F1 tussen 1980 en 1994, zijn record was dat hij de meeste starts had (208) zonder overwinning. Wel werd hij 2x 2e.
Volgens de overlevering gebruikte De Cesaris in zijn McLaren tijd 19 chassis in 16 race-weekenden, ook dat was een record! :mrgreen:

Ik begon F1 te volgen in 1982. In dat rampjaar vielen mijn favorieten één voor één ondersteboven, dat hoorde er toen gewoon bij.
In 1983 had ik dan ook een nieuwe held; De Cesaris in zijn Marlboro Alfa! :worshippy:

Mooiste herinnering; zijn pole op Spa in '83. In de race kon hij het niet waarmaken, maar die pole was briljant. Een absolute underdog, beetje de Alesi van de vroege jaren '80.
Te vroeg aan zijn einde, maar als je zag hoe hij destijds reed, zat hem al 30 jaar in reservetijd. :angel:

Afbeelding

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Formule 1 2014

Bericht door jonnoT »

De Cesaris: De meestersloper vand e F1 :cool: Is hij ooit met een hele auto aangekomen, overal moet vast wel wat van af gereden zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2014

Bericht door St. Paul »

Peter Parker schreef:Week 41 en een bewogen weekend in Japan. Enerzijds door de mededeling van Vettel, dat ie weg gaat bij Red Bull, maar ook door het debut in een F1 wagen van Max Verstappen. Ik kijk nooit een VT (vrije training), maar dit wilde ik toch wel even zien. Hij deed het prima, ook al plofte zijn motor uiteindelijk. Vettel wilde een uitdaging na al die jaren bij de rode stier. Hij moet ook gevoeld hebben dat zijn rol was uitgespeeld door Ricciardo. Ferrari geeft nog geen duidelijkheid over zijn komst, maar Alonso zou daar vertrekken. Die zou dan weer naar McLaren gaan, we houden de berichten in de gaten. De Honda motor zou voldoende zijn om hem voor de 2e keer daar te strikken. Toch was hij destijds niet vrolijk vertrokken bij de stal van Ron. Kvyat gaat nu door naar Red Bull en Vergne hoopt dat zijn vertrek uitgesteld wordt. Hij is degene met de ervaring, maar anderzijds willen ze jonkies die ze kunnen trainen. Er is zelfs een bericht die noemt dat Alonso, Vettel en Raikkonen het dreamteam van Ferrari zou kunnen worden als de 3 wagen regel meteen in 2015 in gaat.
Dat laatste hoop ik van harte. Als Mclaren zijnde zou ik Alonso niet eens meer in Woking willen zien, iemand die niet goed vertrokken is... Bovendien hoeft Honda maar waar te maken wat ze beloven en dan zit ik een jaar lang naar het gehuil van die Spaanse eikel te kijken... Over hoe hij zonder hulp van wie dan ook toch alles bereikt heeft. RedBull heeft het nu al het best voor elkaar. Als de auto een beetje snel is zit er een talent in die er kampioen mee kan worden voor een prijs waar je je suf om lacht. Ricciardo krijgt 3% van wat Vettel krijgt! Ik zeg Button der uit en een frisse jonge rijder er in. Laat Frari zich maar suf betalen aan die 3 mafketels. :zwaai: En als er dan 1 komt toch het liefst Captain Attack. :mrgreen:

http://youtu.be/yd56SfhEyP4?t=1m26s :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie