Verkoper op marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door jerico »

thebulldog schreef:
jerico schreef:als ik dat ip adres van jou check, komt die persoon nu uit op rotterdam...maar anderzijds, als je het geld overmaak heb je zijn prive gegevens, maar daar heb je niets aan als deze persoon ergens anders zit

http://www.ip-adress.com/ip_tracer/24.132.173.231

edit: heb het nog even nagezocht...hij komt toch uit nederland...

greetz,


jerico
Bedankt voor die site :thump_up:

Ik koop het model niet bij deze verkoper heb hem al ergens anders gevonden :D
mooizo, als je het niet vertrouwd, moet je gewoon afhaken...dan kan je er geen rot gevoel aan over houden(tenzij een ander forumlid er mee op de proppen komt dan)
dit lijkt me wel handig :thump_up:
gebuik jij dit veel ?
moet je je eerst aanmelden of kun je dit altijd gebruiken
ik ben namelijk ook al eens geflest
Dit kan je gewoon gratis gebruiken. en je heb er heel veel sites van. je kan het ip-adres gewoon verkrijgen als je een mailtje heb verkregen van de desbetreffende persoon(in hotmail is het helemaal simpel)

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door thebulldog »

Voor de mensen die niet weten hoe je een IP kan vinden (denk de meeste wel) hier een uitleg

http://www.belazerdophetnet.nl/viewforu ... 22ff9b7cc5

Ik weet het is een link naar een ander forum, als het niet mag dan mag het gelijk gewist worden maar omdat dit forum meer een info site is dan reclame maken voor een ander forum ben ik van mening dat dit erg makkelijk kan zijn voor de leden hier. Er staat duidelijk hoe je in oa. Hotmail/G-mail en Yahoo het ip kan vinden, ook staan er namen van oplichters op die op MP zitten.

Mvg,
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door thebulldog »

Hallo

Ik word de laatste tijd zo moe van bieders op MP, zie hieronder een paar antwoorden die ik heb gekregen:

sorry hoor wist ik niet ben nl pas 8 jaar
gr robin
Bod werd gedaan onder de naam petra de mail kwam binnen onder de naam Jeroen en als Groet staat er weer een 3de naam van een kind van 8 jr en nu het leukste kijk hoe laat de mail is verzonden Verzonden: zaterdag 30 mei 2009 23:33:12

en dan deze

Hallo

Ik denk dat mijn zoon het doet want ik weet dat hij graag het autotje wil hebben verder weet ik echt van niks hij is verstandelijk gehandicpt en weet niet goed hoe het moet.
Dus vandaar misschien en hij doet het wel onder mijn naam.

mvg.Alie

Van deze kreeg ik dik 10x achter elkaar een mail nieuw bod, bod verwijderd dus ik mail hoe en wat kreeg ik dit ^^ dus.

Nu heb ik er weer 1 die aan het bieden is maar puntje bij paaltje alleen mijn gegevens wil hebben als ik vraag mag ik je gegevens hebben dan stuur ik je na ontvangst mijn gegevens hoor ik helemaal niks meer, eerst is het elke x na 5 min een antwoord en nu al dagen niks meer. (als jullie de naam willen hebben van dit persoon kan je hem via de PM krijgen net zoals zijn IP enz)

Ik ga denk alles maar gewoon weer van MP halen want mensen kunnen ook helemaal niet lezen en ik krijg steeds meer vage emails.

Zijn er meer hier die hier last van hebben??

Latrsss
Gebruikersavatar
brambo21
Berichten: 463
Lid geworden op: di 27 jan 2009 12:21
Schaal: 1:18
Locatie: heerle
Contacteer:

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door brambo21 »

ik verkoop zowiezo al geen modellen op mp daar word je HELEMAAL GEK VAN :evil:
ik zet er wel eens andere dingen op en 9 van de 10 reakties kunnen direkt de prullebak in
nee dan is ebay beter
alhoewel daar ook klunzen zitten ik heb in duitsland van een parteculier een model gekocht
die probeert hem eerst zonder postcode te versturen :doh: :doh: (pakket komt bij hem terug)
en dan stuurt hij hem ONVERZEKERD dus ook zonder track and trace (ik moest voor de 2e keer verzendkosten betalen is zijn smoes)
maar nu is dat :evil: :cry: :cry: :evil: dat ding KWIJT :evil: :cry: ik ik mijn poen dus ook :shock:
en het was een lastig te vinden ding dus :cry: :cry: :cry: :cry:
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door thebulldog »

brambo21 schreef:ik verkoop zowiezo al geen modellen op mp daar word je HELEMAAL GEK VAN :evil:
ik zet er wel eens andere dingen op en 9 van de 10 reakties kunnen direkt de prullebak in
nee dan is ebay beter
alhoewel daar ook klunzen zitten ik heb in duitsland van een parteculier een model gekocht
die probeert hem eerst zonder postcode te versturen :doh: :doh: (pakket komt bij hem terug)
en dan stuurt hij hem ONVERZEKERD dus ook zonder track and trace (ik moest voor de 2e keer verzendkosten betalen is zijn smoes)
maar nu is dat : dat ding KWIJT :evil: :cry: ik ik mijn poen dus ook :shock:
en het was een lastig te vinden ding dus :cry: :cry: :cry: :cry:
daar word je helemaal niet vrolijk van zeg :evil: ik koop op MP altijd binnen 30 km van mijn eigen postcode en haal alles zelf op, op enkele koopjes na dan zoals de laatste x die flikkerde gewoon alles in 1 doos zonder iets er tussen te hebben gedaan dus mijn 2x 1:18 kevers waren zo goed als "dood" :evil: :thump_down: en de rest van de troep die ik erbij moest nemen ook.

Ik hoop dat je pakket toch nog een x aan komt bij je, ik heb wel een x gehad bij 1 verkoper uit Eng. die had het in 2 dozen verstuurd de eerste doos was er vrij snel en de andere pas iets van 3 weken later terwijl ze op dezelfde dag verstuurd zijn.

latrss
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door caprigek »

kopers op marktplaats kunne er trouwens ook wat van
mailen dat ze komen jij wachten en niet komen opdagen

of bieden je gegevens door sturen en nooit meer iets horen

ik reserveer niets meer voor iemand alleen als ie volledig vooruit betaald
heb al 4 x motorblok van mondeo gereserveerd en staat nog steeds in de box
denk dak m naar oud ijzer breng

groet michel
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door thebulldog »

Hallo

Even een vraagje wie kent dit persoon


IP: op aanvraag

Het persoon deed een bod op een auto van mij en nadat ik aangaf eerst zijn gegevns te willen ontvangen liet hij ineens niks meer horen, dan ga ik al snel iets denken dat zo iemand alleen uit is op mijn gegevens dus mensen doe met deze info wat jullie willen, ik vertrouw het persoon niet. Als je zo graag een model wil dan geef je toch gewoon je gegevens door als je betaal moet je ze toch ook een x geven moeilijk verzenden anders voor me.

Mvg,

Oja weet ook als dit persoon een mail aan je stuur dat je veel onzin zal krijgen en uiteindelijk zal hij/zij niks kopen, hij leest ook geen advertentie door hij vraagt gewoon alles tig x in div emails erg irri maarja zo zijn mensen nu eenmaal moeilijk doen om 3 modellen voor maar € 7,50 (2,50 per stuk) wat kan je dan verwachten van de modellen (3x 1:18 met missende delen zoals velgen enz).
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door andre »

thebulldog schreef: Oja weet ook als dit persoon een mail aan je stuur dat je veel onzin zal krijgen en uiteindelijk zal hij/zij niks kopen, hij leest ook geen advertentie door hij vraagt gewoon alles tig x in div emails erg irri maarja zo zijn mensen nu eenmaal moeilijk doen om 3 modellen voor maar € 7,50 (2,50 per stuk) wat kan je dan verwachten van de modellen (3x 1:18 met missende delen zoals velgen enz).
Met dit figuur heb ik ook al te maken gehad , allemaal vragen, hoe is de staat ,
kun je van dit nog fotos maken en van dat enz enz .
Ik heb hem gemaild dat ie de adv maar eens goed moet lezen , daar staat alles in.
ben met zulke personen zeer snel klaar.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door thebulldog »

Heey mede verzamelaars

Ik heb weer een "gek" op MP gevonden :thump_down: Heb ook alles bij MP aangegeven en dat doe ik dus nooit maar bij deze bieder dus wel.

Let op als je een mail krijg van dit persoon, hij kan niet echt normaal reageren en maakt je uit voor van alles.



Latrssss
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door thebulldog »

Mensen

Ik zet vanaf nu elke "gek"van MP in dit topic

Wie heeft er weleens zaken gedaan met Ferry Elbers? deze koper heeft een bod gedaan op een kever van mij op MP en zegt dagen lang van ja ik mail je morgen enz enz ik maar wachten en mailen of ik nog iets te horen krijg enz, nou wat denken jullie na dagen krijg je alleen de melding gaat over en meer niet.

Dus pas op als dit persoon een bod doe op 1 van je modellen wis het maar gelijk (want ik zit net alles na te kijken en kwam er achter dat het al de 2de x is dat hij dat doet bij een model van me) kopen doet hij toch niks.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door rpi »

Wel leuk hoor, maar ik denk dat het weinig zin heeft elke bieder die zijn afspraak niet nakomt hier te melden. Daar stikt het namelijk van op MP. Maar dat is vooral de schuld van MP, een bod is niet bindend en er zijn geen duidelijke voorwaarden voor het bieden daar.

Ik heb ook het een en ander te koop gehad op Marktplaats en werd er ook gek van. Ze willen alles weten, maar hebben uiteindelijk toch geen interesse.

Als je hier alles gaat plaatsen, denk ik dat dit een heeeeeel lang topic gaat worden... :mrgreen:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door rsh_scuderia »

Draanaast kan jij controleren of iemand net zijn baan is verloren terwijl hij aan het bieden is geweest? Ik noem maar even wat extreems. Sta je dus lekker op MAF met je naam :wink:

MP is net als een winkel. De verkopert bij de Mediamarkt kan je alles voor doen en uitleggen, maar als ik er nog even over wil denken dan kan ik dat ook gewoon doen en hem net zo goed bij de buurman aan de overkant kopen. Of op MP
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door Porsche »

Morgen ga ik bij een marktplaats verkoper een bolide ophalen die zelfs RSH mooi vindt :ja:
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door thebulldog »

^^ ok duidelijk

Dan hou ik ze wel alleen op mijn eigen blacklist, wilde alleen andere mensen waarschuwen maar zal het niet meer doen.


Gooi het topic maar op slot

Latrssss
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door rpi »

Porsche schreef:Morgen ga ik bij een marktplaats verkoper een bolide ophalen die zelfs RSH mooi vindt :ja:
Vertel! :eh:
Gesloten