hoe stal je je modellen uit

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.

Modellen uit de doosjes halen en in een vitrine zetten

Ja allemaal
71
58%
nee alleen de 1:18
21
17%
nee alleen de 1:43
4
3%
ik wissel mijn modellen in de vitrine af
14
11%
allemaal in de doosjes laten zitten
13
11%
 
Totaal aantal stemmen: 123

TVR freak
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 21:36
Locatie: Zeeland

Bericht door TVR freak »

Bijna alle modellen (zeker de mooie) staan nog in de doos maar als het goed is komen ze eind deze zomer allemaal in een 6,7 meter lange vitrine te staan! :dance:
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

TVR freak schreef:Bijna alle modellen (zeker de mooie) staan nog in de doos maar als het goed is komen ze eind deze zomer allemaal in een 6,7 meter lange vitrine te staan! :dance:


:shock: 6,7 meter lange vitrine. Dan heb je behoorlijk wat ruimte denk ik :doh:
Gebruikersavatar
vivado ferrari collection
Berichten: 1154
Lid geworden op: do 11 nov 2004 12:20
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Peter Parker schreef: Mijn vitrine kast is een soort heiligdom, met foto handtekening kaarten aan de wand geplakt. Ik kan er heerlijk bij wegdromen.


Ik weet wat je bedoelt Peter...
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

TVR freak schreef:Bijna alle modellen (zeker de mooie) staan nog in de doos maar als het goed is komen ze eind deze zomer allemaal in een 6,7 meter lange vitrine te staan! :dance:


Dat is al heel wat! Ik heb nu 3,20m vitrine staan, en mijn kamer geraakt vol. :lol:
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
BMW M3
Berichten: 773
Lid geworden op: vr 04 mar 2005 22:23
Locatie: Gapinge (Zeeuwland)

Bericht door BMW M3 »

Ik heb al mn 1:72's die ik met zo'n kapje heb gekocht gewoon met het zwarte ondergrondje erin staan, de kapjes heb ik in een doos ergens weggelegd. Soms heb je er ook wel eens zonder kapje enz. en die zet ik dan op mijn diorama of gewoon los, een beetje bij de andere losse :wink: :mrgreen:

Afbeelding
(die 1:32 Siku's heb ik vroeger gespaard :wink: )
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Met wat gaatjes erbij te boren en wat extra glasplaatjes kom je een heel eind :mrgreen:

1:43:

Afbeelding
In totaal 23 glasplaatjes en in deze opstelling goed voor 96 wagies 8)

1:18:

Afbeelding
In totaal 15 glasplaatjes en in deze opstelling dus goed voor 16 wagens

In totaal heb ik straks 11 kasten, waarvan 2 voor 1:18 en 9 voor 1:43 8)

Sorry voor de flits in de foto, maar ik ben de verlichting anders aan het aanbrengen dus er was even geen lichtbron
Gebruikersavatar
Cedrick
Berichten: 476
Lid geworden op: do 30 sep 2004 20:24
Schaal: 1:43
Locatie: Lede (B)

Bericht door Cedrick »

Ik zou zoo graag al mijn modellen in vitrinekasten zien :o

Maar ik heb er totaal geen plaats voor. Misschien moet ik die zonnebank van m'n ouders eens saboteren :mrgreen:
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

1/18 modellen zou ik zobiezo uit de doos halen en in een vitrine zetten..
1/43 modellen heb ik zelf niet, maar wat ik bij vele verzamelaars zie is dat ze die gewoon in het doosje laten, maar uit het kartonnetje. Kvind dit ook het meest logisch en eigelijk ook wel zeer mooi in sommige gevallen..

Ik vind dat het vooral overzichtelijk moet blijven, heb je veel modellen -> dan koop je vitrinekasten bij.

Maar bvb trapsgewijs zetten ( lijkt mij het best uit komen voor 1/43 modellen ) vind ik echt wel prachtig én zeer goed gevonden.

Maar als je echt goeie ideeën wilt kijk dan maar eens rond in het topic : Prive collecties. Daar zul je zeker en vast wel enkele opstellingen zien die je aan zullen staan.
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

de laatste tijd kom ik plaats te kort... de auto's staan wat overal buiten de Ferrari's, die staan netjes in de vitrinekasten.
ben nu aan het kijken om twee diorama's te maken om wat plaats te winnen...
maar er komen nog auto's bij dus ja. :lol:
Afbeelding
wendy1982
Berichten: 50
Lid geworden op: za 18 mar 2006 23:38
Locatie: Enschede

Bericht door wendy1982 »

Ik heb een vraagje?

Hoe zetten jullie de modellen in je vitrine? Op merk of op jaartal of soort auto, ga zo maar door. Ik was hier wel nieuwsgierig naar.
Groetjes,
Wendy
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Heel divers eigenlijk.

Mijn Senna modellen heb ik bij mijn Senna modellen, maar dan wel in volgorde van jaar.
Mijn Le Mans auto's heb ik staan op kleur.
Mijn Ferrari modellen heb ik staan op serie en mijn straatauto's per merk.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik verzamel voornamelijk DTM dus dat staat per jaartal, de specials hebben een eigen kast en staan gewoon doldwaas door elkaar :mrgreen:
Senna heeft zijn eigen nummering dus staat die gewoon op volgorde, de Porsche staan qua Le Mans op jaartal en de speciale staan wel door elkaar heen, ende Endurance wagens staan ook allemaal op jaartal zover mogelijk is. 8)
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Als ik ooit ga verhuizen en meer ruimte krijg, wil ik wat spelen met opstelling. Ik verzamel maar één merk dus ik kan experimenteren met opstellen op kleur (lijkt me erg mooi), per type, per schaal, per tijdperk (< jaren '50, jaren '50-'60, jaren '70-'80, jaren '90-heden)... de mogelijkheden zijn eindeloos en je kunt alles doen waar je op dat moment zin in hebt.
Gebruikersavatar
Wim83
Berichten: 447
Lid geworden op: za 19 feb 2005 16:53
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

lekkere dtm vitrine Markopolo :thump_up:
Cedrick schreef:ik heb er totaal geen plaats voor. Misschien moet ik die zonnebank van m'n ouders eens saboteren :mrgreen:
:lol:

Ik heb hetzelfde gevoel. Wanneer ik verhuis zorg ik wel voor een mooie grote vitrine waar ze allemaal netjes bijeen kunnen staan. Hoewel ik niet mag klagen. Mijn modellen staan wel mooi in:
1) glazen vitrine
2) houten vitrine
3) bureau-opzet
4) schap tegen muur

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De enige reden waarom die vliegtuigposters er nog hangen is omdat ik anders maar met een kale muur zit. Ben aan't wachten op iets stijlvollers :)
De F1's staan opgesteld volgens jaartal. De straatmodellen zijn m'n favorieten uit degene die ik had. Een 15-tal anderen staan in een doos in de garage.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

St. Paul schreef:[..]

Misschien een beetje brutaal maar waarom steek je in zo een korte tijd zoveel geld in zo een grote kwantiteit als je weet dat een deel in een bureauladeblok gaat eindigen. :? Het zou mij namelijk veel leuker lijken dit zelfde bedrag in een exclusievere en duurdere en daardoor automatisch beknoptere verzameling te steken die je gewoon volledig kunt plaatsen. Ieder zijn eigen keus maar bij mij staat een gedeelte noodgedwongen ook weg en dat zint me voor geen meter.
In antwoord op je vraag: Door mijn vorige Big Scale collectie (1/16 t/m 1/28) was ik al gewend om regelmatig te wisselen. Dat vind ik nu eenmaal leuk om te doen. Anderzijds is er een verhuizing gepland en als deze gebeurt is, wil ik vitrinekasten naar eigen ontwerp bouwen. Er zal dan meer display ruimte komen. 8) 8)
Daarnaast heb ik me juist een limit gesteld hoeveel ik max voor een model wil betalen. Ik vind zowel goedkope modellen leuk als duurdere.
Plaats reactie