Verbaasd mag op slot , ben het nog steeds!!!

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Verbaasd???

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik ben het wel een beetje met je eens, maar om nou te zeggen dat mensen willen opscheppen ermee....
Lijkt me niet handig want dan kost dat veel geld.

Nee het kan zijn dat mensen voor de handel dingen kopen. Ik bedoel als winkels dat doen, waarom wij dan niet?! Als ik iets tegen een heel leuke prijs kan krijgen en ik kan er daarna iemand met een beetje winst weer blij mee maken, dan doe ik dat toch gewoon goed?
Ook heb je wel eens impulsaankopen ja en dat je die in je topic zet vind ik niet zo erg, ook niet als je dat doet met handel, maar zet er dan wel bij dat ze daarvoor zijn en dat ze dus snel weer weg gaan. Daar lijkt me niks mis mee. Het moet alleen niet zo zijn dat 90% van je privetopic handel is geweest, maar dat is het ook niet.

Voor mensen die echt willen opscheppen, daar is MAF niet voor en die zul je dus ook snel weer zijn gaan en hier niet meer tegenkomen. Dat je dit soort mensen altijd hebt is helaas jammer, maar het is zo. Ik zou zeggen geniet van de foto's die er vaak bij gepost zijn en zie de positieve kant er van in :thump_up:
Gebruikersavatar
hakushi
Berichten: 654
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 11:13
Locatie: Den Haag

Re: Verbaasd???

Bericht door hakushi »

Goede morgen,

Eigenlijk wil ik dit topic niet opnieuw ophalen maar gezien een geloten topic in de prive thread, hier toch weer een reactie over dit onderwerp.
Ik was even een weekendje weg naar een festival en het was hier weer bal, altijd grappig.

Het gaat me in dit geval NIET om dat gesloten topic. daar hou ik me buiten. zeker ook woorden die er vielen dit keer.

Maar in dit topic werd weer aangehaald naar: dat die forum voor "ECHTE verzamelaars" is en dat de maker van dat topic de banner moet bekijken en hier niet hoorde. deja vu met dit topic toch.

MODS: pas dan aub uw banner aan. Er staat namelijk "de site voor echte liefhebbers"

Omschrijving van liefhebbers is echt anders als verzamelaars. dus lijkt me dit forum ook voor mensen die niet onder de geijkte verzamelaarskliek van dit forum horen!! maar er een andere vorm van modelauto liefhebberij op nahouden. (reken ik mezelf ook een beetje onder.)

gr,
Matthijs
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verbaasd???

Bericht door Ricardo »

:think: Allereerst is het forum een medium om je mening te geven. Dit heb ik in het geval ook zeker gedaan. Als mensen dit niet waarderen, dan moeten ze hier helemaal geen topic starten. Het enige dat ik gezegd heb, dat ik het een vreemde manier van verzamelen vind. De heer in kwestie ging zelf helemaal door het lint. Hierdoor gingen uiteraard andere leden zich hiermee bemoeien en zijn er behoorlijk veel woorden gevallen. Al met al blijf ik bij mijn bescheiden mening. Ik vind het vreemd. Je neemt toch ook niet om de maand en andere auto of vriendin enz.

Om dan nu te gaan muggenziften over een banner :thump_down:
Gebruikersavatar
hakushi
Berichten: 654
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 11:13
Locatie: Den Haag

Re: Verbaasd???

Bericht door hakushi »

mmm dat laatste is anders wel erg verleidelijk. Maar dan wordt ik thuis gekilled.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Verbaasd???

Bericht door jonnoT »

hakushi schreef:Goede morgen,

Eigenlijk wil ik dit topic niet opnieuw ophalen maar gezien een geloten topic in de prive thread, hier toch weer een reactie over dit onderwerp.
Ik was even een weekendje weg naar een festival en het was hier weer bal, altijd grappig.

Het gaat me in dit geval NIET om dat gesloten topic. daar hou ik me buiten. zeker ook woorden die er vielen dit keer.

Maar in dit topic werd weer aangehaald naar: dat die forum voor "ECHTE verzamelaars" is en dat de maker van dat topic de banner moet bekijken en hier niet hoorde. deja vu met dit topic toch.

MODS: pas dan aub uw banner aan. Er staat namelijk "de site voor echte liefhebbers"

Omschrijving van liefhebbers is echt anders als verzamelaars. dus lijkt me dit forum ook voor mensen die niet onder de geijkte verzamelaarskliek van dit forum horen!! maar er een andere vorm van modelauto liefhebberij op nahouden. (reken ik mezelf ook een beetje onder.)

gr,
Matthijs

Oh god, jij zult daar niet is over beginnen :doh: Je hebt gelijk dat iedereen vrij is om op zijn manier zijn hobby te beleven. Maar als je dan toch de intensie hebt om het model op zeer korte termijn te verkopen, waarom open je dan niet meteen een verkooptopic. kun je de prijs er direct bij vermelden :mrgreen:
Ik zie niet in waarom een dergelijk "verzamelaar" met veel bombarie een model presenteert als of het zijn ultieme aanwinst is en dan kort daarop het weer verkoop. Ik ken meer mensen die het gaat om de HEB. Het lijkt erop dat het verkrijgen de kick geeft en daarna is de interesse vrijwel direct weg .
Het misschien een goed idee zijn om voor dergelijke verzamelaars een eigen forum te geven. Dat noemen we dan het ZOEF forum :P
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Verbaasd???

Bericht door Jolly Club »

Beetje vreemd Jonno... als ik meneer de verzamelliefhebber in zijn eigen topic vraag of zijn nieuwste aanwinst (die amper 24 uur na minimaal de tweede definitieve stop in vijf weken komt, en daarbij de verhelderende uitspraak dat 'ie ons hier allemaal zo kotsbeu is) te koop is, omdat ik het simpelweg allemaal niet meer kan volgen verkondig je dat dat 'gediscussieer' niet kan.

Vervolgens sla ik een ander topic open en zie ik dat het relaas hier gewoon onverminderd voortgaat... iets met meten met twee maten? :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Verbaasd???

Bericht door jonnoT »

Jolly Club schreef:Beetje vreemd Jonno... als ik meneer de verzamelliefhebber in zijn eigen topic vraag of zijn nieuwste aanwinst (die amper 24 uur na minimaal de tweede definitieve stop in vijf weken komt, en daarbij de verhelderende uitspraak dat 'ie ons hier allemaal zo kotsbeu is) te koop is, omdat ik het simpelweg allemaal niet meer kan volgen verkondig je dat dat 'gediscussieer' niet kan.

Vervolgens sla ik een ander topic open en zie ik dat het relaas hier gewoon onverminderd voortgaat... iets met meten met twee maten? :cool:
Wel meneer Jolly , De ander topic is een Privetopic in tegenstelling tot deze :P Hier mag je discussieren over het onderwerp waar het hier om gaat :P Daarbij noem ik verder geen namen en de privetopic blijft schoon :cool:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Verbaasd???

Bericht door Jolly Club »

Daarbij noem ik verder geen namen
:lol:

Vond het eigenlijk wel lekker compact en overzichtelijk; aanwinsten, verkopen en 'ons' commentaar in één topic.
Nu zijn we drie topics kwijt aan die flauwekul ! :doh:

WANT DAT IS HET :!: :smoke:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Verbaasd???

Bericht door tom »

Ik was voornamelijk verbaasd om de leeftijd van de persoon in kwestie te zien, na zijn reacties. Mijn inschatting lag daar iets vanaf, namelijk. Ik weet dat er verbaal zwakkeren zijn, maar damn... :shock:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Verbaasd???

Bericht door jonnoT »

Ja oudtje , het is tegenwoordig niet alleen meer de jeugd die een grove taal bezigt :mrgreen:
Gebruikersavatar
NilsK
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 30 nov 2009 22:36
Schaal: 1:18

Re: Verbaasd???

Bericht door NilsK »

Volgers? Wat is dat voor een belachelijke redenering? Als mensen dezelfde mening hebben over een bepaalde stelling / mening en dat laten blijken, zijn ze het gewoon eens met elkaar.

:doh:

Het gaat Jolly en de rest hierom: wij kopen modellen, maken er foto's van en laten ze dan gewoon in onze verzameling. Een enkeling zal dan wel eens verkocht worden, omdat 'ie bijvoorbeeld niet aan de verwachtingen voldeed o.i.d. Kan gebeuren, is ook helemaal niet erg.

Als je je modellen wilt verkopen, dan hoef je ze ook niet in je privétopic te zetten want dan heb je ze niet meer. Als je in het privétopic van eender welk lid hier gaat kijken vanaf pagina 1, kun je er zeker van zijn dat 95% van de modellen die daarinstaan nog daadwerkelijk in zijn collectie zijn! Daarom noemen we dat ook privétopics - deze zijn bestemd voor je privéverzameling en het is de bedoeling dat je op die manier inzicht krijgt in de verzameling van iemand anders. Maurice bijvoorbeeld, houdt dit keurig gescheiden: hij zet de modellen van zijn persoonlijke verzameling in zijn privétopic, maar de modellen die voor de verkoop zijn niet. Hij praat er wel af en toe over, en laat wel eens wat foto's zien, of zet ze in het 'Te Koop'-topic maar zolang dat niet in zijn privétopic staat is het toch ook helemaal niet erg?

Conclusie: je kunt handel en hobby best uiteenhouden!

:thump_up:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Verbaasd???

Bericht door tom »

Mijn mening is mijn mening, die wordt door niemand beïnvloed. Ik loop met niemand mee, als ik iets meld is dat voor mijn eigen rekening.

Prima als je zo wilt 'verzamelen', maar begin dan je 'verzameltopic' op marktplaats of speurders.
Gebruikersavatar
hakushi
Berichten: 654
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 11:13
Locatie: Den Haag

Re: Verbaasd???

Bericht door hakushi »

Thats the spirit hans!

Hou je op jouw manier bezig met je modelautoliefhebberij.
Of het nu in hun straatje van verzamelen past of niet.
Gebruikersavatar
michel26
Berichten: 834
Lid geworden op: ma 24 nov 2008 17:46

Re: Verbaasd???

Bericht door michel26 »

Ik deel mening van hakushi en als jullie het niet goed vinden wat er in CBNl66's topic gebeurt reageer je toch gewoon niet op zijn nieuwe aanwinsten?
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Verbaasd???

Bericht door jonnoT »

Kijk er begint al een beweging van SPEED verzamelaars af te tekenen :mrgreen: :mrgreen:

Voor mij geldt ook ik geef MIJN mening, ben zeker geen volger en das hier op het forum al langer bekent. :cool:
Gesloten