SD modelcar tuning

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B.A.Z. 10
Berichten: 314
Lid geworden op: wo 22 dec 2004 17:52

SD modelcar tuning

Bericht door B.A.Z. 10 »

Hallo

Ik heb meteen en een negatieve opmerking over deze webshop en een vraag.
Ik heb geld over gemaakt en kreeg daarna een bericht van dat hij niet leverbaar meer is en duurder is geworden. Vind ik al heel raar naar mijn idee,maar...
Ik heb er voor voorgekozen me geld terug te krijgen en ik heb sinds 29-09 niks meer gehoort van deze "webshop".
Wat is hier tegen te doen?

Groet Bas
Afbeelding
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: SD modelcar tuning

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Dat is geen leuk bericht :thump_down:

Persoonlijk ken ik die webwinkel niet.

Ik zou eerst gewoon een nette e-mail sturen over wat er is gebeurd (denk eraan, dat ze misschien uit lucht zijn geweest en je e-mail nooit hebben ontvangen).

Na geen of een negatieve reactie, zou ik een het over een iets ander boeg gooien; over de onrechtmatige daden die zij plegen: wanprestatie en niet nakomen van een koopovereemkomst. Ze zijn wettelijk gezien je te helpen om naar een oplossing te zoeken. (kijk maar eens naar de reklame stop van de Consumenten bond, over dat jochie van 3 turven hoog, met zijn kapotte RC auto)

Stuur je e-mail met een kopie van je koop overeenkomst en een bevestigings attacment over de verzending van je e-mail, zodat jij een e-mail terug krijgt zodra ze de e-mail hebben geopend.
Bij geen gehoor, gewoon die e-mail weer een keer sturen, na een dag op 2.

Bewaar al je correspondie (beide partijen) op papier.

Kom je er daarna niet uit (denk aan een week), een e-mail sturen in een andere toon met wat meer dwang om je geld terug eisen, desnoods met tussen komst van de rechtspraak.

Sucses

Ron
Captain Jack Sparrow
Berichten: 179
Lid geworden op: do 21 jun 2007 22:20
Locatie: zandhoven
Contacteer:

Re: SD modelcar tuning

Bericht door Captain Jack Sparrow »

23 november 2 dingen besteld (blackbox en pimpset PEE setje) en betaald met overschrijving. Vandaag 15 oktober pas aangekomen.
Ik heb 6,50 euro verzendkosten betaald en op de enveloppe is een sicker verzendkosten 1,50 euro. Dikke afrip met de verzendkosten en veel te lange verzendtijd. Reageren ook niet direct op mails.
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: SD modelcar tuning

Bericht door jerico »

bijna een jaar geleden besteld?
Afbeelding
Captain Jack Sparrow
Berichten: 179
Lid geworden op: do 21 jun 2007 22:20
Locatie: zandhoven
Contacteer:

Re: SD modelcar tuning

Bericht door Captain Jack Sparrow »

ne ze dan had ik ze allang voor de rechter gesleept. Maar een maand is mij al te veel als ik een 1/18 model en tuningparts vanuit duitsland binnen een week kan ontvangen moet dat ook kunnen als het uit nederland komt.
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: SD modelcar tuning

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Heren, een winkel met zeer slechte pubiciteit, zit geen winkellier op te wachten.

Boygotten die toko :idea: Ik ben zelf geen kant van dit sort 'winkels' :!: Weg met dit soort instututten.

Doe er zelf wat aan, spreidt je negatieve ervaingen op zoveel mogelijk forum's / internet sites,.

Vroeg of laat leren deze winkelieers het wel, als de verkoop enorm stagneert :!:

Ron
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Re: SD modelcar tuning

Bericht door Opel-DTM »

Hier is al een topic over... lees en huiver :!: Klikkie
Gebruikersavatar
W123
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 apr 2007 13:17
Locatie: Maarssen

Re: SD modelcar tuning

Bericht door W123 »

Helaas kan ik ook niet echt positieve berichten posten. E21 Alpina setje besteld, past volgens mij allemaal wel goed, moet het nog monteren. Maar ik heb wel drie weken moeten wachten, terwijl alles op vooraad zou zijn. Op e-mailberichten wordt niet adequaat gereageerd.

Tevens een set M6 velgen met banden besteld, achteraf blijkt dat hier geen naafkapjes bij zitten. Dit wordt nergens vermeld. Verzendkosten zouden niet doorberekend worden, is wel gebeurd.

Gevraagd om 1:18 BMW logo's, waren beschikbaar, krijg ik kleine logo's voor in de velgen. Geattendeerd op het feit dat ik had gevraagd om logo's voor op de motorkap en kofferklep. Ja die zijn niet leverbaar.

Ook blijkt achteraf dat de op de site vermelde prijzen exclusief BTW zijn!!!, maar goed daar ben ik zelf mee akkoord gegaan.

Al met al, niet voor herhaling vatbaar.
Vini Vidi Vici
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: SD modelcar tuning

Bericht door andre »

Volgens mij mag hij niet adverteren met prijzen excl BTW,
aan particulieren moet dit volgens mijn incl zijn .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: SD modelcar tuning

Bericht door Ricardo »

andre schreef:Volgens mij mag hij niet adverteren met prijzen excl BTW,
aan particulieren moet dit volgens mijn incl zijn .
Is niet verpicht volgens mij. Hij moet het echter wel duidelijk vermelden, dat het om prijzen gaat excl. BTW.

Echter in zijn voorwaarden staat het volgende:
de prijzen zijn incl 19%btw, de prijzen kunnen varieren.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Re: SD modelcar tuning

Bericht door Opel-DTM »

Ricardo schreef:
andre schreef:Volgens mij mag hij niet adverteren met prijzen excl BTW,
aan particulieren moet dit volgens mijn incl zijn .
Is niet verpicht volgens mij. Hij moet het echter wel duidelijk vermelden, dat het om prijzen gaat excl. BTW.

Echter in zijn voorwaarden staat het volgende:
de prijzen zijn incl 19%btw, de prijzen kunnen varieren.
Zodra die dit leest past hij gewoon zijn voorwaarden aan... en laat die de oude datum er gewoon onderstaan... Sluwe vos :doh:
Gebruikersavatar
vitrine69
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 sep 2008 15:26
Locatie: Twente

Re: SD modelcar tuning

Bericht door vitrine69 »

Heb ook pas wat besteld bij SD modelcartuning.
Het gaat om een stuk of 7 diorama setjes, zoals gereedschap, werkbank etc.

Na tweemaal een mail gestuurd te hebben dat ik wel graag een betalingsbevestiging wil, krijg ik eindelijk reactie.
Als klap op de vuurpijl krijg ik te horen dat enkele setjes uitverkocht zijn.
Ze lieten me de volgende keuze;
-het geld van de niet voorradige producten in het pakketje opgesturd krijgen
-voor het geld wat anders uitzoeken

Ik ben voor de laatste optie gegaan.
Eigenlijk had ik het geld terug moeten vragen maar ja, het is wel zeldzaam spul wat ze hebben, en ik wou het toch maar door laten gaan.
Ik hoop dat het pakket vandaag op de post gaat.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
beunhaas
Berichten: 21
Lid geworden op: di 23 sep 2008 16:23

Re: SD modelcar tuning

Bericht door beunhaas »

Ik heb niet zo lang geleden een set m6 velgen gekocht bij SD. Betaling ging prima moest wel lang wachten op mijn velgen... maar goed ik had mijn velgen eindelijk binnen. Alles was netjes verpakt. Maar de afwerking van de velgen was niet zoals beschreven op de site!

Voelde mij dus een beetje afgezet.
Kyle
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:52
Locatie: Lisse

Re: SD modelcar tuning

Bericht door Kyle »

ik heb vandaag spullen van hem op de namac gekocht en die waren vrij netjes afgewerkt.
wel waren de banden gewoon k*t bij de eerste poging brak er gelijk 1 :twisted: dus toen heb ik er maar andere opgezet.
Toch zou ik in zijn webshop niets kopen als ik dit zo lees.
Groeten Kyle

Porsche rules! :D :D :cool:
jassie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 29 mar 2006 22:20
Locatie: nijmegen

Re: SD modelcar tuning

Bericht door jassie »

Hallo, ik heb vorige week 2 setjes besteld en ik vind ze er uitstekend uit zien. Wel zijn de bijgeleverde banden aan de kleine, lees: platte, kant. Ik heb onder een BMW M635 Alpina velgen gemaakt (eiegenlijk alpina velgen voor een 2002) en ATS velgen voor een Alfa Romeo GT. Ik heb de originele banden gebruikt, deze staan beter (voller).
Op de foto een idee: (slechte foto, slecht toestel)
Afbeelding
Plaats reactie