chinese modelautofabrikanten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gijs
Berichten: 221
Lid geworden op: za 14 aug 2010 19:55
Schaal: 1:18
Locatie: Assen

chinese modelautofabrikanten

Bericht door gijs »

Ik zie op de diverse forums(of is het fora) steeds meer mooie modellen op duiken van chinese fabrikanten.
Nu weet ik wel dat bijna alle merken hun auto,s in china laten maken, maar ik bedoel de echt chinese merken.
Zag net op een ander forum een prachtige cross polo. Is er geen bedrijf dat dit soort merken importeert ?
Als je zelf moet invoeren geeft toch een hoop rompslomp en kosten?
Weet iemand hoe het zit?
http://s933.photobucket.com/albums/ad17 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door andre »

Je ziet ze weleeens voorbij komen op MP en EB en wat verdwaalde bij
sommige winkels , maar een echte importeur is er (nog) niet .
Wil je een dergelijk model hebben en is het niet te koop in NL
zul je hem zelf moeten laten overkomen met alle extra kosten van dien.
Ik heb het zelf ook regelmatig gedaan maar na een aantal keren ,kreeg
ik er van de douane nog een extra rekening bij , toen ben ik ermee gestopt .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door Mr. Dj M. »

andre schreef:Ik heb het zelf ook regelmatig gedaan maar na een aantal keren ,kreeg
ik er van de douane nog een extra rekening bij , toen ben ik ermee gestopt .
Toch is dit voorlopig in ieder geval. nog de voordeligste weg om aan de modellen te komen. Importeren met één tegelijk is meestal iets dat ook helpt om kosten te voorkomen. Goedkoop is het niet, maar leuk is het toch wel regelmatig. Veel chinese dealer modellen kennen namelijk leuke features als beweegbare stoelen e.d. plus het feit dat er modellen uitkomen die wij hier niet hebben. Zo gaat het ook om modellen die hier rond rijden, auto's als de Cross Polo bijvoorbeeld, maar ook om echte Chinese auto's of andere Aziaten die wij hier niet zien.
Voor de aankoop is Ebay een betrouwbare bron om de modellen te kunnen vinden. Betalen kan met Paypal en vervolgens is het hopen dat je geen douane kosten krijgt. Als je die wel krijgt is het gelukkig gemakkelijk betalen tegenwoordig, want er zit een acceptgiro bij.



In dit topic kan je de laatste updates vinden, van wat er nieuw uitkomt. Dit probeer ik zo goed mogelijk bij te houden :)
Gebruikersavatar
gijs
Berichten: 221
Lid geworden op: za 14 aug 2010 19:55
Schaal: 1:18
Locatie: Assen

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door gijs »

In welke orde van grote moet ik denken bij die douane kosten?
De kosten+verzend kosten vermeld op ebay zijn de enige kosten buiten die ev. douane kosten ?
Of moeten er nog invoerrechten worden betaald?
http://s933.photobucket.com/albums/ad17 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door andre »

gijs schreef:In welke orde van grote moet ik denken bij die douane kosten?
De kosten+verzend kosten vermeld op ebay zijn de enige kosten buiten die ev. douane kosten ?
Of moeten er nog invoerrechten worden betaald?
Deze kosten zitten rond de 30 a 50 euro bovenop de prijs die jij ervoor betaald hebt bij aankoop.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door Mr. Dj M. »

In de praktijk is die 30 euro meestal voor twee stuks de prijs als er invoerrechten betaald moeten worden.
Ze rekenen 12,50 voor de invoering van, lees de administratieve handeling, waarop vervolgens nog 19% btw komt. Officieel hoort er ook nog extra geheven te worden omdat het schaalmodellen zijn en gaat de 19% btw over de verzending en de waarde van het model. In de praktijk komt het neer op 19% over de waarde van het model.

Je mag gratis invoeren t/m zo'n 30 euro als ik het goed heb. Ik laat meestal als waarde 30 dollar noteren. Als je de klos bent dan ben je de klos, maar de kosten reizen niet de pan uit en de douane rekenend meestal met bedragen van 30/40 euro per schaalmodel. Overigens doen de meeste ebayer de markering eigenlijk allemaal wel automatisch, iedereen heeft er last van natuurlijk.
Één model te gelijk hierheen halen kan dus in je voordeel werken, omdat ze hem dan niet belasten. Doen ze het toch ben je natuurlijk meer kwijt, want met een standaard tarief van 12,50 per pakket wordt het sowieso al prijzig genoeg.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door exit »

hier in belgie is het zo dat vanaf 30€ (verzending inbegrepen) er 10€ bij komt

zo heb ik al meerdere wagens gekocht en slechts 10€ douane erbij
dan wordt er gekeken naar de waarde vermeld op de vrachtbrief.

staat er gift op dan is er normaal ook geen extra kost.
maar als er een lage waarde op staat en er gaat iets mis dan is de verzekering ook slechts voor die waarde.
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door andre »

Mr. Dj M. schreef:In de praktijk is die 30 euro meestal voor twee stuks de prijs als er invoerrechten betaald moeten worden.

Je mag gratis invoeren t/m zo'n 30 euro als ik het goed heb. Ik laat meestal als waarde 30 dollar noteren. Als je de klos bent dan ben je de klos, maar de kosten reizen niet de pan uit en de douane rekenend meestal met bedragen van 30/40 euro per schaalmodel. Overigens doen de meeste ebayer de markering eigenlijk allemaal wel automatisch, iedereen heeft er last van natuurlijk.
.
Ik heb hier een aantal jaren geleden 30 euro douane kosten betaald per model.

Je mag tot 25 euro gratis invoeren , buiten de EU.

Binnen de EU is het indrdaad gratis
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
gijs
Berichten: 221
Lid geworden op: za 14 aug 2010 19:55
Schaal: 1:18
Locatie: Assen

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door gijs »

Je moet een model dus wel erg graag willen hebben ,want al met al worden de bijkomende kosten redelijk hoog.
http://s933.photobucket.com/albums/ad17 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door Mr. Dj M. »

Goedkoop is het niet inderdaad.

Een voorbeeldje:
Ik betaalde voor de Mg6 inclusief verzenden 75 euro, maar bestelde er twee en moest dankzij de douane zo'n 30 euro extra dokken nog. Dat maakte een prijs van 90 euro per stuk.
Gebruikersavatar
gijs
Berichten: 221
Lid geworden op: za 14 aug 2010 19:55
Schaal: 1:18
Locatie: Assen

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door gijs »

Ik ga het toch eens proberen.
Heeft iemand een Nissan X trail 1:18 in huis? Ben benieuwd naar de kwaliteit want dat model wil ik dan bestellen.
http://s933.photobucket.com/albums/ad17 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door andre »

gijs schreef:Ik ga het toch eens proberen.
Heeft iemand een Nissan X trail 1:18 in huis? Ben benieuwd naar de kwaliteit want dat model wil ik dan bestellen.
Ik heb hem gehad , kwaliteit is zoals Kyosho en Autoart .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: chinese modelautofabrikanten

Bericht door Mr. Dj M. »

De X-trail is erg leuk, is een goed model voor zover ik heb kunnen beoordelen vanaf alle foto's.
Ook in chinese dealer modellen zit kwaliteit verschil en heb je hele mooie modellen en toch wel erg magere exemplaren. Deze zit gewoon tussen de goede nette modellen, alleen heeft deze volgens mij dus niet dingen als gasveertjes voor de motorkap, maar wel de mooie neerklapbare banken etc. :)
Plaats reactie