omgebouwd model

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Ronnie013
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 apr 2013 15:19
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

omgebouwd model

Bericht door Ronnie013 »

Hallo ik ben nieuw hier,en ik zit met een probleem.Een tijdje geleden heb ik een a manta laten verbouwen naar een race versie,het eindresultaat is niet wat ik verwacht had.Decals beschadigd,nieuwe lak bovenop de orginele lak waardoor deuren niet mooi aansluiten .lak gescheurd rondom de verbredingen enz.Naar mijn mening moet het opnieuw gedaan worden,hoe haal ik de lak eraf? en gaan dan ook de verbredingen ervan af.? En hoe haal ik de lak van de kunsstof delen? Wie kan mij hiermee helpen?! M.v.g Ronnie.
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: omgebouwd model

Bericht door supra007 »

Dat is moeilijk te zeggen zonder foto's :angel:

Het ligt er aan hoe de verbredingen zijn gemaakt. Als dit een opzetstuk was (dus vanuit een kit) dan kun je ze er wel af halen.
zijn het zelf gefabriceerde met plamuur, dan kun je volledig opnieuw beginnen.
Gescheurde decals en verf, daar is weinig tegen te doen, net zoals je zelf al zei: alle verf erafhalen en helemaal opnieuw beginnen.

De lak kun je (mits het een METALEN) body is, met thinner of verfafbijt erafhalen. In het geval dat je voor thinner kiest, dan raad ik je aan
om hem in een bak te leggen en hem een paar dagen te laten liggen. Als je voor de verfafbijt kiest dan moet je dit spul erop strijken en hem in laten trekken. (dit staat op de verpakking). De verf van kunstofdelen haal je met remolie of mister muscle overenreiniger. Bij de eerste methode de onderdelen gewoon weer in een bak leggen. Bij de tweede methode de onderdelen in een diepvrieszak doen, volspuiten met de ovenreiniger en dan een dag of twee laten staan.

Als je werkelijk vind dat het opnieuw moet, dan zou ik sowieso je andere contactpersoon hier op aanspreken.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Ronnie013
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 apr 2013 15:19
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: omgebouwd model

Bericht door Ronnie013 »

Dankje voor de tips.Ik zal de foto,s er nog opzetten.Ik ga de bouwer er nog op aanspreken! Gr.
Plaats reactie