Kuijpers Hobby Huis - Utrecht

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Kuijpers Hobby Huis - Utrecht

Bericht door St. Paul »

Minrebroederstraat 23 in Utrecht, geen website.

Naar eigen zeggen een groot assortiment, naar mijn zeggen een compact assortiment. Staan wat leuke dingen maar 1:18 niet veel en 1:43 een 2tal grote vitrines. Grootste gedeelte van de winkel is treinenwerk, achter een hoekje met modellen waar je je kont nauwelijks kunt keren en een halve vitrine ook nog eens door soldaten in beslag genomen wordt. Als je toevallig door de Minrebroederstraat loopt de moeite om te kijken. Als je toevallig langs Utrecht rijdt niet van het gas af gaan (tenzij je zeker weet dat ze iets hebben wat je zoekt natuurlijk).

Prijzen zijn iets boven gemiddeld maar dat wordt gecompenseerd door de klantvriendelijke vrolijkheid.... die zit dan weer iets onder het gemiddelde. :mrgreen: Maar dat kan dan ook toeval zijn geweest die keer of 10 dat ik er ben geweest.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Ik ben het eens met je observaties, op alle terreinen. Kocht er heeeeeel vroeger nog wel eens wat, dan hebben we het over 20 jaar geleden.
Cheetah
Banned
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:35

Bericht door Cheetah »

is echt een aardige man, heeft een gezellige winkel en heb er 3 modellekes gekocht. je kan hem ook per e-mail bereiken.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Wetende dat jij nogal op de penning bent Cheetah, gezien je ervaringen met al die winkels waar je je honderden modellen hebt gekocht, vond je deze winkel niet te prijzig ? :eh:

Beetje vreemd, vond ze zelf nogal redelijk aan de prijs daar ! :|

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Kuijpers Hobby Huis - Utrecht

Bericht door tom »

Helaas heeft Kuijpers, ondanks de nieuwe treinenwinkel aan de overkant van de straat, ook het 'hoofdfiliaal' meer op treinen ingericht. De modelauto's, vroeger goed en overzichtelijk op merk gerangschikt, hebben nu een plekje (met de nadruk op 'je') voorin de winkel gekregen, waar ze vaak vier rijen diep staan. Als je dit koppelt aan de vrij forse prijzen, wordt het voor modelautofreaks steeds minder interessant om hier te shoppen.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Kuijpers Hobby Huis - Utrecht

Bericht door Jaap »

Leuke winkel, met een groot assortiment voor 1:43. Ik spaar zelf alleen 1:18, dat is er dan niet zo veel, en vooral oudere auto's (bijv. rally wagens heb ik er niet gezien).
Ik heb er de Porsche 911 Turbo 3.0L van Norev op de kop getikt voor een mooie prijs
Plaats reactie