wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Optisch tunen, ja of nee?

Peiling eindigde op wo 15 aug 2007 18:44

Ja, dikke bumpers, grote spoiler, striping en hele dikke velgen graag!
0
Geen stemmen
Ja, maar wel subtiel, een subtiel setje bumpers en stijlvolle velgen staat iedere auto wel goed.
8
67%
Nee, een auto moet je in de oorspronkelijke staat laten, daar hebben designers over nagedacht en 99 van de 100 keer hebben deze hun werk goed gedaan.
4
33%
Nee, het maakt mij niet uit hoe mijn auto uitziet.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door jelmer »

Ik zie op Ebay en marktplaats veel modelauto's die zogenaamd 'getuned' zijn. Een paar belachelijk grote velgen eronder, vreemde kleuren en noem maar op. Ik vind er zelf geen ruk aan maar wat vinden jullie ervan?

Hier een paar voorbeelden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

:sick:

In het echt vind ik het niks en in schaal al helemaal niet, brrr :oops:
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ik vind er ook niets aan, en het is ook niet origineel,Foei.
Maar ja er zijn mensen die ze alles kunnen laten kopen en dan nog voor veel geld ook! :thump_down:
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
droomautoos
Berichten: 856
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:21
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Bij sommige auto's is het wel leuk,bv die velgen onder de BMW.
Maar bij de meeste modellen is het gewoon het modelomlaag halen :thump_down:
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

:worshippy: danku danku, ik ben gelukkig niet de enigste die zich er aan stoort!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ik vind het oer lelijk, en als je zit wat er voor sommige betaald wordt is gewoon krankzinnig
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Ik vind het echt afschuwelijk:
25 inch velgen...verchroomd... spinners op de velgjes... Airride systeem (tot 2 mm boven de grond)... :wall:
Waar ben je dan mee bezig??? Auto's ver****** voor gevorderden ofzo zeker onder zo'n normaal gesproken wel mooie dino

Ben trouwens niet tegen alle soorten tuning (integendeel :D ) maar dit vind ik echt lelijk² (in het kwadraat let op die ²!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeProfessor
Berichten: 109
Lid geworden op: do 09 okt 2003 14:27
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door DeProfessor »

In het echt vind ik het (vrijwel altijd) afgrijselijk, maar bij sommige modellen kan het er best mee door. Niet de voorbeelden aan het begin van het topic overigens.. :x Maar soms moet ik er wel om lachen..

Wat voorbeeldjes die ik beter geslaagd vind:

Afbeelding
veiling met meer (detail)foto's:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3594156660&category=9111&sspagename=STRK%3AMEBBI%3AIT&rd=1

Deze ook zeker niet vergeten aan te klikken, de golf die daar staat is echt onherkenbaar omgebouwd.. :worshippy: :mrgreen: Maar met name de M3 van Kyosho ziet er alleraardigst uit vind ik.

http://people.freenet.de/robertbergemann/start.htm

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

Niet echt mijn smaak, maar het ziet er wel netjes uit:
Afbeelding
bron: http://www.modellkennzeichen.de



[MOD-EDIT] Plaatje even verkleint om niet in de breedte te hoeven scrollen, door Schumi28
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Het is mijn smaak ook niet!
Maar ik kan me best voorstellen dat iemand die zijn echte auto verkracht, ook een verkrachtte modelauto wil hebben ... :doh:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ik vind er ook helemaal niks aan. Het is inderdaad een waardevermindering van de standaard auto's. Helaas zijn er mensen die toch de auto's kopen voor veel meer dan ze eigenlijk waard zijn. Persoonlijk vind ik het echt waardeloos.

groeten Bas
http://www.kwiebje.tk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Zal ik dan maar eens de eerste zijn die zegt dat ie het wel mooi vindt, natuurlijk is er verschil in kwaliteit.

Niemand met enige hersenactiviteit zal de gedachte ontspruiten om een Ferrari van dergelijk velgen te voorzien, dat is gewoon "not done".

Maar een volledig afgetunde Toyota Supra Turbo, zoals de modellen van MuscleMachines en Funline, mogen best bij mij in de kast komen.

Ik vindt dat tunen best moet kunnen, maar houdt het dan wel realistisch, overdreven mag, maar wel goed.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik vind het ook wel wat hebben eigenlijk. Het veranderen van velgen vind ik in veel gevallen en verbetering van de auto. Ik zal het zelf niet doen denk ik, maar als je bijvoorbeeld een niet te dure Maisto verbouwd dan kan het een leuk model worden.

Hier staan ook zeer leuke modellen.

http://www.modellautoveredelung.de/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat dit wel zeer leuke modellen zijn ondanks dat ze getuned zijn
Laatst gewijzigd door Ricardo op di 16 mar 2004 13:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

De meeste zien er idd niet uit, maar die Kadett Coupe vind ik wel stoer !
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik vind het ook wel iets hebben.
Bezoek maar eens een echte Customcar show. De auto's die daar staan gaan iedere fantasie te boven. Van sommige creaties krijg je braakneigingen en bij andere sta je te watertanden. Puur een kwestie van smaak. Laten we blij zijn dat er zoveel stromingen zijn, anders zou alles maar eenheidsworst worden, en zou iedereen Ferrari moeten gaan verzamelen. Laten we niet vergeten dat customizing een zeer grote tak in de auto hobby is. Zowel in de 1:1 versie als in modelauto kringen.
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Ok die opel kadett is wel lachen (en een paar andere bovenstaande auto's ook wel...) maar ik vind die tuningstijl ook al wel heel anders dan bijvoorbeeld die bovenste auto's, het is hier allemaal wat 'hollandser'.
geen al te grote velgen, wel een apart kleurtje maar ook weer geen licht-in-het-donker verf ofzo... iets beschaafder snappie? Vooral die jada toys wagentjes kan ik me aan ergeren, die overschrijden de grenzen van het 'beschaafde' met grote stappen... Maarja ieder zijn smaak! :D

Voor op een tegeltje in de garage:
Tuning is eigenlijk net alcohol (eeuuuuh :? ): geniet maar tune met mate :D
Afbeelding
Plaats reactie