Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Voor alle vragen over verf en decals kan je hier terecht.
Plaats reactie
Timber
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 18:26

Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Bericht door Timber »

Hoi,

Ik heb een setje West decals voor een McLaren model binnen, alleen ik zie dat je ze niet rechtstreeks op het model kunt aanbrengen. De non tobacco decals die oorspronkelijk op het model zitten moeten er kennelijk eerst af, anders overlappen ze elkaar en dat staat natuurlijk lelijk.

Heeft iemand ervaring met het 'decallen' van McLaren modellen naar West tabaksreclame? En weet iemand waarmee ik de oorspronkelijke non tobacco decals van het model af kan krijgen, zonder de lak/verf te beschadigen?

Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Bericht door Kyoshofan »

Ik denk dat je met `Nagellakremover` een heel eind komt. Ik weet alleen niet hoe dit met de lak reageerd en hoe je het moet gebruiken :roll:
Ik denk dat Wousmous wel weet hoe je decals verwijderd :wink:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Bericht door Tom_Aston-Martin »

met nagellak remover wil het heel makkelijk, maar let wel op dat je heel dun over de oorspronkelijke decals heen gaat, anders neem je de lak mee! :wink:
Afbeelding
Timber
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 18:26

Re: Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Bericht door Timber »

Kleven dus wel enkele risico's aan dus. :o . Hmm, weet niet of ik het dan doorzet, zonde om het model te vernielen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Timber schreef:Kleven dus wel enkele risico's aan dus. :o . Hmm, weet niet of ik het dan doorzet, zonde om het model te vernielen natuurlijk.
tja, als je dat al een risico vind...
Gewoon rustig over de declas heen gaan en niet als een gek gaan zitten boenen :mrgreen: :thump_up:
't is echt neit zo dat je gelijk de lak eraf haalt.. :wink:
Afbeelding
SanderD
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 03 dec 2007 13:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Bericht door SanderD »

Volgens mij heb ik hier op het forum ook wel eens gelezen dat men decals verwijderd met Microsol ...
Gebruikersavatar
Beertje87
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 jul 2007 12:24
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Bericht door Beertje87 »

SanderD schreef:Volgens mij heb ik hier op het forum ook wel eens gelezen dat men decals verwijderd met Microsol ...
Idd ik gebruik hiervoor ook altijd microsol. werkt prima.

Alleen ik weet niet hoe het model eruitziet qua decals, want bij veel modellen is er een blanke laag overheengespoten.
En dan lukt het niet ... dan moet er geschuurd worden (en gespoten)
Btw Microsol is te verkrijgen in verschillende bouwmodel winkels ( modelbrouwers shop)
Timber
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 18:26

Re: Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Bericht door Timber »

Ik denk dat de decals wel zijn overgespoten met blanke lak, aangezien het de originele decals zijn op het model om het af te maken. (In dit geval staat er dus Kimi op het originele McLaren model). Microsol zal dan ook niet helpen.

Ik heb inmiddels wel vernomen dat de McLaren modellen één van de moeilijkste zijn om naar tabaksreclame om te bouwen. Bij mijn Ferrari modellen was het vrij simpel, omdat daar geen decals op zaten die er af moesten.
Timber
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 18:26

Re: Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Bericht door Timber »

Hey,

Ik heb nog een vraag. Ik lees op sommige fora dat je met wat Micro Sol ook originele decals kunt verwijderen, zelfs originele van modellen van bijvoorbeeld Minichamps. Klopt dat?

Zijn die niet standaard overgespoten met blanke lak, waardoor het lastiger wordt?
Timber
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 18:26

Re: Oorspronkelijke decals van een McLaren model verwijderen

Bericht door Timber »

Kan iemand me via PM even stap voor stap uitleggen hoe ik het beste met nagellak remover zonder aceton aan de slag kan om decals te verwijderen? (hoeveel, hoelang laten inweken, model ook eerst weer schoonmaken voor de nieuwe decals erop doen etc.)
Plaats reactie