Metal cote van HUMBROL

Voor alle vragen over verf en decals kan je hier terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Metal cote van HUMBROL

Bericht door Fss »

Ik heb onlangs 3 potjes Metal Cote gekocht van HUMBROL omdat je daarmee een "metaaleffect" kunt verkrijgen... :cool:

Van de drie kleuren (Alu, gepolijst alu en gunmetal) heb ik alleen met die donkere gunmetal een "metaaleffect" kunnen verkrijgen. Nada de verf 24 uur heeft gedroogd, heb ik het "opgeblonken" met een wattestaafje en het effect is inderdaad heel geslaagd (vooral om dat het een "weathered" look geeft). :drool:

Na deze geslaagde poging heb ik hetzelfde willen doen met e twee lichtere kleuren (Alu) maar daar deed het absoluut niets :cry: :cry: :cry: . De Alu kleuren zijn niet anders dan de gewone alu-verfjes... Nochtans heb ik de verf goed gemengd.

Is het misschien omdat de metaaldeeltjes beter uitkomen op een donkere achtergrond zoals bij die gunmetal kleur dat de "Alu kleuren" geen metaal-effect hebben? :eh:

De donkere versnellingsbak heeft duidelijk een 'metal' look, maar het blok en de kleppendeksels niet... Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ik ben een ALFA ROMEO 8C 2300 van POCHER aan het heropbouwen! De waterpomp en de compressor moet ik nog "juist" zetten (bij POCHER is de pasvorm ver te zoeken... :o )

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Metal cote van HUMBROL

Bericht door Rossy »

Eigenlijk is het net als bij Alclad dat de kleur het beste uitkomt als het op een donkere, maar het liefst glans zwarte, ondergrond gebruikt wordt.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Plaats reactie