Welke fabrikanten bieden kwaliteitsvolle modellen?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Autofan schreef:Waar moet ik Hotwheels eigenlijk plaatsen? Zelfde als Mattel denk ik? Gewone HW onderklasse, Elite middenklasse, maar wisselvallig. Dat beeld heb ik momenteel.
Elite is inderdaad wisselvallig. F40, Fiorano, F430, FFX; goed
De modellen met oude mallen kan je best laten staan.

Hotwheels heb ik geen erg hoge pet van op. Soms grof afgewerkt. Het verschil met F1 modellen is bijvoorbeeld groot te noemen tussen HW en Minichamps.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

rsh_scuderia schreef:[..]

Elite is inderdaad wisselvallig. F40, Fiorano, F430, FFX; goed
De modellen met oude mallen kan je best laten staan.

Hotwheels heb ik geen erg hoge pet van op. Soms grof afgewerkt. Het verschil met F1 modellen is bijvoorbeeld groot te noemen tussen HW en Minichamps.
Heb de F430 Elite gezien als Spider en als Challenge, maar niet als gewone coupé. Komt die nog?
Gebruikersavatar
OMCNL
Berichten: 83
Lid geworden op: do 01 jan 2004 21:53
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Als je op dit moment Opel verzamelaars vraagt wat je moeten mijden zullen ze denk ik allemaal heel hard NOREV roepen.

Na een goede start met de Movano en de Opel Insignia hadden de Opel verzamelaars er vertrouwen in, toen kwam de Tigra Twin Top, met krassen op het dak, nadat het ingeklapt was geweest.
Toen de Frogster veel kleur fouten.

De Corsa D is een ramp afhangende spiegels, Opel logo's die halverwege de gril hangen of los in het doosje liggen veel gevallen van lak schade bekend. De Antara heb zelf twee gevallen gehad van losse onderdelen in het doosje.

Misschien is de keuze van een Frans merk voor Duitse modellen niet zo goed geweest van Opel.

Groet André
Alles over Opel miniaturen. http://www.omcnl.nl
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

Welke kwaliteit beidt het merk Sun Star? Sommige van hun modellen ogen welk mooi op foto's die ik vind op het internet.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sad Rebel op di 28 aug 2007 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Prijs-kwaliteit verhouding van Sunstar is prima :thump_up:
Bamies
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 05 jan 2007 01:22
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Bamies »

Goede merken, vele zijn al genoemd, maar enkele worden toch over het hoofd gezien:

Exoto, CMC, BBR, Kyosho, AutoArt, Minichamps, Highway61 en ook zeker de merken GMP en Classic Carlectables maken mooie modellen, maar daar is de prijs dan ook naar.

Zelf ben ik erg fan van UT-Models, ze weten kwa uiterlijk de modellen altijd perfect na te maken, ook de bestickering van de UT race wagens lijke perfect. Alleen 2 nadelen; Bij de meeste (if not all) UT's ontbreken de remklauwen. En doordat ze niet meer gemaakt worden zijn enkele modellen nauwelijks of alleen tegen hoge prijzen nog te vinden.

Merk waar ik niet helemaal zeker van ben is Hotwheels Elite, de één vind het geweldig en de ander vind het helemaal niks.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Zelf ben ik erg fan van UT-Models, ze weten kwa uiterlijk de modellen altijd perfect na te maken, ook de bestickering van de UT race wagens lijke perfect.
:naughty:

Afbeelding

- De Sainz en Moya decals op de zijruit zitten verkeerd om...
- Tarmac-velgen/banden op een Network Q RAC Rally-bak is ongeveer hetzelfde als dat Pink Floyd de lichtshow met spaarlampen zou doen..

UT is (was) dus zeker niet foutloos, maar dat probleem kennen we ook vandAAg de nog bij diverse merken :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Bamies
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 05 jan 2007 01:22
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Bamies »

Nobody's perfect ;)

Wat ik trouwens belachelijk vind bij Hotwheels zijn de prijzen van de ''super'' Elite serie, er kan toch niet zóveel verschil tussen Elite en super elite zitten dat dit zorgt voor een prijsstijging van soms 150 euro :shock: :thump_down:
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

Ik kwam op het internet een leuke Ford Taurus tegen, alleen het merk Action performance is mij totaal onbekend. Kent iemand dit merk en hoe is hun verhouding prijs/kwaliteit?
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
OMCNL
Berichten: 83
Lid geworden op: do 01 jan 2004 21:53
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Hoi,

dat is de eigenaar van Minichamps, en zij hebben o.a. ook de DTM Astra's in 1:18 op de markt gebracht.

De site van hun werkt niet, misschien niet meer bestaand ?

Gr Andre
Alles over Opel miniaturen. http://www.omcnl.nl
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

De meeste Action Performance modellen die uitgebracht werden
zijn van goede kwaliteit ( echter geen AA Minichamps of Kyosho ).

Ook dit merk is weer ter ziele gegaan net zoals Beanstalk wat
ook van Minichamps is geweest.

Wat mij ook opviel was dat de Action Performance modellen
meestal van de merken OPEL en FORD waren.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

andre schreef:De meeste Action Performance modellen die uitgebracht werden
zijn van goede kwaliteit ( echter geen AA Minichamps of Kyosho ).

Ook dit merk is weer ter ziele gegaan net zoals Beanstalk wat
ook van Minichamps is geweest.

Wat mij ook opviel was dat de Action Performance modellen
meestal van de merken OPEL en FORD waren.
Dit is wel een interessant gegeven. Zijn er nog zo'n (kwaliteitsvolle) merken die verdwenen zijn, maar die wel hier en daar nog te verkrijgen zijn? Men kan zich ook de vraag stellen of het verdwenen van steeds meer merken niet leidt tot een negatieve verschraling in de wereld van de kleine auto's.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
Honda.f1
Berichten: 699
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 14:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

wat is de kwaliteit-prijs verhouding van green light modellen? ze maken champcar en IRL modellen, ik ben van plan er een te gaan aanschaffen, maar wil wel eerst graag weten of het net zo mooi is als op het plaatje
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

Bericht van modelcarworld

Vor einigen Wochen ist bekannt geworden, daß Ricko sich aus dem Markt für 1:18er verabschiedet. Die Sammler von Modellautos in dieser Größe müssen jedoch nicht beunruhigt sein, steht doch bereits ein neuer Hersteller in der Tür. Es ist die neue Marke "Mondo Motors".
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

Wie kent het merk Greenlight?
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Plaats reactie