Welke fabrikanten bieden kwaliteitsvolle modellen?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Bericht door manowar »

Sad Rebel schreef:Wie kent het merk Greenlight?
IK heb een paar/64 modellen van greenlight. Ook een 1/18 corvette besteld.
Ben zelf ook benieuwd. De 1/64 modellen zien er goed uit.
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

manowar schreef:[..]

IK heb een paar/64 modellen van greenlight. Ook een 1/18 corvette besteld.
Ben zelf ook benieuwd. De 1/64 modellen zien er goed uit.
Inderdaad die corvette zag er goed uit.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Bericht door Bondracer »

Ik heb zo'n mustang '68 Coupé California van Greenlight op 1/18 en voor die prijs van om en bij de 45€ zijn dit zeer geslaagde modellen
Bondracer :thump_up:
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

je ziet wel wat ongeveer de klasses zijn van elk merk als je het forum bekijkt. Maar wat ik wel de laatste jaren merk. Is dat de "slechtere" merken steeds mooiere modellen gaan leveren. Een goed voorbeeld is het merk solido, heb nu zlef de dbr9 le mans in bestelling staan en dat vind ik best een geslaagd model...je moet het dus eigenlijk per model bekijken...

greetz,

jerico
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

jerico schreef:je ziet wel wat ongeveer de klasses zijn van elk merk als je het forum bekijkt. Maar wat ik wel de laatste jaren merk. Is dat de "slechtere" merken steeds mooiere modellen gaan leveren. Een goed voorbeeld is het merk solido, heb nu zlef de dbr9 le mans in bestelling staan en dat vind ik best een geslaagd model...je moet het dus eigenlijk per model bekijken...

greetz,

jerico
We zouden dit aan het topic kunnen toevoegen, voorbeelden van geslaagde modellen door de zogenaamde mindere merken.

Ik zal zelf starten. Ik vind persoonlijk (en ik heb dit al eens verkondigd op het forum) de Hispano Suiza HS 21 - GTS van Guiloy (ik weet wel dat het merk vooral bekend is voor motoren) een mooie bolide. Ik heb deze modelauto gekocht voor 20 euro (op sommige sites vraagt men toch 74 euro voor dit model). Hij staat in een vitrinekast tussen modellen van autoart en GMP en ik vind niet dat hij hier tussen misstaat. Op onderstaande site vind je enkele detailfoto's van het model:

http://carsandtrains.com/diecast_king/o ... suiza.html
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

Welke kwaliteit levert de bekende speelgoedfabrikant Mattel met betrekking tot automodellen?
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
rubberburner
Berichten: 130
Lid geworden op: di 24 okt 2006 20:13

Bericht door rubberburner »

Het kan er mee door, maar er zijn betere merken te krijgen. Het ligt aan de eisen die je stelt aan een model.

Heb die Hispano Suiza ook in de vitrine, kwaliteit is naar mijn mening wel beter dan Mattel/Hotwheels.

Hotwheels is toch een onderdeel van Mattel?
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

rubberburner schreef:Het kan er mee door, maar er zijn betere merken te krijgen. Het ligt aan de eisen die je stelt aan een model.

Heb die Hispano Suiza ook in de vitrine, kwaliteit is naar mijn mening wel beter dan Mattel/Hotwheels.

Hotwheels is toch een onderdeel van Mattel?
Bedankt en ik ben blij dat nog iemand die Hispano Suiza van Guiloy kan appreciëren. De bedoeling van mijn vragen is eigenlijk om bij de mindere merken hun beste modellen te vinden.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
rubberburner
Berichten: 130
Lid geworden op: di 24 okt 2006 20:13

Bericht door rubberburner »

Bij Hotwheels zijn dat de Elitemodellen, die zijn net wat beter gedetailleerd. Heb er een Ferrari Enzo FXX van.
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

hahah, dat bedoeld sad rebel niet helemaal "geloof ik".

je hebt helemaal gelijk dat hotweels elite mooier afgewerkt zijn, maar dat zie je ook aan de prijs en de hele reeks is redelijk mooi afgewerkt.

Hij bedoeld ermee modellen van een goedkoop merk die af en toe een uit schieter heeft kwa details en mooi heid.

om een voorbeeld te noemen. de aston martin dbr9 le mans van solido. Een pracht auto voor een solido...

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

jerico schreef:hahah, dat bedoeld sad rebel niet helemaal "geloof ik".

je hebt helemaal gelijk dat hotweels elite mooier afgewerkt zijn, maar dat zie je ook aan de prijs en de hele reeks is redelijk mooi afgewerkt.

Hij bedoeld ermee modellen van een goedkoop merk die af en toe een uit schieter heeft kwa details en mooi heid.

om een voorbeeld te noemen. de aston martin dbr9 le mans van solido. Een pracht auto voor een solido...

greetz,


jerico
Inderdaad Jerico

Achter die informatie ben ik op zoek. De topmodellen van de goedkopere modellen, met andere woorden de uitschieters.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
OMCNL
Berichten: 83
Lid geworden op: do 01 jan 2004 21:53
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Guiloy kunnen we als ik het goed begrepen heb schrappen uit de lijst model merken, sinds April is de site plat, en zijn de beloofde modellen niet verschenen.

Groet Andere
Laatst gewijzigd door OMCNL op do 01 nov 2007 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles over Opel miniaturen. http://www.omcnl.nl
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Ik denk dat Norev met de 300C Parotech toch een aardig model heeft weten te fabriceren. Voor liefhebbers van dit soort auto's is het zeker een aanrader :thump_up:

(ps: binnenkort wordt ook de versie met jetski leverbaar :dance: )

Afbeelding
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
rubberburner
Berichten: 130
Lid geworden op: di 24 okt 2006 20:13

Bericht door rubberburner »

Ah, nu begrijp ik het 8)
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

OMCNL schreef:Guiloy kunnen we als ik het goed begrepen heb schrappen uit de lijst model merken, sinds April is de site plat, en zijn de beloofde modellen niet verschenen.

Groet Andere
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een site van Guiloy die werkt, maar helaas.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Plaats reactie