Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door jonnoT »

Na wat ik tot nu toe gelezen heb, kan ik zeggen dat ik het wel het zwaarste heb met mijn Linda. :mrgreen: Niet alleen waardeert zij mijn collectie en verzameld mijn schatje zelf 1/43 modellen van 1930 tot 1970, nee als het even kan moedigt ze me aan modellen te kopen of zet ze zelf op mijn Ebay :evil: Juliie zien ik word gedwongen om modellen te kopen :mrgreen: Echt een heel zwaar leven om zo je hobby te moeten beleven :dance: :dance: :dance:

Nu wil ze dat ik het wel rustiger aan doe omdat we in 2009 zeker bij de 24 uur van Le Mans willen zijn :cool:
Gebruikersavatar
Robinh00
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 20:44
Locatie: Eindhoven

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Robinh00 »

jochen schreef::D gemakkelijk vriendin heb je... mijn vrouw daarentegen :oops: vind schaalmodellen voor kinderen ze noemt dit speelgoedauto's maarja daar luister ik toch niet naar :wink: alhoewel is ze daar niet 100% tegen ze vind deze hobby beter dan iedere dag roken/café hangen.... :roll:

Precies hetzelfde hier ..... :oops:
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Smokey »

jonnoT schreef:Na wat ik tot nu toe gelezen heb, kan ik zeggen dat ik het wel het zwaarste heb met mijn Linda. :mrgreen: Niet alleen waardeert zij mijn collectie en verzameld mijn schatje zelf 1/43 modellen van 1930 tot 1970, nee als het even kan moedigt ze me aan modellen te kopen of zet ze zelf op mijn Ebay :evil: Juliie zien ik word gedwongen om modellen te kopen :mrgreen: Echt een heel zwaar leven om zo je hobby te moeten beleven :dance: :dance: :dance:

Nu wil ze dat ik het wel rustiger aan doe omdat we in 2009 zeker bij de 24 uur van Le Mans willen zijn :cool:
Dat zal dan wel aan de naam liggen. Mijn vrouw (ook Linda) was in het begin zeer terughoudend en vond het ook maar zozo.... maar naar verloop van tijd begon ze zich steeds meer te interesseren voor autosport en modellen. ze kijkt zelf regelmatig op modelautosites en gaat dit jaar zelfs mee naar het WK-rally in duitsland (alle dagen :worshippy: ) We zijn vorig jaar samen naar de champcar geweest en ze is zo lief dat ze zelfs de racewedstrijden opneemt op tv die ik niet kan zien als ik moet werken. Ik krijg soms wel eens commentaar als er teveel achter elkaar aangeschafd wordt, maar ze kijkt verder lekker met me mee. Conclusie : ik heb het getroffen :dance:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door rudie20vt »

nou mijn vrouw heet dan geen linda meer janine en heeft er helemaal geen moeite mee en is zelf ook autogek.
en de verzameling vind ze alleen maar gaaf en hoeveel ik koop maakt haar niet uit.(zolang er wel geld voor is dan)
ze gaat met me mee naar de rally en we gaan ook meerdere keeren in het jaar naar de nurburgring.
ook van tuning heeft ze wel kaas gegeten en meerdere mannen kijken dan ook wel op als ze er over beginnen.
kortom een topvrouwtje (155 hoog) waar ik erg gek mee ben.
afz,
rudie
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rule
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 21:29
Locatie: Zeeuwland

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Rule »

Mijn hobby wordt door mijn vrouw gedoogd, getolereerd of hoe je het ook noemen wilt. Ze weet dat ze in huis alles mag afstoffen behalve de inhoud van de vitrine, en ik heb niet de indruk dat ze dat heel erg vind. Ze vindt het verder allemaal wel goed, behalve als ik weer mekker dat de vitrinekast te klein wordt. Dat ik modelauto's ben gaan verzamelen is overigens haar eigen schuld, want mijn eerste model (een 1/18 Ferrari van Bburago uiteraard) kreeg ik voor mijn verjaardag van haar.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door subarufreak »

mijn vrouwke zegt er allemaal nie veel van. ze heeft wel telkens een mening, gaat mee erachter, en geeft soms eentje als kado
maar voor de rest mag ik doen wat ik wil ermee

zo is het ook met de 1:1 auto. ik apprecier het zelfs dat ze er een mening over heeft wat ze mooi en niet mooi vindt, doen of niet doen

heb er zeker geen klachten van, van die van mij :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Wouter »

Mijn ouders hebben er geen problemen mee, zij zeggen dat het mijn geld is maar zeggen dat ik ook voor andere dingen moet sparen. Dus als je eens per 2 maanden iets koopt is het wel oke hier :mrgreen:
Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 17:06
Schaal: 1:18
Locatie: Pieter Baan Centrum

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door maikel »

Mijn familie vindt het prachtig :thump_up: mijn ouders vinden het zonde van mijn geld maar respecteren het wel en ze vinden het stiekem ook wel mooi.
Mijn vrienden daarintegen vinden het een rare hobby en vinden het: geldverspilling, speelgoedauto's en iets voor kleine kinderen.
Gelukkig heb ik ook een aantal vrienden die het wel kunnen waarderen :mrgreen:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Tom_Aston-Martin »

leuk topic! :)

Mijn ouders vinden het hartstikke mooi, maar als ze mijn bankrekening zien worden ze wat minder vrolijk :angel: :twisted: Mijn broer vind het voor kinderen, en mijn vrienden vinden het altijd leuk om even de modellen te bekijken als ze langs komen! Helaas is er niemand die mij de broodnodige sponsoring gunt:doh: :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door jerico »

mijn vriendin steunt me tot nu toe altijd nog helemaal in mijn hobby...
Alleen gooit ze af en toe de (virtuele) knip erop en zegt me "vriendelijk" dat ik even geen model kan kopen... :angel:

mijn broertje vind het geweldig en durft nooit in de buurt te komen van de vitrine kasten, omdat hij doodsbenauwd is om iets te slopen...

mijn broer vind het absurt wat de bedragen zijn voor zo een model...en vind het zonde van mijn geld...maar vind het wel mooi.

mijn ouders & familie vinden het ook allemaal prachtig en komen dan altijd een kijkje nemen naar de collectie en naar de treinbaan...

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
freaker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 18 mei 2008 22:43
Locatie: heerhugowaard

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door freaker »

bij mijn vriendin valt het reuze mee

in het begin vond ze het nog wel een beetje raar enzo
maar nu zijn we een aantal jaren bij elkaar, en vind ze het erg leuk
laatst heeft ze nog een aantal vitrinekasten voor me op de kop getikt

voor in het nieuwe huis, kan ik weer een beetje uitbreiden :D
collecting matchbox up to the year 2000
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door caprigek »

geen last meer van

ben vrijgezel :dance: :dance:

groet michel
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door tom »

Dito. Nog geen enkele vriendin gehad die mijn hobby iets meer vond dan zonde van het geld en van de ruimte.
Gebruikersavatar
Regenkaiser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 00:54
Locatie: Emmen (Drenthe)

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Regenkaiser »

Mijn schoonmoeder vindt het geweldig, helaas kon ze geen kinderen krijgen... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Diciotto »

Regenkaiser schreef:Mijn schoonmoeder vindt het geweldig, helaas kon ze geen kinderen krijgen... :mrgreen:
Dito :mrgreen:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Plaats reactie