Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door squadraminiatura »

Haha, nou absoluut geen klagen :lol:
Ik heb een schat van een vrouw :eerste:
Angelique moedigt het zelfs nog aan, "als je die wilt dan koop je hem toch lekker".
Zij is er altijd in geinteresseerd, en vind het ook leuk om de nieuwe aanwinsten te bekijken :D
Ook gaat ze wel een aantal keer mee naar de NAMAC beurs, en dan zoekt ze nog fanatieker als ik :roll: (Vooral Aston Martin en Maserati is ze goed in)
Als ik alleen naar een beurs of winkel ga, en met lege handen thuis kom :?: nou dat vindt Angelique dan wel apart :think:

Ik mag er ook wel happy mee zijn, dat ze regelmatig meegaat naar een circuit voor bijv. FIA GT of LMS en dat vind ik toch ook wel bijzonder. Of als wij in het buitenland zijn, dat er altijd wel een modelautowinkel in de route "verschijnt" :oops: :P
Dat is een ingebouwd risico zegt ze zelf :lol:

Kortom 100% achter de hobby :dance: :dance:

Groeten,
Ferry
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Markopolo »

squadraminiatura schreef:Angelique moedigt het zelfs nog aan, "als je die wilt dan koop je hem toch lekker".
En hoeveel koop je gemiddeld in de maand?, geloof me, als er meer dan 2 pakketjes per week aan de voordeur verschijnen beginnen ze toch wel anders te piepen, zeker als er meer dan 1 modelletje uit het pakketje komt. ;) :D
Gebruikersavatar
BRG
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 apr 2008 10:33
Locatie: Muntendam
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door BRG »

Mijn ouders kijken nergens meer van op en de postbode doet zelfs een bakkie koffie bij ons. Ze hebben het liever dat ik geld aan modellen uitgeef dan aan kroegen enzo ( ze weten denk ik niet dat daar ook genoeg heengaat :P )

Alleen snapt mijn moeder het verschil niet tussen de modellen: " Tis gewoon een ander kleurtje, daar koop je ze toch niet voor!" :eh: Mijn ex vond het niet zo tof. Die had helemaal niets met de racerij en modellen. Ik "mocht" zelfs niet elk weekend naar het circuit om te kijken, want jah, op de zondagmorgen zit ik meestal om 9 uur al op Assen :P en lag madam nog te pitten. Maar daar hebben we nu geen last meer van :D
Minichamps teller schaal 1:43
F1: 190 /\F1 Set's: 6 /\ F1 Giftboxes: 2 /\ F3: 6/\ Indy: 7 /\ DTM: 8 /\ Le Mans: 4/\ Specials: 2

http://s455.photobucket.com/albums/qq274/Modelcarfan/
audifreak
Berichten: 20
Lid geworden op: do 27 nov 2008 20:54

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door audifreak »

,Hey iedereen,

Bij ons is dit ook totaal geen probleem :D , ik verzamel zelf ook miniaturen en mn vriendin is er ook met begonnen :dance: dus nu zitten we op 1 golflengte :thump_up: aan schoenen en parfum word bij ons minder uitbesteed dan aan auto's chique he :wink:
Gebruikersavatar
kennytuning_
Banned
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 15:28
Locatie: belgie, Oost-vlaanderen =)

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door kennytuning_ »

allereerst sorry , ik ben aan het topickkicken ja
mijn moeder vindt het verzamelen dom, sterker nog ik moet bedelen om een model te MOGEN kopen
maar men grote zus vindt het mooi , ze heeft zelf 3 benzen op 1:18 :lol:
men vader heeft mijn collectie nog nooit gezien (doordat m'n ouders gescheiden zijn)
men stiefvader zegt: doe met je eigen geld wat je wil :worshippy: :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 952
Lid geworden op: do 09 jul 2009 12:27
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door benzfreak »

Mijn ouders vonden in het begin maar een rare bedoening,maar als ik na enige tijd het "echte" verzamelen begon toe te passen begonnen ze het toch wel te begrijpen.Ik mag met mijn geld doen wat ik wil,maar moet altijd wel even toestemming vragen aan hun. En zolang ik niet iedere week modellen koop vinden ze het ook goed. :thump_up: Soms komen ze eens kijken hoe m'n collectie er nu uitziet,hetzelfde met m'n 13 jarige broer. Die vindt het alleen wel een heel dure hobby. :doh:

Gr
Benzfreak.
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Kyoshofan »

Wajow, gewoon een keer een vriendin die het wel leuk vind :oops:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
SupercarFan
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 26 aug 2009 10:26
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door SupercarFan »

mijn vader vind het wel leuk om mijn collectie te bekijken :) hij vind het ook leuk dat ik ze verzamel,
mijn zus vind het niet zo leuk, maar toch kijkt ze wel graag naar mijn nieuwste modellen..
mijn vriendin vind het helemaal geweldig :thump_up:
freeroad schreef:Ik koop af en toe een modelauto, maarja ik verzamel ze niet
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door MartinBond »

Een voorbeeld hoe het hier gaat. Vandaag nieuwe DBS en Hispano-suiza binnen gekregen, de reacties:

Pa: Die ziet er strak uit, alleen jammer van die brandblusser"
Ma: Die krijg je toch ook van ons voor je examen? die oude is mooi! (Minichamps)
Broer: "Een auto en een antieke auto.."

Meestal in die zin. Ik heb 't verzamelen van m'n vader ge-erfd, m'n ma vind 't ook wel mooi maar heeft er verder niet veel verstand van, al probeert ze 't meestal wel te snappen. M'n broer weet niet eens uit z'n hoofd in welke auto 'ie lest, dus wat dat betreft "enough said"... ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door MarcoAzzurro »

Mijn vriendin vind het leuk, sterker nog, ze verzamelde (de laatste tijd niet meer zo, maar ik zelf ook niet) zelf ook op kleinere schaal. Ik kijk ook regelmatig met haar samen op internet naar modelauto's en ze heeft er ook aardig kijk op (zowel wat modelmerken als wat automodellen en types betreft)
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Johan »

Mijn oudste zoontje begon na een dagje zandvoort modellen te verzamelen, met name Lamborhini.
Ik heb het altijd al leuk gevonden en verzamelden vroeger zelf ook, ben er dus gelijk op in gesprongen en verzamelen nu net zo hard mee en ook de overige gezinsleden doen nu net zo hard mee.
Kortom, iedereen hier vind het super.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
BlueCorsa
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 30 mei 2010 19:31
Schaal: 1:43
Locatie: Balen

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door BlueCorsa »

mijn pa boeit het eigenlijk helemaal niet, hij vindt het eigenlijk held verspilling
mijn ma kijkt soms ook en ze vindt het ook wel mooi
mijn broer verzamelde eerst subaru miniaturen dan minigravers en nu tractors duss :D

kortom ik mag altijd miniaturen kopen wanneer ik wil van me eigen geld en soms krijg er gewoon.
sinds kort heb ik de kelder in beslag genomen voor mijn collectie maar moet een vitrine kasr bijkomen omdat die te vol staat :D

en het eerste model heb ik gekregen van me ouders (van iemand gekocht die bij Opel Antwerpen werkte) dat was een astra gtc 1:43 van minichamps en sinds dien is de collectie alleen maar uit gegroeid,maar nu gaat hem minderen omdat mijn 1:1 auto werken gaan beginnen dus heb het geld door voor nodig.
Kijk ook op: http://www.dakartruckforum.forum2go.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
TheSpeedfighter
Berichten: 59
Lid geworden op: di 29 mar 2011 05:54
Schaal: 1:18
Locatie: Sydney

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door TheSpeedfighter »

Nou mijn ouders stimuleren mij erg met het verzamelen (ze kopen soms ook modellen voor mij), en mijn laatste vriendin heeft het uitgemaakt want ze kon niet leven met het idee dat er ongeveer 600 Ferrari schaalmodellen deze kant opkomen :D
Afbeelding

Maar dat is toch zeker een half uur rijden? Ik ben d'r met 10 minuten!!!
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Dylan »

BlueCorsa schreef:mijn pa boeit het eigenlijk helemaal niet, hij vindt het eigenlijk held verspilling
mijn ma kijkt soms ook en ze vindt het ook wel mooi
mijn broer verzamelde eerst subaru miniaturen dan minigravers en nu tractors duss :D

kortom ik mag altijd miniaturen kopen wanneer ik wil van me eigen geld en soms krijg er gewoon.
sinds kort heb ik de kelder in beslag genomen voor mijn collectie maar moet een vitrine kasr bijkomen omdat die te vol staat :D

en het eerste model heb ik gekregen van me ouders (van iemand gekocht die bij Opel Antwerpen werkte) dat was een astra gtc 1:43 van minichamps en sinds dien is de collectie alleen maar uit gegroeid,maar nu gaat hem minderen omdat mijn 1:1 auto werken gaan beginnen dus heb het geld door voor nodig.
Je broer verzamelt tractors, schaal, fabrikant?
Ikzelf verzamel zowel auto's als tractors, mijn zus en moeder zijn er niet in geinteresseerd,
mijn vader verzamelt zelf ook landbouwmachines dus dat zegt genoeg :D
Autotechnieker => mijn job en passie :)
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door TestaRossa »

Mijn vrouw stoort zich er niet aan, laat ik het zo zeggen. Zolang ik de vitrines maar wel zelf afstof en schoon houd :roll:
Af en toe heeft ze wel eens zoiets van "Komt er nou weer een zo'n modelletje binnen, je zou toch alleen speciale modellen bestellen?!"
En dan leg ik maar weer eens uit dat ik dat zeker ook doe en er nog een stapel reserveringen uitstaat. Tussen de regels door bestel ik soms nog wel eens iets als er wat leuks uitkomt van mijn gading uiteraard. En gezien de F1 door blijft gaan, blijven de reserveringen ook doorgaan :D
Mijn oudste dochter van 4 vind het ook erg leuk om te zien allemaal en ze weet gelukkig dat het absoluut geen speelgoed is. Mijn jongste dochter van 1 zou het liefst alles uit de kast pakken en ermee aan de slag gaan op haar eigen manier.
Als er bezoek is dan kijken ze ook altijd even. Op de een of andere manier trekt het toch de aandacht van mensen.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Plaats reactie