Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Bericht door aficionado »

Hallo lui,

Ik heb een vraagske, namelijk de volgende:

Weet er iemand een fysieke winkel die American Diorama Figures, figuurtjes, poppentjes verkoopt? In Nederland of België?
1:18 graag en veel keus heeft?
Op Ebay zie ik wel veel voorbeelden, maar heb ze nooit in het echie gezien :oops:
Het gaat me vooral om de garage figuurtjes

1:18 Figures American Diorama

Bij voorbaat dank

gr

Aficionado
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Bericht door Peter Parker »

Toms verkoopt ze.
janjaap
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 11 mei 2012 12:18
Schaal: 1:43

Re: Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Bericht door janjaap »

Er staat er eentje in de webwinkel van Armand Modelcars in Sittard. Denk dat ie dan ook in de winkel te bezichtigen zal zijn. Navraag bij Armand kan je dit bevestigen voordat je die richting uitgaat. Als het voor jou een doenlijke afstand is.
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Bericht door alain_1978 »

Ik heb een deel van deze figuurtjes. Ook enkele garagefiguurtjes.
Ze zijn wel mooi gemaakt maar aangezien ze al wat jaartjes oud zijn, zijn ze wat ruwer afgewerkt dan de figuren die
we vandaag de dag kennen zoals van Figutec en Figurenmanufaktur. Ze blinken wat meer en het detail is nog niet zo fijn afgelijnd.
Er is dan ook een prijsverschil want AD-figuurtje kost zo'n 10 tot 12 Euro en Figutec en Figurenmanufaktur zo'n 30 Euro. Prijsverschil zit ergens.
Maar ze zijn hun 10 Euro zeker waard.
Ik zal dit weekend een foto van de 1:18 garagefiguren die ik heb.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Bericht door schuifelhoofd »

De mechaniciens van GMP zijn knap. Oke, het zijn geen high-end poppetjes, maar ze passen erg mooi qua grootte en functie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Bericht door Peter Parker »

Met een beetje shading zou je ze volgens mij veel echter kunnen maken.
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Bericht door aficionado »

schuifelhoofd schreef:De mechaniciens van GMP zijn knap. Oke, het zijn geen high-end poppetjes, maar ze passen erg mooi qua grootte en functie.

Afbeelding
:evil: Maar die kan ik nergens meer krijgen :cry: :wink:

Bedankt mensen voor het reageren! Nee herstel TOP!
Ik vind de American Diorama voor het geld, ( idd een tientje ongeveer) zeker wel interessant. Wat ik zo kan zien op foto's her en der

Als ik nu ergens ben waar ze figuurtjes hebben van diverse makelij, kan ik het vergelijken, dat zou uiteraard het beste zijn.
Deze week naar Purmerend ( Thanks PP) Ik denk dat ik daar wel ga slagen.. Ach een leuk stuk rijden, vind ik niet erg ( 180km heen en weer).. ( mits GEEEEN FILE :evil: )
Moet me dan wel aan mijn boodschappenlijstje houden :oops: ( Dat gaat nooooit lukken

Maar laten we serieus zijn..
Laten we zeggen 4 of 5 figuurtjes.. Das het verschil tussen €50 of €150.. Niet onoverkomelijk, maaaaaar..

@ alain_1978 ben benieuwd :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Bericht door Autofan »

janjaap schreef:Er staat er eentje in de webwinkel van Armand Modelcars in Sittard. Denk dat ie dan ook in de winkel te bezichtigen zal zijn. Navraag bij Armand kan je dit bevestigen voordat je die richting uitgaat. Als het voor jou een doenlijke afstand is.
Sittard is voor hem zo'n 170 a 180 km enkele reis schat ik. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Bericht door aficionado »

Autofan schreef:
janjaap schreef:Er staat er eentje in de webwinkel van Armand Modelcars in Sittard. Denk dat ie dan ook in de winkel te bezichtigen zal zijn. Navraag bij Armand kan je dit bevestigen voordat je die richting uitgaat. Als het voor jou een doenlijke afstand is.
Sittard is voor hem zo'n 170 a 180 km enkele reis schat ik. :mrgreen:
:oops: Sorry JanJaap vergeten om op jouw tip in te gaan, Ik was zo enthousiast bij het zien van de pagina van Toms.nl.. Ik heb al contact gehad via de mail, en binnenkort daar eerst gaan kijken.. Idd Sittard is een stukje verder om voor mij.. Niet onoverkomelijk, maar Purmerend is net ff makkelijker uiteraard

Een mooie 4 kolomsbrug schijnt toch wel lastig te worden, maar geduld loont waarschijnlijk..
Afbeelding
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Fysieke winkel die American Diorama miniatuurs verkoopt?

Bericht door aficionado »

Allereerst mega bedankt voor de tips! Zeer erkentelijk.. :D

Gisteren naar Purmerend gesjokt.. Pff rijden in Nederland (Westen) doe je ook niet meer voor je lol
Dit een beetje de rit was.. Rotterdam---Purmerend.. Autosnelweg.. Ongeveer 94 km..
de maximum snelheden aangegeven op dat miezerige stukje o.a.waren: 100/80/100/120/100/120/80/70/100/120/100/120/130/100/80/100/120/130.. Und so weiter.. + 1 triljoen borden, signaleringen, matrixborden.. Uhm.. stiekeme (traject)controle's

Echt heel erg bahbah..

Excusé voor dit relaas

Wat is Tom's een schitterende zaak :o Zonder grap, zou ik daar duizenden Euro's kunnen uitgeven.. Moet me echt inhouden, en daar ben ik zooo slecht in :oops:
Donderdag voor de zekerheid een mailtje gestuurd, en wat bestellingen gedaan. Vrijdag lag het netjes klaar.
De figuurtjes zijn echt Top! En voor die prijs helemaal!!
Ook meteen 3 modelauto's meegenomen.. Amerikaans spul allemaal.. Mooi begin weer van een hervonden liefde. Maandbudget ook naar zijn grooitje
Nog bedankt schuifelhoofd :worshippy: voor de tips

Welke figuurtjes? Ik heb ze niet allemaal gebruikt ( 2 stuks nu niet), maar ik was er toch, en anders waren ze zo eenzaam :angel:
1 x ad23789 (1/18 Mechanic Jerry, blue )
1 x AD23790 (1/18 Mechanic Ken, blue )
1 x AD23791 (1/18 Mechanic Paul, blue )
1 x AD23792 (1/18 Mechanic Dan, blue )
1 x AD23793 (1/18 Tow Truck Driver *Scott* )
1 x AD23794 (1/18 Tow Truck Driver *Bill* )
1 x AD23795 (1/18 Mechanic at Work *Steve* )
1 x AD51582 (1/18 Mechanic Jim, red/blue )
1 x AD51583 (1/18 Mechanic Sean, blue/white)
1 x AD51584 (1/18 Mechanic John, blue/black)
1 x AD77707 (1/18 Gas Station attendant Eri)
Afbeelding
Deze wilde ik eigenlijk het liefste, maar die was er juist niet :cry:
1 x AD77714 1/18 Mechanic Lucas ( dat peinzende mannetje)

Welke modelauto's? :rico:
Ik zal ze binnenkort waardig fotograferen en een PrivécollectieTopic maken. Ik heb expres 3 verschillende makelij genomen, even verschil in kwaliteit zien.

Shelby Collectibles: 1967 Shelby GT500 Custom *ELEANOR* from the movie Gone in 60 seconds.
Acme Diecast G.M.P( gmpA1801803TDC*1deze stond bij breuk, maar was echt vrijwel onzichtbaar beschadigd ( ze hadden er meer, met diverse kleine/grotere schades)
Gelimiteerd : 270 stuks :cool: 1965 Shelby Mustang GT350, white with 2 blue stripes and chrome rims.
En last but zeker not least
GreenLight: 1980 Pontiac Firebird with Turbo hood *Smokey & the Bandit II ( Meteen gisteren Deel I & II weer gekeken@Jeugdsentiment)

Afbeelding
Afbeelding

Nou Peeps,
thats a big 10-4 snowman!
Afbeelding
Plaats reactie