Hotwheels Elite stopt

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Hotwheels Elite stopt

Bericht door Curbstone Models »

Op DS stond het volgende stukje
Afbeelding

Well we just got news that the Hot Wheels Elite assortment is moving from bad to worse. As of December 31st, 2015 Mattel will put an end to all remaining production of the Hot Wheels Elite brand. This includes the ‘Movie’ and ‘Star Wars’ related material.

With the loss of the Ferrari license in late 2014 this latest news is not so shocking as we estimate most of the draw were likely generated by the Ferrari name, and as we know the name extends it’s reach beyond the seasoned collector. It is quite an amazing roller-coaster ride the Elite brand has take over the years; from mediocre manufacturer to the best bang for the buck. The Hot Wheels Elite brand is surely going to missed. Rest in peace good old friend!
Wat zoveel betekent als dat Mattel stopt met de Hotwheels Elite serie. Waar we gehoopt hadden dat Mattel door zou gaan met het produceren van modellen uit films, blijkt nu dat ze de stop eruit trekken. Na het verliezen (of laten verlopen) van de Ferrari licentie dus nu helemaal stoppen.
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Hotwheels Elite stopt

Bericht door gerardduinkerken »

geen straf voor ze. Wanneer ik de BBurago la-ferrari in men vitrine kan krijgen, Krijgt de elite la-ferrari zon schop de vitrine uit. De afwerking is rond uit slecht en niet mooi. Ook niet alles kan open qua deuren. Voor mij is d elite allang het elite niet meer.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hotwheels Elite stopt

Bericht door Ricardo »

Erg jammer! Ze hadden nog een paar leuke moviecars op stapel staan. Hopelijk gaat een andere fabrikant dit oppakken.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Hotwheels Elite stopt

Bericht door Ferrarifan »

Ik vind het erg dubbel. Ik wil niet zeggen dat Hotwheels Elite het nou helemaal was, maar ze deden het wel steeds beter.De details op de modellen zijn de laatste jaren echt goed geworden.
De basis van mijn collectie bestaat uit Hotwheels Elite, domweg omdat ze betaalbaar en kwalitatief voldoende zijn. Je kan nou eenmaal geen collectie opbouwen met alleen maar BBR's, tenminste voor mij zit dat er niet in. De meeste verzamelaars hebben denk ik behoefte aan zo'n basisfabrikant die betaalbare en kwalitatief goede modellen maakt.

Nu Burago het stokje heeft overgenomen vrees ik dat het aantal update's drastisch zal afnemen. Ik heb er al een aantal bekeken en ik ben zeker niet onder de indruk. De kans dat hier een Burago gaat komen is zeer klein. Maar wie weet overtreffen ze zichzelf in de toekomst.

Voor de gevorderde Ferrari verzamelaar is Burago momenteel gewoon helaas geen optie. Ik had gehoopt dat Kyosho of Autoart het stokje zou overnemen.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Hotwheels Elite stopt

Bericht door Autofan »

gerardduinkerken schreef:geen straf voor ze. Wanneer ik de BBurago la-ferrari in men vitrine kan krijgen, Krijgt de elite la-ferrari zon schop de vitrine uit. De afwerking is rond uit slecht en niet mooi. Ook niet alles kan open qua deuren. Voor mij is d elite allang het elite niet meer.
Ik heb de Bburago gezien en ik ben juist blij dat ik nog een Elite heb. Tuurlijk waren ze niet perfect, maar Bburago is pas echt om te huilen. Vrees dat er hier voorlopig geen Ferrari's bij gaan komen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Hotwheels Elite stopt

Bericht door Ferrarifan »

gerardduinkerken schreef:geen straf voor ze. Wanneer ik de BBurago la-ferrari in men vitrine kan krijgen, Krijgt de elite la-ferrari zon schop de vitrine uit. De afwerking is rond uit slecht en niet mooi. Ook niet alles kan open qua deuren. Voor mij is d elite allang het elite niet meer.
Het is ook voor het eerst dat ik hoor dat onderdelen van een HWE niet open kunnen. Serieus :?: :?:

Het aantal update's zal bij mij minder worden vanwege het verdwijnen van HWE. Ik ga me met name richten op high end modellen.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Plaats reactie