Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door buttonfreak »

Zelfs met bijgevoegde rekening krijg ik vaak onterecht kosten in rekening gebracht. De klacht wordt, zelfs na overhandiging van de bewijzen, vrijwel nooit gehonoreerd. Ik krijg er het gevoel bij dat men het zo moeilijk mogelijk wil maken zodat men van verdere stappen afziet. Ik denk zelfs dat veel mensen de kosten simpelweg betalen omdat ze het pakket willen hebben en geen gedoe willen om het geld terug te krijgen (zolang het bedrag min of meer klein blijft). Gewoon een gelddrukmachine voor de staat en voor PostNL.
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door supra007 »

Dat idee krijg ik dus ook steeds meer buttonfreak.

Destijds heb ik een klacht geplaatst op klacht.nl, maar ik heb er nooit meer wat van gehoord, terwijl ze duidelijk hebben vermeld dat ze de klacht opnieuw in behandeling zouden nemen.

Waarschijnlijk maken ze de weg naar de fouterkenning en terugstorting zo lang dat de meeste mensen het er liever bij laten zitten.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door Rossy »

Een keertje stevig uit je plaat gaan en dreigen met aangifte wegens diefstal, dan kan het allemaal vrij vlot voor elkaar zijn.
Helaas al meerdere malen zo moeten doen maar het werkt vaak wel.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door supra007 »

@ Antonio,
Ik betwijfel of ik het zo mag stellen...

Inmiddels heb ik nog steeds niks gehoord van ze, terwijl ze een kleine twee maanden geleden hebben gezegd dat de case heropend zou worden. :x
Al met al heb ik er al zo een 8 uur werk in zitten en ik begin het een beetje moe te worden dat ze niet toegeven dat ze een fout hebben gemaakt.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door supra007 »

Ondertussen ben ik weer opnieuw in contact gekomen met een medewerker van de klantenservice.

De medewerker van PostNL wist mij wel te vertellen dat toen de case in mei (lees, 5 april ! :evil: ) heropend was, hij de volgende dag gelijk weer is gesloten zonder verdere vermelding.

Ze veronderstellen nu dat de fout bij de douane ligt die aan PostNL heeft doorgegeven dat het pakket ingevoerd moest worden. De kosten zijn al door PostNL gemaakt en kunnen niet meer teruggestort worden.

Ik heb duidelijk vermeld dat deze kosten dan niet aan de klant opgelegd mogen worden, omdat het een fout is tussen de douane en PostNL, daar hoeft de klant niet voor op te draaien. Hiervoor krijg ik ook erkenning, maar ze kunnen niets doen;

'Ik kan helaas niets meer voor je doen. Ik ben het met je eens dat het vreemd is dat we de kosten bij jou halen maar ik kan er niets aan veranderen.'

Heb duidelijk vermeld dat ik hoopte dat we er samen aan uit zouden komen, maar gezien ik er toch al voor uren werk in heb zitten het voor mij een kleine moeite zal zijn om een officiële aanklacht in te dienen. Mocht dat niet baten, dan kan ik altijd nog contact opnemen met mijn advocatenkantoor en raadplegen wat de mogelijkheden zijn.

Opnieuw krijg ik weer dezelfde reactie dat hij er niets aan kan doen.

Iemand anders nog goede ideeën? :(
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door supra007 »

IK

er zijn verschillende mogelijkheden:
1. Dit probleem kan voorgelegd worden aan de hoger hand van PostNL om hier verder naar te gaan kijken.
2. PostNL kan een bezwaar indienen bij de douane om daar de kosten te verhalen (waar de fout ook is ontstaan)


mochten dat in uw ogen geen opties zijn, dan ben ik toch genoodzaakt om het serieuzer aan te gaan pakken middels een aanklacht of in het ergste geval raadplegen wat de mogelijkheden zijn via een advocatenkantoor.

Zoals het nu verondersteld wordt dat er niets aan gedaan kan worden, vind ik enerzijds een erg makkelijke manier om het probleem van tafel te vegen en daarnaast ook een vorm van machtsmisbruik.

KLANTENSERVICE
Dat weet ik dat je dat vindt. Dat heb je al een paar keer gezegd. De kosten zijn gemaakt en moeten betaald worden. PostNL haalt deze kosten bij jou. Zo gaat het nu eenmaal.

Het is toch niet te geloven wat er hier gedaan wordt! :wall:
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door Autofan »

Lekker makkelijk daar bij Pruts NL...
Afbeelding
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door buttonfreak »

De kosten zijn gemaakt en moeten betaald worden
Er zijn onterechte kosten gemaakt, zoals ik het begrijp betaalde je voor een niet geleverde dienst. Juridisch lijkt me dat duidelijk.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door St. Paul »

:lol: Ze vinden het niet raar dat de kosten bij jou komen te liggen. Dat is beleid bij PostNL. PostNl wendt namelijk haar bedrijfsrisico's af op 3den. Jij betaalt voor onterecht gemaakte kosten en de ZZP betaalt voor issues in levering, en die wordt vervolgens ook nog eens uitgeknepen door stukprijs te betalen en daar 30% van af te halen als je je investeringen gedaan hebt en afhankelijk van ze bent.

PostNL is een organisatie die je moet mijden, zowel als werkgever als verzender van je post.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door Schumi28 »

Kijk naar het mailadres van een medewerker van PostNl, zoek dan de baas van postNL op Linkedin of ergens en mail hem :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door St. Paul »

Schumi28 schreef:Kijk naar het mailadres van een medewerker van PostNl, zoek dan de baas van postNL op Linkedin of ergens en mail hem :mrgreen:
Dat werkte wel bij de NS. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Onterecht opgelegde kosten door Post NL

Bericht door supra007 »

Schumi28,

Dat is inderdaad een goed idee. Ik denk dat ik het na mijn vakantie nog een keer zo ga proberen.

Ik merk inderdaad steeds meer dat het een waardeloze firma is daar... :thump_down2:
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Plaats reactie