Opgelicht...... Alonso 2014 model

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Opgelicht...... Alonso 2014 model

Bericht door Smiley84 »

Ola,

Wat zouden jullie doen in het volgende geval?

* Donderdag 14 Juni via Marktplaats het 2014 Alonso model gekocht. Zou die vrijdagochtend op de post. Omdat ik de gevraagd track & trace niet kreeg, vrijdagavond bericht gestuurd. Verkoper was op een bruiloft en kon het pakket niet op de post doen. Balen. Aangeven dat het niet uitmaakte, zou zaterdag dan toch niet binnengekomen.

* Afgewacht tot dinsdag. Immers: maandag geen bezorging. In de tussenliggende tijd werd niet meer gereageerd op mijn verzoek een track en trace door te geven. Mijn Marktplaats berichten warden ook niet meer gelezen, te zien aan de vinkjes.

* Verkoper via Facebook opgezocht. Reageerde nu wel. Zijn vader had een hersenbloeding. Dat was afgelopen dinsdag 19-6 Had andere dingen aan zijn hoofd gehad, maar zou pakket gelijk posten. Niet dus. Donderdag niks binnen. Contact via Facebook weer, geld zou hij dezelfde overmaken.
Kon opens niet meer via zijn ABN, want geen indentifier. Vandaag ook niks ontvangen.

Ik geloof niet dat zijn pa echt een hersenbloeding heeft: Smoes op smoes op smoes, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Na uitvoering speurwerk heb ik de contactgegevens van zijn moeder gevonden.

Kan ik die bellen, met de vraag het telefoonnummer van de verkoper te verstrekken? Ik heb geen verkeerde intenties, ik wil alleen mijn geld terug.

Wat zouden jullie doen?
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Opgelicht...... Alonso 2014 model

Bericht door Peter Parker »

Lastig, het zou natuurlijk toch waar kunnen zijn. Af en toe regent het shit. Aan de andere kant heb je mensen die niet hun afspraken nakomen om wat voor redenen dan ook. Uiteindelijk neem ik dan maar mijn verlies. Marktplaats heeft nu wel die veilige optie dat ze je geld even vasthouden bij koop tot je het pakje ontvangt, alleen kost dat een klein bedrag extra.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opgelicht...... Alonso 2014 model

Bericht door Schumi28 »

Listige situatie, maar ik denk dat je moet doen waar jij je het meest comfortabel bij voelt :thump_up:
Afbeelding
janjaap
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 11 mei 2012 12:18
Schaal: 1:43

Re: Opgelicht...... Alonso 2014 model

Bericht door janjaap »

Je kunt op marktplaats aangifte doen. Zie bovenin de header Veilig handelen, daar vind je uitleg. Politie benaderd dader en als het goed gaat komt ie op hangende pootjes het geld terug brengen.
Heb dit ook ooit moeten gebruiken en heeft effe geduurd maar uit eindelijk mijn geld terug.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opgelicht...... Alonso 2014 model

Bericht door Schumi28 »

Wat heb je uiteindelijk ermee gedaan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Opgelicht...... Alonso 2014 model

Bericht door Peter Parker »

Alonso was er zelf ook zo ziek van, dat hij maar besloot te stoppen met de Formule 1 :zwaai:
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Opgelicht...... Alonso 2014 model

Bericht door Smiley84 »

Schumi28 schreef:Wat heb je uiteindelijk ermee gedaan?
Sorry, even tijdje niet hier geweest meer. Moet zeggen dat het forum dusdanig matig bezocht wordt dat ik er niet veel meer op kijk.

Toch allen bedankt voor de reactie.

Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan: Ik geloofde namelijk helemaal niets van het hele verhaal. Via FB heb ik wat andere info kunne achterhalen. Zijn pa kon ik in in zijn vriendelijst vinden, aldaar kwam ik erachter dat ie een eugen bedrijf had.
06 nummer gebeld, nam ie gewoon op. Gezegd dat ik verkeerde nummer had gebeld etc.

Verkoper onder druk gezet :D Uiteindelijk center terug gehad.

Laatste keer Martkplaats voor mij. Buiten dit akkefietje om gewoon geen geschikt medium voor de aankoop van 2e hands modellen. Modellen zijn altijd goed, totdat je ze thuis krijgt en toch her en der wat kleine manco's spot.

Koop ik liever alles, indien mogelijk, nieuw.
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: Opgelicht...... Alonso 2014 model

Bericht door a vd winkel »

Smiley84 schreef:
Schumi28 schreef:Wat heb je uiteindelijk ermee gedaan?
Modellen zijn altijd goed, totdat je ze thuis krijgt en toch her en der wat kleine manco's spot.
Heb zoiets ook wel eens meegemaakt maar vindt dat je niet iedere verkoper op marktplaats over één kam mag scheren.
Diverse betrouwbare (vaste) verkopers op Marktplaats getroffen welke keurig aangeven wat er mankeert aan een model en daar de prijs ook op aanpassen (indien nodig).

Jammer voor je dat je eerste ervaring zo slecht was... ik mag (helaas) geen namen noemen van betrouwbare verkopers van 2e hands modellen maar ze zijn er heus.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opgelicht...... Alonso 2014 model

Bericht door Schumi28 »

Meestal vraag ik ook in eerste instantie om het adres om het product op te halen, waarna ik vervolgens me bedenk om het te laten verzenden
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Opgelicht...... Alonso 2014 model

Bericht door Smiley84 »

a vd winkel schreef:
Smiley84 schreef:
Schumi28 schreef:Wat heb je uiteindelijk ermee gedaan?
Jammer voor je dat je eerste ervaring zo slecht was... ik mag (helaas) geen namen noemen van betrouwbare verkopers van 2e hands modellen maar ze zijn er heus.
Was helaas niet de eerste ervaring....
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Plaats reactie