Modelauto laten maken

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Damian131
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 mar 2021 23:39
Schaal: 1:18

Modelauto laten maken

Bericht door Damian131 »

Hey, Ik wil graag een modelauto laten maken van mijn vaders auto omdat ik deze nergens op het internet kan vinden. Wat is een goed bedrijf of persoon om dit bij te doen die goeie kwaliteit levert en niet absurd duur is?

Het gaat trouwens over een 1973 chevrolet impala.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Modelauto laten maken

Bericht door Schumi28 »

Ik denk dat dat vrij lastig is, om een auto van scratch af aan te laten bouwen die nog nooit in een schaal gemaakt is. Weet niet of je daar zelf al goed naar gezocht hebt. Want zoek je bijvoorbeeld iemand die een bestaand model in een andere kleur wilt spuiten?

Maar ik weet ook niet in welke schaal je zoiets zoekt?

Hieronder in elk geval 2 1:43 modellen
https://www.goldvargcollection.com/prod ... mel-bronze
https://www.goldvargcollection.com/prod ... sanne-blue
Afbeelding
Damian131
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 mar 2021 23:39
Schaal: 1:18

Re: Modelauto laten maken

Bericht door Damian131 »

Ja dat klopt, helaas zijn die linkjes die jij hebt gestuurd het verkeerde bouwjaar en het verkeerde model. Maar ik ga veder kijken.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Modelauto laten maken

Bericht door St. Paul »

Die moeite kun je je besparen om te zoeken naar een oplossing om hem zelf te laten maken. Beter zoek je naar een clubs van eigenaren en/of liefhebbers om gezamelijk een keer iets te laten maken bij officiële fabrikant.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
LittleLeroy
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 10 mei 2020 20:54
Schaal: 1:18

Re: Modelauto laten maken

Bericht door LittleLeroy »

Een modelauto laten maken die nog niet is uitgebracht kan zeker wel, mits je 'een beetje' geld hebt. :D Maar slechts één model laten maken zal erg duur zijn denk ik. Een fabrikant kijkt ook zeker naar de afzetmarkt, dus of er voldoende vraag is naar een model. En gezamenlijk (wat iemand hier al opmerkte): De DAF Club Nederland heeft in 2020 door Schuco de DAF 33 Variomatic in schaal 1.18 uit laten brengen. Een model wat in die schaal nog niet bestond. En denk vooral aan de fabrikanten die series in resin maken. Die zijn een stuk goedkoper in productie en kunnen in beperkt aantal geproduceerd worden, anders dan bijvoorbeeld bij Norev.

Maar mocht het je lukken, doe mij er maar één dan! Dan heb je je eerste bestelling al binnen. :mrgreen:
Modelauto's zijn meestal stil en energiezuinig
Plaats reactie