"OPROEP" Het FORUM !!

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Johan »

Ook hier Flickr en tot op heden gaat dat prima.
Een forum als dit vind ikzelf nog steeds het beste. Helaas niet meer zo druk maar dat is op alle fora, ondanks dat vind ik het zelf nog steeds beter als FB, Insta en ga zo maar door.
Wat persoonlijker en overzichtelijker en simpelweg toch ook een soort van gezelligheid. Teminste dat is wat ik ervaar als ik een beetje op het forum aan het rondkijken ben.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
V480-S60
Berichten: 180
Lid geworden op: za 22 dec 2007 17:01

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door V480-S60 »

Na een periode niet kijken op dit forum, vanwege meerdere omstandigheden en redenen, kijk ik hier weer eens. En ik zie dat er nogal wat foto's verdwenen zijn in diverse topics. Jammer. Mijns inziens ligt dat gedeeltelijk aan het feit dat foto's hier extern gehost moeten worden (één van de redenen van mijn lange afwezigheid). Op meerdere andere fora waar ik op zit kan je foto's echter gewoon als bijlage aan je post hangen. Dan zijn ze direct aan het forum verbonden. Heb je ook niets met tinypic, Flickr of een andere fotohoster te maken. En blijven de foto's op dit forum altijd beschikbaar.

Is dat geen mogelijkheid voor dit forum? Juist de foto's zijn hier het belangrijkst, en horen bij de topics.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door NetForce84 »

V480-S60 schreef:Na een periode niet kijken op dit forum, vanwege meerdere omstandigheden en redenen, kijk ik hier weer eens. En ik zie dat er nogal wat foto's verdwenen zijn in diverse topics. Jammer. Mijns inziens ligt dat gedeeltelijk aan het feit dat foto's hier extern gehost moeten worden (één van de redenen van mijn lange afwezigheid). Op meerdere andere fora waar ik op zit kan je foto's echter gewoon als bijlage aan je post hangen. Dan zijn ze direct aan het forum verbonden. Heb je ook niets met tinypic, Flickr of een andere fotohoster te maken. En blijven de foto's op dit forum altijd beschikbaar.

Is dat geen mogelijkheid voor dit forum? Juist de foto's zijn hier het belangrijkst, en horen bij de topics.
Vind ik geen slecht idee.
Ik zit bijna aan mijn limiet van foto's bij flickr, nu zou ik moeten betalen als ik nog foto's bij wil uploaden...
Gebruikersavatar
V480-S60
Berichten: 180
Lid geworden op: za 22 dec 2007 17:01

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door V480-S60 »

Ik heb het al eerder gevraagd. BIjna een jaar geleden: Wordt de mogelijkheid om eindelijk gewoon plaatjes te uploaden nu eens open gezet? Dan hoef ik niet EXTERN te hosten. Al die rompslomp met flikr of tinypic is te omslachtig.

Vooral de oudere topics zijn nu niet meer leesbaar en blijven niet leesbaar. Het is echt jammer want daardoor ontnemen wij ons een mogelijkheid om beter te kunnen praten.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Schumi28 »

Zal het eens navragen aan de technische man of dat mogelijk is, aangezien het "probleem" wat groter wordt
Afbeelding
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door MiddleMan »

Schumi28 schreef: do 29 jul 2021 15:43 Zal het eens navragen aan de technische man of dat mogelijk is, aangezien het "probleem" wat groter wordt
Ik zou dit meteen doen. Het forum leeft en blijft leven als je de geschiedenis er ook bij kunt pakken. Het is denk ik daarom alleen al een enorme meerwaarde.
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
V480-S60
Berichten: 180
Lid geworden op: za 22 dec 2007 17:01

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door V480-S60 »

Ik hoor het graag.
Dan kan ik ook weer eens wat plaatjes posten.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door MiddleMan »

Schumi28 schreef: do 29 jul 2021 15:43 Zal het eens navragen aan de technische man of dat mogelijk is, aangezien het "probleem" wat groter wordt
En, is er inmiddels al meer bekend? :)
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Ricardo »

Het zou inderdaad een hele grote meerwaarde zijn voor het forum. Of het financieel haalbaar is, is misschien weer een andere vraag. Denk dat het hosten dan een stuk duurder gaat worden.

Mocht er vanuit de leden een kleine bijdrage nodig zijn, dan wil ik hier best aan bijdragen. :thump_up2:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Johan »

Ricardo schreef: zo 08 aug 2021 10:37

Mocht er vanuit de leden een kleine bijdrage nodig zijn, dan wil ik hier best aan bijdragen. :thump_up2:
Ik ook.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Schumi28 »

MiddleMan schreef: za 07 aug 2021 13:38
Schumi28 schreef: do 29 jul 2021 15:43 Zal het eens navragen aan de technische man of dat mogelijk is, aangezien het "probleem" wat groter wordt
En, is er inmiddels al meer bekend? :)
Er is wel wat meer bekend, het is kennelijk technisch mogelijk. Hoeveel ruimte plaatjes innemen en of welke gevolgen dat heeft op de langere termijn voor hosting e.d. kan ik nu niet inschatten.
Er is echter wel een richtlijn die bepaald dat beheerders verantwoordelijk zijn voor de content die door gebruikers worden geüpload https://www.bureaubrandeis.com/artikel- ... richtlijn/ Hier zit wel een escape in, omdat wij geen winstoogmerk hebben denk ik, maar 100% zekerheid heb ik niet.

Daarnaast moet dit nog met het bestuur overlegd en besloten worden. Maar het is misschien wel lastig te beheren qua copyright en dergelijke als het niet allemaal eigen afbeeldingen zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door Ricardo »

Inderdaad lastige materie. Voor de wijk waarin ik werk hebben we ook een overkoepelende website waar men activiteiten e.d. kan plaatsen. Ook hier hebben we het uiteraard besproken. De kans dat je zonder waarschuwing gelijk een gerechtelijke bevel op de mat hebt liggen is bij nihil. De auteur mijn inziens altijd eerst contact opnemen met het forum. Maar helemaal uitgesloten is het natuurlijk nooit.

Misschien dat er dan een regel moet komen dat iedereen die een foto upload, deze voorziet van zijn eigen watermerk. Heeft een foto geen watermerk, dan wordt hij gewoon geweigerd. Of denk ik nu te simpel.
Gebruikersavatar
V480-S60
Berichten: 180
Lid geworden op: za 22 dec 2007 17:01

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door V480-S60 »

Die richtlijn is zeer zeker niet van toepassing op dit soort fora.

Overigens is het plaatsen van een watermerk door de foto niet gewenst. Eventueel een opmerking over Copyright en idd het plaatsen van alleen eigen foto's is aan te bevelen maar formeel ook niet nodig.
En hier plaatsen we alleen maar foto's van hobby-isten die hun modelauto's hebben gefotografeerd. Geen foto's van mensen.
Er wordt vaak veel te moeilijk over dit soort zaken gedaan.

Er is daarnaast technisch veel mogelijk om de foto's die geplaatst worden in afmetingen en bestandsgrootte in het forum aan te passen zodat ook dat niet al te veel extra data voor opslag zal vergen. Kijk bijvoorbeeld naar het Volvo-forum of het Caravan-forum.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door MiddleMan »

We zijn inmiddels maanden verder, dit had toch gewoon opgepakt moeten worden? Ook voor de sponsors lijkt het me belangrijk dat een forum met de tijd mee gaat om bezoekers te blijven trekken.
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
V480-S60
Berichten: 180
Lid geworden op: za 22 dec 2007 17:01

Re: "OPROEP" Het FORUM !!

Bericht door V480-S60 »

En inmiddels al weer 2,5 maand verder. Helaas nog steeds geen antwoord. Het blijft helaas een dooie boel zo.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
Plaats reactie