Stel je hier even voor

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
tommekee
Berichten: 487
Lid geworden op: zo 05 jun 2011 22:00
Schaal: 1:18
Locatie: Tienen (Belgie)

Re: Even mijn voorstellen.

Bericht door tommekee »

Welkom, ik heb even naar je filmpjes gekeken en het ziet er allemaal schitterd uit :D
mennoidema
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 11 apr 2012 21:23
Schaal: 1:18

Re: Stel je hier even voor

Bericht door mennoidema »

Nou goedendag allemaal,

Mijn naam is Menno Idema ben van beroep Chauffeur en getrouwd en we hebben 3 kids. Ik verzamel 1:18 straatauto,s, nou ja, verzamel..? Kan er niet 1 heel houden. Nu niet direkt op me schelden het heeft een reden. Ik maak namelijk diorama,s in de schaal 1:18. Ik zal wel eens wat foto,s plaatsen. De meeste van mijn creatie,s gaan naar winkels en op bestelling naar particulieren, maar....uitsluitend als hobby!! Wanneer een opdracht mij niet zint, zeg ik gewoon: Nee.! Ook ben ik een "kei" (al zeg ik het zelf) in het zo realistisch mogelijk maken van een diorama met zo min mogelijk budget! Mijn motto is: Wat de natuur u bied, dat koop je niet!!
Ik hoop dat ik doormiddel van deze site wat leren kan, of misschien dat ik hier of daar een tippie kan uitdelen, we zien wel.
Ik heb wel wat filmpjes op youtube staan, type gewoon mijn naam (Menno Idema) en je komt er wel. Ook heb ik een site: http://www.miniwonders.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat ik wat vrienden kan maken hier zodat we over modellen en diorama,s kunnen praten.

Gr Menno.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Jolly Club »

Ik verzamel 1:18 straatauto,s, nou ja, verzamel..? Kan er niet 1 heel houden. Nu niet direkt op me schelden het heeft een reden. (...)
Hallo Menno, welkom hier. Maak je geen zorgen over het molesteren van je 1:18 modellen. We worden momenteel bedolven onder de nieuwe leden die er een 'way-of-life' van maken zoveel mogelijk VW-modellen naar de ratsmodee te plamuren, dus als er iemand komt die dat allemaal wat professioneler aanpakt is dat alleen maar plezierig. :thump_up: :mrgreen:

Wel benieuwd naar de foto's, dus kom maar door zou ik zeggen! :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
subaru.nr1
Berichten: 642
Lid geworden op: za 10 apr 2010 21:22
Schaal: 1:18
Locatie: Deurne Diest, belgie

Re: Stel je hier even voor

Bericht door subaru.nr1 »

Ik ben al een hele tijd op MAF maar heb me hier nog niet voorgesteld.
Ik ben dus Robin Gielen
17 jaar (in mei) te wonend in diest ( belgie)
Verzamel nu nog enkel subaru en colin mcrae modellen. 1/18 natuurlijk.
Zoals te zien is ben ik verzot van subaru :D
Binnenkort begin ik met een subaru impreza (1993-1999 model) op te maken voor rallycross.
Verder doe ik nog mounatinbike
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Leown
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 jun 2012 15:14
Schaal: 1:12
Locatie: Dedemsvaart

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Leown »

Aloha :mrgreen:
Ik ben Leon Benjamins, 22 jaar en woon in Dedemsvaart (vlakbij attractiepark slagharen)
Begin eigenlijk net met modellen verzamelen, en met net bedoel ik ook net.
Zat eens rond te kijken op het internet en kwam een fantastisch mooie Autoart 1:12 Nissan GT-R tegen.
Ik dacht meteen: die moet ik hebben! Die staat nu ook in bestelling.
Vraag me af of daar ook verlichtingkitjes voor zijn, want die wil ik er zeker in hebben.

Heb voor de rest aan militaire modelbouw gedaan. Heb een Duitse Tiger 1:16, zelfgebouwd. Een Amerikaanse M5A1 Stuart 1:6 en een Harley Davidson 1:6.
Ben ook bezig met een diorama over Iwo Jima (flag raising) ook schaal 1:6.

Meer weten? gewoon vragen.. ik bijt niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Driver-X »

Welkom hier.
Dat is meteen een mooie bestelling!
Volgens mij heeft RPI (carmodelz) die ook en was hij ook met verlichting bezig?
Afbeelding
Leown
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 jun 2012 15:14
Schaal: 1:12
Locatie: Dedemsvaart

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Leown »

Driver-X schreef:Welkom hier.
Dat is meteen een mooie bestelling!
Volgens mij heeft RPI (carmodelz) die ook en was hij ook met verlichting bezig?
Heb op youtube al een meneer gevonden die verlichtingsetjes inbouwd in schaalmodellen, alleen is zijn laatste activiteit alweer 2 jaar geleden.
Heb de beste man toch even een mailtje gestuurd :mrgreen: Het gaat hier over modelllicht systeme.
Als er nog andere mensen zijn die het in willen bouwen (full option) dan hoor ik het graag! ben niet zo bekend met deze technieken.
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stel je hier even voor

Bericht door BasPlankgas »

Ik ben niet echt nieuw hier, maar aangezien ik al een jaar niet actief ben geweest ( drukte met de studie ) voel ik het toch nodig om mijzelf te herintroduceren. Ik ben sinds een paar weken weer lekker bezig met verzamelen geweest en wil graag weer wat actiever worden op het forum.

Groetjes!
Terug van weggeweest!
Collectie
Gebruikersavatar
topgearpetey
Berichten: 60
Lid geworden op: di 02 okt 2012 13:01
Schaal: 1:43
Locatie: Stein, Limburg

Re: Stel je hier even voor

Bericht door topgearpetey »

Hallo,

Ik ben Peter, een 22 jarige trotse Zuid-Limburger :D

Op het moment ben ik werkzaam voor een beveiligingsbedrijf, ik zal geen sluikreclame maken :wink: , als tekenaar, monteur en administratief medewerker.

Mijn hobby's naast het verzamelen zijn tekenen, film en muziek, mijn 1:1 auto en vooral lekker rustig aan doen, zoals het een zuiderling betaamd.

Mijn passie voor modelauto's heb ik sinds kort pas ontdekt toen ik een verjaardagscadeau voor mijn vader wilde halen in de vorm van een mooi Aston Martin model.

Zelf verzamel ik 1/43 modellen, mijn voorkeur en interesse gaat uit naar conceptcars, exclusieve modellen en speciale uitvoeringen van normale auto's, vooral raceversies.
Ik ben mijn verzameling dan ook begonnen met een Pagani Zonda R 2009 van Spark :wink:

Naast mijn modelauto's verplaats ik me graag in mijn Opel Kadett Berlina uit 1981 :D

Hopelijk leer ik op dit forum een hoop over het verzamelen van modelauto's, er zijn vast een hoop mensen met tips voor een groentje :wink: en misschien dat ik jullie ook nog kan helpen.
Nulla Tenaci Invia Est Via
Gebruikersavatar
topgearpetey
Berichten: 60
Lid geworden op: di 02 okt 2012 13:01
Schaal: 1:43
Locatie: Stein, Limburg

Re: Stel je hier even voor

Bericht door topgearpetey »

Nu ik via Photobucket een aantal foto's heb geupload zal ik deze meteen met jullie delen.
Hier een aantal foto's van mijn eigen auto:

Opel Kadett D 1.2S Berlina uit 1981

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van mijn (kleine) collectie zullen snel volgen :D
Nulla Tenaci Invia Est Via
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Stel je hier even voor

Bericht door goededag »

Die kadett ziet er goed uit. Mooie velgen (nou ja velgen???) zitten eronder. Ik had ze nog nooit gezien.
Gebruikersavatar
topgearpetey
Berichten: 60
Lid geworden op: di 02 okt 2012 13:01
Schaal: 1:43
Locatie: Stein, Limburg

Re: Stel je hier even voor

Bericht door topgearpetey »

goededag schreef:Die kadett ziet er goed uit. Mooie velgen (nou ja velgen???) zitten eronder. Ik had ze nog nooit gezien.
Dankje Goededag, het zijn de standaard wielen, ik wil deze helemaal standaard houden.
Wat ook wel een uitdaging is..

Als ik weer eens het geld heb wil ik ook wel een oldtimer kopen en die helemaal modifien,
liefst een strakke muscle car ofzo :drool:
Nulla Tenaci Invia Est Via
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Stel je hier even voor

Bericht door Audi-Exclusive »

Ik zit echt al een hele tijd op het MAF maar heb mij zelf nog nooit voorgesteld volgens mij :oops:

Ik ben Mark Kappert en ik woon in Dedemsvaart (zag dat ik niet de enigste in Dedemsvaart ben :D).
Ik ben nu 17 jaar en mijn geboortedatum is 22-08-1995.

Sinds dat je op vroegere leeftijd al theorie mag halen en gaan lessen ben ik dat dus zeker gaan doen en hopelijk heb ik over 6/7 weken mijn rijbewijs als het zo goed gaat als nu :D

Modelauto's verzamelen is niet mijn enigste hobby want ik heb ook een HPI Savage XSS (RC auto op nitro), ik ben zo in de hobby opgegaan dat ik daar al een automaat met 3 versnellingen in heb die makkelijk 100km/u gaat :lol: . Het is zeker geen goedkope hobby want per jaar ben ik er wel €500 aan kwijt.

Maar nu maar iets over mijn collectie ik verzamel eigenlijk alleen maar 1/18 auto's en heb op dit moment 1 AA, 1 Kyosho en 3 Maisto's.
Ik was van plan om alleen Audi's te verzamelen maar dat ie op een of andere manier niet gelukt maar sinds ik tegenwoordig helemaal gek ben van Bentley, wil ik vanaf nu Bentley's gaan verzamelen.

Als er vragen zijn of wat anders...hoor ik het wel :)
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
brambo21
Berichten: 463
Lid geworden op: di 27 jan 2009 12:21
Schaal: 1:18
Locatie: heerle
Contacteer:

Re: Stel je hier even voor

Bericht door brambo21 »

skrieverke60 schreef:Hoi!



Foto's kan ik helaas niet plaatsen, ik heb wel een camera, maar geen enkele kennis van het plaatsen van foto's op het interweb... :cry:
Eerst en vooral welkom Erwin en Mark .

Erwin er is hier vast iemand op het forum die jouw in "boerenfluitjes" taal kan uitleggen hoe je fot's op het forum krijgt .
zelfs ik kan het en ben ook een computeranalfabeet :P
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Plaats reactie