Formule 1 2015 Max zegt NOOOO!!!!

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Formule 1 2015 Max zegt NOOOO!

Bericht door model1op43 »

In mijn vorige post schreef ik: "In China zal alles wel weer bij t oude zijn, daarom maar even nagenieten van deze"
Ik wilde dat ik bij de lotto zo'n voorspellende gave had.

- Hamilton was weer erg tevreden met zichzelf (terecht, hij reed foutloos) :ja:
- Rosberg was weer erg ontevreden met Hamilton (het wordt nu wel een beetje heel erg een zeikerd ...) :snooty: :snooty:
- Verstappen deed een paar demo's "hoe rem ik iemand uit en kom toch fatsoenlijk de bocht door" :worshippy: :worshippy: :worshippy:
- En de Renaultmotoren ... laat ook maar :wall: :wall: :wall: :wall:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2015

Bericht door Peter Parker »

Max zegt NO!, wat vinden jullie? Had hij Sainz voorbij moeten laten gaan? Hij lag 8ste en probeerde Perez voorbij te rijden, maar dat lukt niet of nog niet. Sainz wilde het zelf proberen en het team zei dat Max Verstappen zijn teamgenoot voorbij moest laten gaan om het hem te laten proberen.

Eddie Jordan zei op de BBC dat hij had moeten luisteren. Als zij iets zeggen moet hij gehoorzamen, dat is bouwen aan karakter en laten zien wie de baas is.

Ik denk; Max kwam van 1 ronde achterstand door stalling van zijn motor bij de start tot de 8ste plek en had een paar prachtige inhaalacties op de Lotus rijders. Moet je een sporter dan zeggen die fel bevochte plek terug te geven? Ik vind van niet. Beetje brutaal maar hij zat met het stuur tussen zijn tanden. Sainz had zijn kans gehad en moet niet miepen.
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Formule 1 2015 Max zegt NOOOO!!!!

Bericht door Driver-X »

Goede actie van max, een echte racer gaat niet aan de kant.
Als het om p1 in het kampioenschap ging was het een ander verhaal geweest, maar in dit geval een prima besluit.

Ik wil hem niet meteen met senna vergelijken, maar die was ook niet aan de kant gegaan.
F1 heeft karakters nodig en geen slaven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2015 Max zegt NOOOO!!!!

Bericht door Jolly Club »

Vreemde situatie. Ik dacht dat expliciete teamorders inmiddels verboden waren in F1 :?:

Ik ben van mening dat teamorders niet uit te bannen zijn, en ben er ook niet tegen. Zolang er sprake is van een teamsport, kan een team erbij gebaat zijn de volgorde van doorkomst op de finishlijn te beïnvloeden. En dat echte racers niet aan de kant gaan is klinkklare onzin. Zelfs Schumacher maakte in 1999 plaats voor Irvine om een gooi naar de wereldtitel te kunnen doen.
Reacties waarin Schumacher wordt afgedaan als 'géén echte racer' zie ik overigens met belangstelling tegemoet. De naam van die andere grootheid die er niet voor terugdeinsde een tegenstander van het asfalt af te kegelen is immers ook al gevallen. :cool:

In dit specifieke geval vond ik het echter een absoluut onzinnige order. Uit oogpunt van welk kampioenschap dan ook hadden zowel de rijders als de constructeur niets te winnen bij een verwisseling van posities. Dat Sainz een poging had kunnen ondernemen om Perez te pakken is onzin. Het verschil in vastberadenheid tijdens inhaalacties tussen beide rookies is erg groot. Waar Sainz onzeker overkomt, daardoor niet vloeiend door een bocht komt en meermalen zijn tegenstander naast de baan dwingt om een aanrijding te voorkomen, stampt Verstappen zijn wagen resoluut naast zijn tegenstander, en wijkt dan ook niet meer..

Door de goodwill die Verstappen bij zijn teamleiding heeft opgebouwd, en de wijze waarop hij zich dit jaar als smaakmaker van menig race profileert, kan hij zich deze jeugdige ongehoorzaamheid een keertje veroorloven. Vader Jos zou er in mijn ogen goed aan doen stilaan een stapje achteruit te doen. De wijze waarop hij in de media roeptoetert over alles wat hij zijn zoon heeft bijgebracht zou op termijn wel eens schadelijk kunnen zijn voor de carrière van Verstappen junior. Denk namelijk dat Ferrari in 2017 liever een volwassen teamplayer naast Vettel heeft dan een ongeleid projectiel die zichzelf boven het teambelang plaatst.

Goede race van de 3e klasse zondagamateurs uit Woking trouwens, het gaat daar nu zo hard vooruit dat de rijders bij het accelereren hun voorganger een stukje opduwen. :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2015 Max zegt NOOOO!!!!

Bericht door rsh_scuderia »

Weer eens een race meegepikt.
En wat voor een race. Kansloze missie dacht ik na de start, maar als een warme mes door de boter met mooie inhaalacties.
Okay, het was niet binnen één ronde van P6, in het gras geduwd worden door de grootste griezel van de moderne F1 tijd en na een kort rondje toch als nummero uno doorkomen, maar dit was ook dikke prima om te zien.

Sainz werd door Verstappen voorbij gestoken en daarna een plek teruggeven. Vanuit het team snap ik het wel. Als Sainz P7 had gepakt dan had Force India minder punten gehad in het kampioenschap en was STR wat dichterbij gekomen, zag ik in de stelligheid. Maar of Sainz het wel had gered tegenover de snellere Mercedes motor? Ik vond hem niet zo korthaar bij de inhaalacties zoals Jolly hierboven al treffend omschrijft.

Maar je gunt hoogstens rijder nummer twee een overwinning als passend afscheid van het team als onbetwiste nummer een. Je gaat niet moedwillig aan de kant als het om des keizers baard gaat. Of je gaat aan de kant als de rijder met dat ene plek hoger het kampioenschap kan binnen halen en jij er er niet voor aan het strijden bent. Anders is het gewoonweg " Nóóóó" :thump_up:

En Edie Jordan, dat was toch die gast met het team dat failliet ging en hij de Grand Prixen er voor nog met zijn prive helicopter verscheen, die toch? :angel:
Die het Ralf Schumacher verbood om Damon Hill op een nat Spa in te halen in een Jordan, die toch? :angel:
Plaats reactie