F1 2016

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
robin
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 04 mar 2016 12:51
Schaal: 1:43
Locatie: pitbox 4

Re: F1 2016

Bericht door robin »

Was inderdaad niet veel aan te zien :wink:
Laatste 3 minuten van een quali geen actie op de baan :doh:

Denk wel dat deze format succes kan hebben als iedereen dezelfde banden en dezelfde hoeveelheid brandstof heeft die een hele sessie meegaan!
Iedereen een uur de baan op, pit lane toe en gas geven! Als je dan elke anderhalve minuut de laatste in de ranking laat binnenrijden kan het nog wel iets worden denk ik.

Ben eens benieuwd naar de race morgen of Ferrari echt een bedreiging kan zijn voor Mercedes. Heb ook zo'n beetje het voorgevoel dat Kimi dit jaar wel eens de betere van Vettel kan zijn :thump_up:
Gebruikersavatar
Yuqu12
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 25 nov 2015 16:44
Schaal: 1:43

Re: F1 2016

Bericht door Yuqu12 »

Ik hoop dat Ferrari dichter zit. In FP3 zaten de Mercedessen en Vettel op 2 tienden van elkaar, maar je weet natuurlijk niet hoe hard ze geduwd hebben... Kimi is toch qua tijd redelijk ver weg hoor. En pas maar op dat Verstappen er niet dicht bij zit morgen :)
Ferrari collector on scale 1/43
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: F1 2016

Bericht door rsh_scuderia »

Was een fijne schuivert van Alonso tijdens de race.
Afbeelding

Vettel had een vliegende start, volgens mij weg op de verkeerde strategie voor de eindoverwinning.
Wat er nou mis ging met Verstappen en zijn pitstop is een beetje een raadsel. Werd hij een oor aangenaaid door het team , maakte hij zelf een foute "call"?
Hij kwam zijn teamgenoot in ieder geval niet voorbij. Zijn gemekker tijdens en na de race komt op mij erg "Hamiltonesk" over... :snooty: Als je sneller bent, zet hem er dan naast....

Puntje voor Haas is knap. Hadden de Torro Rosso's ook kunnen halen, gebruiken immers dezelfde aandrijflijn.
Voor de rest heb ik Rosberg alleen op het einde een half rondje zien rijden. Fijn dat de regie de strijd op het asfalt verkiest boven saai de leider volgen. :thump_up:
Gebruikersavatar
Yuqu12
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 25 nov 2015 16:44
Schaal: 1:43

Re: F1 2016

Bericht door Yuqu12 »

rsh_scuderia schreef:Was een fijne schuivert van Alonso tijdens de race.
Afbeelding

Vettel had een vliegende start, volgens mij weg op de verkeerde strategie voor de eindoverwinning.
Wat er nou mis ging met Verstappen en zijn pitstop is een beetje een raadsel. Werd hij een oor aangenaaid door het team , maakte hij zelf een foute "call"?
Hij kwam zijn teamgenoot in ieder geval niet voorbij. Zijn gemekker tijdens en na de race komt op mij erg "Hamiltonesk" over... :snooty: Als je sneller bent, zet hem er dan naast....

Puntje voor Haas is knap. Hadden de Torro Rosso's ook kunnen halen, gebruiken immers dezelfde aandrijflijn.
Voor de rest heb ik Rosberg alleen op het einde een half rondje zien rijden. Fijn dat de regie de strijd op het asfalt verkiest boven saai de leider volgen. :thump_up:
Was inderdaad een zeer aangename race. Vettel had de overwinning inderdaad, ze hadden gewoon nooit reeds gebruikte banden mogen gebruiken. Verstappen mocht pas een ronde na Sainz binnen en had volgens mij een slechte inlap, waardoor hij achter de trein hing...
Ferrari collector on scale 1/43
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: F1 2016

Bericht door rsh_scuderia »

De banden voor verstappen stonden niet klaar. De pitstop duurde daardoor seconden langer waardoor Verstappen achter Sainz kwam. Terwijl hij er eerder ruim voor lag.
Met het stuur tussen de tanden de volgende race rijden. Kijken hoe de kaarten dan geschud gaan worden.
Gebruikersavatar
Yuqu12
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 25 nov 2015 16:44
Schaal: 1:43

Re: F1 2016

Bericht door Yuqu12 »

rsh_scuderia schreef:De banden voor verstappen stonden niet klaar. De pitstop duurde daardoor seconden langer waardoor Verstappen achter Sainz kwam. Terwijl hij er eerder ruim voor lag.
Met het stuur tussen de tanden de volgende race rijden. Kijken hoe de kaarten dan geschud gaan worden.

Dat is inderdaad de juiste conclusie. Door de rode vlag was er volgens mij zo'n chaos dat we pas een echt oordeel kunnen vellen op 3 april.
Ferrari collector on scale 1/43
robin
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 04 mar 2016 12:51
Schaal: 1:43
Locatie: pitbox 4

Re: F1 2016

Bericht door robin »

Vettel verdiende zeker de overwinning, maar mercedes was slimmer. Wie het meest heeft geprofiteerd van de rode vlag was toch wel Grosjean.

Ook goed om te zien dat Alonso ongedeerd van zo'n :shock: :shock: crash weg :thump_up:

Even een vraagje voor de heren kenners/analysten:
Magnussen had na de lekke band in het begin meteen een ronde achterstand en mocht die na de rode vlag inhalen. Ik vind dat eigenlijk niet fair.
Hij had door omstandigheden een ronde achterstand en heeft die gratis mogen inhalen.
Nu in deze race eindigde Magnussen op de 12e plaats voor Perez, Button, Nasr en Wehrlein.
Stel dat Verstappen in een van de vele inhaalpogingen en met de frustraties die hij had een crash had veroorzaakt met Sainz en ze beiden uit de race lagen, dan scoort Magnussen hier wel een heel belangrijk punt dat Perez ontnomen zou worden. Als hij de ronde achterstand niet had mogen inhalen dan denk ik niet dat hij als 12e had gefinisht.
Gebruikersavatar
Yuqu12
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 25 nov 2015 16:44
Schaal: 1:43

Re: F1 2016

Bericht door Yuqu12 »

robin schreef:Vettel verdiende zeker de overwinning, maar mercedes was slimmer. Wie het meest heeft geprofiteerd van de rode vlag was toch wel Grosjean.

Ook goed om te zien dat Alonso ongedeerd van zo'n :shock: :shock: crash weg :thump_up:

Even een vraagje voor de heren kenners/analysten:
Magnussen had na de lekke band in het begin meteen een ronde achterstand en mocht die na de rode vlag inhalen. Ik vind dat eigenlijk niet fair.
Hij had door omstandigheden een ronde achterstand en heeft die gratis mogen inhalen.
Nu in deze race eindigde Magnussen op de 12e plaats voor Perez, Button, Nasr en Wehrlein.
Stel dat Verstappen in een van de vele inhaalpogingen en met de frustraties die hij had een crash had veroorzaakt met Sainz en ze beiden uit de race lagen, dan scoort Magnussen hier wel een heel belangrijk punt dat Perez ontnomen zou worden. Als hij de ronde achterstand niet had mogen inhalen dan denk ik niet dat hij als 12e had gefinisht.
Moraal van het verhaal van de F1: sommige dingen zijn onlogisch en soms onfair. Vorig jaar was er dezelfde situatie in Singapore (denk ik). Verstappen had pech in de eerste ronde (zat vast in neutraal) en geraakte toch weg. Er was een rode vlag na de crash tussen Massa en Hulkenberg, waardoor Verstappen mocht passeren. Hij eindigde nog in de punten :)
Ferrari collector on scale 1/43
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: F1 2016

Bericht door NetForce84 »

Max Verstappen (Red Bull) is in de Grote Prijs van Spanje de jongste winnaar ooit in een F1-race geworden. Dat is de vijfde race van het seizoen in het WK. De Nederlander, die ook de Belgische nationaliteit heeft, bleef in een spannende race net Kimi Raikkonen voor.
http://nieuws.vtm.be/sport/190950-verst ... nnaar-ooit
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: F1 2016

Bericht door rsh_scuderia »

Afbeelding

Eerste race in een Red Bull en dan de winst pakken als jongste ooit ever in de Formule 1.
Dat is goed gedaan.

Okay, de domme move van Hamilton om hemzelf en Rosberg uit de wedstrijd te tikken hielp onwijs mee natuurlijk. Maar de wijze waarop hij reed was erg goed, zo niet volwassen.
Goed voorbereid om te weten dat in sector 3 het verschil gemaakt wordt. Netjes gereden met de bandjes en dan op het podium staan met twee WK-winnaars en na het uitstappen begroet worden door Alonso; daar straalt respect vanaf van de echte winnaars in de Formule 1. En dat heeft Max snel afgedwongen. Erg knap.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: F1 2016

Bericht door Autofan »

Vond Rosberg anders minstens net zo dom als Hamilton. Lewis was sneller, Lewis zet hem er naast en Nico rijdt hem gewoon het gras in. Onder de streep zijn ze beiden fout (conclusie race-incident ben ik het dan ook mee eens), maar ze deden dit echt samen en niet Lewis alleen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: F1 2016

Bericht door TestaRossa »

Met een P4, P4, P2 en P5 in quali moet dit weekend een podium toch zeker te realiseren zijn voor onze Max....... :dance:

#MV33
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: F1 2016

Bericht door Peter Parker »

Geweldige race voor Max, er had een podium ingezeten met een andere banden strategie, maar plek 4 door Rosberg zo achter je te houden, terwijl hij veel sneller was. Heel veel respect. Als je de glimlach bij zijn teambaas zag, dan wist je dat ze blij met hem zijn. Ricciardo mag zich achter de oren krabben. Is hij nog lang nummer 1?
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: F1 2016

Bericht door St. Paul »

Peter Parker schreef:Geweldige race voor Max, er had een podium ingezeten met een andere banden strategie, maar plek 4 door Rosberg zo achter je te houden, terwijl hij veel sneller was. Heel veel respect. Als je de glimlach bij zijn teambaas zag, dan wist je dat ze blij met hem zijn. Ricciardo mag zich achter de oren krabben. Is hij nog lang nummer 1?
Der is ook een eerste plek bij Torro Rosso toch? :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: F1 2016

Bericht door rsh_scuderia »

Blijkbaar moet je aan het begin voor je auto je banden kiezen. Kvyat had dat al voor Max gedaan dit jaar bij Redbull.
En blijkbaar sleten de banden harder dan verwacht. Wel jammer want ik had het idee dat De Williams eigenlijk niet de betere was, maar Bottas reed foutloos.

De start van Vettel was fantastisch en vaan de Mercedii weer traag. Of heet Ferrari een systeem op de auto zitten om sneller weg te komen? Het zal niet voor het eerst zijn dan een Duitser bij Ferrari fraude pleegt... :feest:

De RedBull laat het nog liggen op pure snelheid, maar de baantjes waar aerodynamica belangrijk is, icm met mechanische grip lijken ze sneller dan de Ferrari's. De Redbulls en Ferrari's ijken ook het gat met Mercedes te dichten zo langzamerhand.
Plaats reactie