vind ik leuk

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: vind ik leuk

Bericht door St. Paul »

Ik vind het idee wel wat hebben maar denk dat de groep die actief op dit forum is er te klein voor is. Beetje discussiewaardig onderwerp kom daarom vaak ook niet verder dan 3 posts. Aan de andere kant,Facebook doet het wel en groeit. Hyves deed weinig en zakte in. Mss brengt verandering ook wel positieve dingen mee. En dat alleen almaakt het waard te proberen. a
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
janjaap
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 11 mei 2012 12:18
Schaal: 1:43

Re: vind ik niet leuk

Bericht door janjaap »

a.u.b. deze onzin achterwege laten.
zoals eerder aangegeven komen er dan alleen nog reacties in de vorm van +/- en geen teksten. luiheid gaat dan meer dan de boventoon vieren en omdat facebook er groot mee geworden is is zeker nog geen reden om het hier te doen.
dat hyves er onderdoor is was als bij de eerste opkomst van facebook bekend. hoe wil je als lokaal bedrijfje opboksen tegen een amerikaans geval. uiteindelijk worden alle niet amerikaanse initiatieven van de markt geduwd, linksom danwel rechtsom. hun achterland is vele malen groter dan waar ook en een kleintje in de us is meteen zeer groot in de rest vd wereld.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door Curbstone Models »

....
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: vind ik leuk

Bericht door Jolly Club »

Jahaa Curb, die post had je mooi gemist als janjaap simpelweg een -1 had gegeven! :cool:

11 berichten in anderhalf jaar, stel ik droog vast..

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: vind ik leuk

Bericht door St. Paul »

:lol: Yep... en los van of Hyves kans had tegen FB op te beuken of niet... FB ontwikkelde, Hyves deed niets of volgde te laat en slecht. Hij die onderneemt wint, hij die niets doet verliest. Als MAF minder wordt, wordt het tijd iets te proberen, de huidige toer gaat de berg af. Curb oppert een idee, als dat niets is opper een beter idee. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: vind ik leuk

Bericht door Driver-X »

Ik zie het nut er niet zo van in, maar ik ben dan ook misschien één van de weinigen die ook niks met facebook heeft.

Ik denk dat je een opleving van het forum in andere dingen moet zoeken, maar niet in iets afstandelijks als een "vind ik leuk" button.
Afbeelding
janjaap
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 11 mei 2012 12:18
Schaal: 1:43

Re: vind ik niet leuk

Bericht door janjaap »

goh, daar gaan we weer en met het risico dat ik mijn te plaatsen berichten quota voor de komende maanden overschrijdt.
Jolly club: je telt hier dus alleen maar mee als je over 9 jaar gemiddeld genomen dagelijks meer dan 1 bericht plaats. sorry maar ik heb ook een leven buiten dit forum.
St.Paul; kan me niet herinneren dat ik gelezen heb dat je overstroomde van enthousiasme voor het idee van Curbstone. mag ik vragen naar jou alternatief.

heren, was toch de bedoeling meer verkeer te generen op dit forum. dat ga je zeker niet bereiken door een facebook kopie te creëren.
als ik dat wil waarom zou ik dan hier nog komen, ga ik wel richting al die sociale media onzin.
probleem is dat niemand meer interesse heeft in verzamelen, het moet allemaal veel vluchtiger. plaatjes plakken en klaar op naar de volgende scheet. vroeger (hoor opa vertellen) moest je moeite doen om een verzameling bij elkaar te krijgen, stad en land afreizen om dat missende deel te bemachtigen. nu typ je iets in op internet en alles rolt over je scherm. kwestie van je beurs trekken.
als je nu een verzameling laat zien wordt je meewarig aangekeken en komt nog net niet de vraag: waar is die zot mee bezig. heeft ook alles geen waarde meer. in het begin was het internet nog wel leuk want het maakte het bemachtigen makkelijk(er), nu maakt het het verzamelen kapot.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: vind ik leuk

Bericht door St. Paul »

Ik heb mijn twijfel of het HET middel is gezien de grote van de actieve groep idd. Maar ik denk dat FB mensen actiever weet te krijgen dan MAF en MAF daar idd wat van kan leren. En zoals ik in mijn eerste post zei, tis het proberen waard. Het levert nooit minder op dan niets doen. Ik zit ook op FMA en daar zijn ze een stuk actiever, met like button. Jongens doen gewoon alles om het uit te bouwen, inclusief link van FMA naar... juist FB. En dat zou dan ook mijn idee zijn, stapje verder dan alleen de like button. Ik denk dat in phpbb wel wat opties beschikbaar zijn.

Dat het vroeger het jagen allemaal veel interessanter was ben ik met je eens, aan de andere kant is nu de mogelijkheid tot delen een stuk interessanter geworden. En zonder Maf was ik de laatste jaren wss niet op LeMans geweest. Ik mis het jagen wel, in de trein naar Breda of Arnhem om te kijken of je iets kon scoren. Nu is wordt de hele markt vernield door zolderkamerverkopers die op MP half gesloopte modellen aanbieden die via via rond gaan. De "echte liefhebbers" zeg maar....
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: vind ik leuk

Bericht door Jolly Club »

Leg me geen woorden in de mond alstublieft JJ.
Je spreekt zelf over luiheid die de boventoon voert als mensen geen teksten achterlaten. Ik merk slechts op dat je zelf ook zonder +/- maar weinig van het tegendeel laat zien.
Mij maakt het niet uit hoe vaak je post, vind het alleen geen Top-argument. That's all.. :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door TestaRossa »

Ik zou het best een aanvulling vinden. Een vind ik leuk/vind ik niet leuk + daaraan gekoppeld een reactie/motivatie, dat dan weer wel. Of eigenlijk een soort waarderingssysteem wat je ook wel eens ziet; 1 ster als minimale waardering en 5 sterren als maximale score.

:thump_up:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Sedecimdies
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 15:23
Schaal: 1:43

Re: vind ik leuk

Bericht door Sedecimdies »

het is een idee, goed of slecht is het altijd nog beter dan niets doen en de groep active members steeds kleiner ziet worden. en als iemand toch een berichtje wil achterlaten kan dat altijd nog.


is het niets, dan gbruikt niemand het en kan je het na een tijdje gewoon weer uit zetten
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door Curbstone Models »

Jolly Club schreef:Jahaa Curb, die post had je mooi gemist als janjaap simpelweg een -1 had gegeven! :cool:

11 berichten in anderhalf jaar, stel ik droog vast..
Jah.. die reactie had ik dan echt gemist...
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: vind ik leuk

Bericht door Curbstone Models »

Maar nu we er uit zijn, wanneer kunnen we deze functionaliteit dan verwachtten ? :D
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: vind ik leuk

Bericht door Jolly Club »

:thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: vind ik leuk

Bericht door St. Paul »

ZSM graag. Ik heb al een lijstje van posts die ik wil like'n. :rico:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie