Een groentje!!!!

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Plaats reactie
Hill
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 10 jul 2015 10:35
Schaal: 1:43

Een groentje!!!!

Bericht door Hill »

:mrgreen:
Yep...dat ben ik, in de wereld van de miniatuur. Ik heb sinds 12 mei een autominiatuurshop overgenomen. Eigenlijk kwam dit zo op mijn pad. Mijn ouders runnen een auto garage in Assen en daar boven in het pand zat iemand met een autominiatuur zaak. Deze wilden er mee stoppen omdat ze het niet meer konden combineren met het huidige werk. En wilden de boel verkopen. We zijn nu sinds 12 mei bezig de boel naar ons eigen gevoel en wensen in te richten. En ons verdiepen in alle soorten en maten miniatuur modellen die er zijn. Dat valt nog niet mee eerlijk gezegd. Jeetje wat heeft mijn hoofd op ploffen gestaan zeg. Maar das niet erg, het is super leuk om met deze mooie miniauto's aan het werk te mogen. Ik hoop hier veel te kunnen leren van jullie. bv. Waar gaat jullie voorkeur naar uit, welk merk bv. en wat voor auto's. Van die nieuwe racers of bv. auto's uit de jaren 60, 70 en 80

Ga snel verder neuzen op dit forum.
:zwaai:
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Een groentje!!!!

Bericht door hanske10 »

hallo en welkom


ik verzamel graag oude mercedes,n .. de norev,s en sunstar
ook de autoart ben ik zeer voor te vinden


wel alle in schaal 1/18


alvast veel neus plezier gewenst :thump_up: :cool:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Een groentje!!!!

Bericht door Peter Parker »

Welkom hier en succes met je zaak. Voor een banner reclame kan je je tot de kasbeheerder van ons bestuur richten.
Hill
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 10 jul 2015 10:35
Schaal: 1:43

Re: Een groentje!!!!

Bericht door Hill »

Dank jullie wel :)
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Een groentje!!!!

Bericht door Svenson1983 »

Ook alvast welkom op dit forum.

Ik verzamel uitsluitend Amerikaanse muscle cars, schaal 1:18, van de vroege jaren '50 tot de late jaren '70.

De laatste jaren richt ik me uitsluitend op de high-end merken, als Highway61, Exact Detail, GMP/ACME, ERTL Authentics, AUTOart, e.a.

Veel succes met de zaak gewenst. Zou dit niet stiekem de droom zijn van iedere modelwagenverzamelaar?
Een zaak waarin je louter schaalmodellen verkoopt die je zelf ook verzamelt? Op voorwaarde dat je van de
modellen in kwestie ook één exemplaar in de eigen vitrine hebt staan :roll: .

Grtz
Gebruikersavatar
Dutch F1 fan
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 21:07
Locatie: Helmond

Re: Een groentje!!!!

Bericht door Dutch F1 fan »

Welkom op het forum en heel veel succes met de shop.
Ik verzamel voornamelijk formule 1 modellen van Dutch Drivers, met hier en daar een uitstapje naar andere race klassen.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Een groentje!!!!

Bericht door NetForce84 »

Welkom en veel succes met de zaak.
Altijd leuk om zulke mensen hier op het forum te hebben.

Ik verzamel vooral modellen van de GT racerij, vooral dan endurance in schaal 1:18.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Een groentje!!!!

Bericht door exit »

hmm, als winkel zal dat vrij moeilijk zijn ...

neem je dure modellen (=> minder clienteel maar mogelijks meer winst)
neem je goedkope modellen (=> mogelijks mer klanten maar je moet er meer van verkopen voor winst)

neem je de oudere modellen => meer voor de die hard collectors (maar deze zullen meeste modellen al hebben = minder verkoop)
neem je de recente modellen => meer voor de impuls kopers/collectors
neem je racewegens => eerder beperkte kopers
neem je de straatmodellen ....


neem je weinig modellen binnen (en dus zichtbaar weinig keuze ...) => ga je minder verkoop hebben mogelijks door mensen die eens binnen stappen en hun keuze niet zien en terug vertrekken (soms zal men dan eens informeren naar bepaald model) maar impuls kopers stappen terug buiten
neem je veel modellen binnen => veel keuze => maar raak je ze dan kwijt of blijf je ermee zitten (verliespost)

ook ligging van de winkel zelf zal veel uitmaken of verzamelaars er langs zullen gaan
en of de winkel goed liep, of er een bestellijst/verkoopslijst van het verleden bestaat om daarop deels verder te gaan voor de huidige klanten

zelf verzamel ik 1/18 als 1/43
racewagens, superwagens, straatmodellen, ....

alvast welkom en succes gewenst
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Plaats reactie