Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door Tinman »

rsh_scuderia schreef:Een ander wilde een model hebben en dacht dat hij de prijs kon drukken door een Serie I met een Serie II Autoart door elkaar te halen en mij ging beschuldigen van oplichting. Echter had ik weer vermeld in de advertentie over welk model het ging. Kortom; vermoeiend.
Dit had ik met iemand anders bij die groene Balboni. Kreeg ik een link doorgestuurd van de gele en witte die nog ergens nieuw te kopen waren voor 175 euro. De mijne is tweede hands, dus moest ik hem maar naar Afrika sturen voor 150 euro (incl verzenden dus). Terwijl ik in mijn eerste bericht al zei dat die groene Balboni minder aangeboden wordt, en ik er daarom vanuit ga dat die zeldzamer is/meer waard.
Sowieso heb ik het idee dat Marktplaats een beetje 'stuk' is. Malle mensen met rare frantsen en ideeen.
Ik heb nu al vaak iets als ik iets online moet gaan zetten voor 50 euro, en daar ook nog over moet gaan onderhandelen, dan gooi ik het liever direct weg. Dan neem ik mij de moeite daar niet eens meer voor met al dat gezeik daar...
Brimbrammer schreef:Het is waar dat er op Ebay soms extreme prijzen voorbij komen, voor een prijsbepaling zou ik dus niet alleen op Ebay af gaan. Gewoon via Google komt je vaak ook al genoeg winkelprijzen tegen ook al zijn ze bij winkels soms uitverkocht. In dat geval heb je nog wel een idee van de prijzen.
Winkelprijzen ga ik niet vanuit, doordat ze niet meer geproduceerd worden en niet meer algemeen te koop stijgt de waarde natuurlijk door schaarste. Ergens is het ook gewoon een investering geweest ooit waar ik nu op hoop te verdienen.
Mijn advies is dan ook om eens naar Catawiki te kijken, daar gelden betere regels (verplichtingen) en komen de serieuze kopers. Wel heb je uiteraard het risico dat je minder voor een model krijg dan je zou willen maar wat ik daar tot nu toe ziet is dat de uiteindelijk opbrengsten toch wel zeer reëel zijn.
Catawiki heb ik inderdaad nog niet naar gekeken, goede tip!
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door Johan »

Tinman schreef:

Winkelprijzen ga ik niet vanuit, doordat ze niet meer geproduceerd worden en niet meer algemeen te koop stijgt de waarde natuurlijk door schaarste. Ergens is het ook gewoon een investering geweest ooit waar ik nu op hoop te verdienen.
Modellen worden niet altijd meer waard, ook als ze niet meer te krijgen zijn. Hier kan je dus helaas niet automatisch vanuit gaan.
Dit zal echt per model verschillend zijn.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door Porschelover »

succes met de verkoop van sommige modellen.

ivm je vraag er is al veel op geantwoord.
Ebay en Catawiki hebben soms belachelijk hoge prijzen vind ik persoonlijk, natuurlijk worden die wel verkocht, soms te zot voor woorden.
op Catawiki, een CMR model verkocht voor 90of 95€, terwijl je deze nog makkelijk kan vinden aan 65€, dus ik stel mij daar soms wel vragen bij, wie zo'n model dan koop voor 90 of 95€ terwijl je ze nog makkelijk kan vinden voor 65€.
nu natuurlijk zijn sommige modellen zeldzaam en daar mag je wel, gezien hun zeldzaamheid, meer voor vragen, is zoals in het echt een beetje met de sommige auto's :-). maar sommige zullen inderdaad niet stijgen, hangt er wat vanaf merk/model/enz. je zal ook al wel veel opgezocht hebben.
Vroeg of laat vind je steeds wel een koper voor de correcte prijs, Marktplaats en 2ehands en soms ook wel op facebookgroepen kan je de zaken wel kwijt al moet je soms wat geduld hebben natuurlijk tot je de juiste man tegen zal komen.
succes met de verkoop
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door Tinman »

Brimbrammer schreef:
Tinman schreef:

Winkelprijzen ga ik niet vanuit, doordat ze niet meer geproduceerd worden en niet meer algemeen te koop stijgt de waarde natuurlijk door schaarste. Ergens is het ook gewoon een investering geweest ooit waar ik nu op hoop te verdienen.
Modellen worden niet altijd meer waard, ook als ze niet meer te krijgen zijn. Hier kan je dus helaas niet automatisch vanuit gaan.
Dit zal echt per model verschillend zijn.
Eens, de modellen die ik hier op somde schaar ik ook niet onder de standaard/normale modellen. Dit zijn de uitschieters, de rest gaat voor 100-200 euro weg wat ook gewoon de aanschafprijs was (+/- tientjeswerk)

Inmiddels heb ik een koper uit Peru die een groot deel wil overnemen, dus wie weet ben ik binnenkort al een vijftal modellen kwijt!


Ik heb ook via verschillende kanalen al informatie opgevraagd over de SHOWbox vitrinekasten. De importeur in Nederland kreeg ik maar geen duidelijke reactie van, dus via social media contact gezocht met de accounts van SHOWbox maar ook geen reactie. Uiteindelijk via de Instagram een e-mail adres achterhaald;
Wegens Corona ligt de productie even stil, 250 euro voor een kast voor 16 modellen, 500 voor een kast voor 64 modellen. Dit is dan een stofvrije kast speciaal voor 1/18 modellen (1/43 hebben ze ook een serie voor) waarbij de modellen op 2 stangen staan waardoor de banden niet vervormen. Dit is nu bijvoorbeeld het geval bij de Maybach, hier zit nu een slag in de wielen door het gewicht.

Nog even wachten en toestemming van de vrouw krijgen om een kast van 1 x 1 meter in de slaapkamer te zetten en dan wil ik die voor 64 modellen kopen als ze weer gemaakt worden! Als de verkoop naar Peru door gaat dan heb ik de kast al ruimschoots verdiend. Dan heb ik de Lamborghini modellen waar ik op uitgekeken ben verkocht en kan ik verder met wat ik heb. De kast voor 16 modellen lijkt me dan al snel te klein, vandaar dat ik de grotere neem voor doorgroeimogelijkheden :whistle:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door Johan »

Ben benieuwd, hou ons op de hoogte. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door Ricardo »

Voor het eerste dat ik hem zie. Ziet er wel gaaf uit. :thump_up:
Tinman
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 11:44
Schaal: 1:18

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door Tinman »

Ricardo schreef: ma 11 jan 2021 10:20 Voor het eerste dat ik hem zie. Ziet er wel gaaf uit. :thump_up:
Ja ik weet ook echt niet meer hoe ik bij hun ben uitgekomen ooit. Maar volg ze al een hele tijd op social media. Het zouden stofdichte, UV beschermde, aardbevingsbestendige vitrinekasten te zijn :D Mij gaat het vooral om het stofdichte en dat de banden niet vervormen door het gewicht van de auto's.

Inmiddels heb ik de Lamborghini Espada, Lamborghini Miura SV en een LP640 van Norev verstuurd. Mijn eerste verkochte modellen zijn dus van Lamborghini terwijl ik juist straks alleen nog maar Lamborghini wil over houden?

De LP640 van Norev was al vervangen voor de AutoArt versie
De Espada had een afgebroken antenne en lakschade (Beide al vanaf levering maar te laat gemeld)
De Miura had een afgebroken antenne (zelf gedaan) en ik was eerlijk gezegd wel uitgekeken op de kleur.

Ik heb nu het plan in mijn hoofd zitten om straks een vitrinekast te hebben met de volledige Lamborghini line-up van begin tot eind. Dus ik heb al een behoorlijk lijstje wat ik nog moet inhalen. De Miura en Espada ga ik dus nog terug kopen, de Miura in een kleur die mij meer aan staat en de Espada zonder schade. Al zal de Espada nog even op zich laten wachten, prijzen voor een nieuw/zgan exemplaar zijn echt belachelijk!

Anyways...drie modellen verkocht, de Maybach staat op Ebay en loopt over enkele dagen af. En ook alweer 2 modellen gekocht.... :oops:

De Huracan Performante (mat oranje) en na 2x een witte Aventador SV misgelopen te hebben op Ebay een exemplaar in Canada in een webshop gekocht, laatste exemplaar voor minder geld dan ze op Ebay te koop staan :dance:


Was is nu de handigste manier om hier foto's te tonen, volgens mij is het nog steeds niet mogelijk om direct aan je post foto's toe te voegen/ te uploaden toch?
Gebruikersavatar
stormbreaker
Berichten: 259
Lid geworden op: za 10 aug 2019 21:01
Schaal: 1:18

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door stormbreaker »

Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door Porschelover »

mmm die vitrinekasten had ik nog niet gezien even mee volgen hier ;-)
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door Johan »

Benieuwd hoe het nu met de vitrine is.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Bericht door NetForce84 »

Ik volg ook, ben benieuwd naar die vitrine ;)
Plaats reactie