[Martin's collection] 01201-23 Brosnan's Beste Bondcar - E38 P28

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: [Martin's collection] 21-06-2021: Alfissimo! P25

Bericht door Johan »

Erg leuk beschrijving van een prachtig model. Ik als groot Alfa liefhebber kan dat zeker waarderen.
Heb zelf ook meerdere Alfa Romeo's gehad waaronder ook drie stuks met een V6, heerlijke machines.

Je GTV 6 heeft een erg mooie kleur, voor die tijd maar zeker ook vandaag de dag zou het niet misstaan op een auto. Model ziet er netjes uit al kon ik de fabrikant zelf nog niet.
Mooi aanwinst. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 21-06-2021: Alfissimo! P25

Bericht door Ricardo »

Heerlijk model :worshippy:
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: [Martin's collection] 21-06-2021: Alfissimo! P25

Bericht door Porschelover »

leuk met de uitleg erbij!!
en het is ook een leuk model!
:thump_up: :thump_up: :thump_up:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 21-06-2021: Alfissimo! P25

Bericht door Ferrarifan »

Legendarisch model, super :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: [Martin's collection] 21-06-2021: Alfissimo! P25

Bericht door MitsuGalant »

Prachtig model die Alfa.
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 02-01-22 Jaaropgaaf P26

Bericht door MartinBond »

En zo zijn we weer een jaar verder. Helaas niet zo veel gepost als ik voornemens was, maar is dat niet altijd zo met goede voornemens?
Afijn, eerst wat statistieken.

2021:
Modellen gekocht
16
Modellen verkocht
15
Modellen aan persoonlijke collectie toegevoegd
13
Modellen van de "wishlist" gekocht
Spark - Aston Martin DBR1 '59
TopSpeed Models - Aston Martin DBX
Spark - Aston Martin Vantage AMR '19

2022:
Modellen op de wishlist
AutoArt - Aston Martin DBS Superleggera
GT Spirit - Aston Martin Vantage V550
Norev - Mazda Miata MX-5
Top Marques - Spyker C8 Aileron
Norev - Volvo 1800S

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb onverwacht wat modellen toe kunnen voegen waarvan ik dacht dat ze altijd op de "gemist bij release"-lijst zouden blijven staan, en ook sommige modellen waar ik lang op heb moeten wachten zijn dit jaar eindelijk binnen gekomen, wat zo terugblikkend een jaar van kwaliteit boven kwantiteit is geweest. En ondanks wat ik net heb gezegd over voornemens, wil ik dit jaar wél echt meer tijd nemen om zowel de huidige collectie te waarderen, als meer tijd nemen om ze digitaal een plekje te geven. Ik heb om die reden ook besloten om mezelf als doel te stellen minimaal 1 model per maand te posten, ook om mezelf wat meer te laten inzien wat ik eigenlijk allemaal heb staan. Ook de nieuwe releases en toevoegingen van dit jaar wil ik sneller gaan uitpakken en fotograferen, en dat zijn er - als alle fabrikanten zich aan releasedata houden - best een aantal bijzondere in dit toch wel Brits-geörienteerde topic. De eerste post van deze serie van (minimaal) 12 kan al zo vroeg als aankomende week online komen, dus blijf dit topic verversen...

MartinBond, out.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 02-01-22 Jaaropgaaf P26

Bericht door Ferrarifan »

Kijk, goed voornemens mr. Bond. Daar doe je ons allen een groot plezier mee :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 02-01-22 Jaaropgaaf P26

Bericht door Ricardo »

MartinBond schreef: zo 02 jan 2022 21:53 En zo zijn we weer een jaar verder. Helaas niet zo veel gepost als ik voornemens was, maar is dat niet altijd zo met goede voornemens?
In ieder geval wel gepost :mrgreen: Er staan in ieder geval alweer een paar op de lijst zie ik. :wink: Dat belooft al veel goeds!
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: [Martin's collection] 02-01-22 Jaaropgaaf P26

Bericht door Johan »

Mooi vooruitzicht en precies zoals je zelf al aangeeft, door het fotograferen en hier posten ben je zelf ook meer bewust met de collectie bezig. En wat is er nou leuker dan dat en ons maak je er ook heel blij mee. Ik kijk er alvast naar uit. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 15-01-22 Van Harte, Aston Martin! P26

Bericht door MartinBond »

Belofte maakt schuld, dus hier deel één van de inlossing :D

En wat is een betere dag om terug te komen voor een Aston-verzamelaar genaamd Martin dan vandaag?

15 januari 1913 is de dag dat ingenieur Robert Bamford en zakenman Lionel Walker Birch Martin elkaar de hand schudden en de basis legden voor wat we vandaag kennen als Aston Martin Lagonda. Ik denk niet dat ik hier iemand hoef te vertellen over de vele, vele ups en downs die het merk in al zijn vormen door de jaren heen heeft doorgemaakt, maar het belangrijkste is dat ze er vandaag nog steeds zijn om 109 kaarsjes uit te blazen!

Als onderdeel van deze feestvreugde wil ik graag een van mijn favoriete modellen delen, een model waarvan de 1/1 ook reden gaf voor een feestje, evenals een kleine "verjaardagstraktatie" aan het einde.

In 1956 kwam Aston Martin met hun nieuwe wapen voor in het World Sportscar Championship, de DBR1. Na 3 jaar van voornamelijk versnellings bakgerelateerde problemen werd 1959 hét jaar van Aston Martin. Ze wonnen het World Sportscar Championship met 3(!) opeenvolgende overwinningen: de 24 uur van Le Mans, de 1000KM van de Nürburgring en de International Tourist Trophy, een prestatie die slechts één keer eerder werd geleverd, door Ferrari. De DBR1 heeft het record voor meest waardevolle Britse auto ooit, met chassis DBR1/1 dat in 2017 voor 22,5 miljoen dollar werd verkocht.

Onderstaand model is van Spark, in de "low drag" configuratie zoals Carrol Shelby en Roy Salvadori ermee reden op Le Mans. Als een kleine knipoog heb ik deze gefotografeerd in de stijl van de instagrampagina van forumlid Maarten Mercedes: Coffee Table Modelcars.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als kleine bonus: 2 keer een"familieportret", eentje van alle Astons met de naam David Brown, en eentje met alle Aston Martin-modellen die ik heb (gehad) per 08-2021. Ik heb de zilveren DB11 aan een goede vriend verkocht en inmiddels een blauwe Vantage 2019 toegevoegd, evenals een groene V550 en een grijze DBS Superleggera die op pre-order staan.

Afbeelding

Afbeelding

Rest mij nog te zeggen: Van harte, Aston Martin!

MartinBond, out
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 15-01-22 Van Harte, Aston Martin! P26

Bericht door Ricardo »

Koffie :think: Een mooie aanwinst :drool: Mooi overzichtje ook :thump_up2:
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 15-01-22 Van Harte, Aston Martin! P26

Bericht door MartinBond »

Ricardo schreef: zo 16 jan 2022 09:13 Koffie :think: Een mooie aanwinst :drool: Mooi overzichtje ook :thump_up2:
Ik heb er voor de gelegenheid maar Bookcase Brandy Aston Martins van gemaakt :D
Overzichtsfoto is goed voor (tegen) je verzameldrang, alles in één keer voor je neus krijg je een totaal nieuwe waardering van je collectie voor. En dan wat dit alleen nog maar de Astons...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 15-01-22 Van Harte, Aston Martin! P26

Bericht door Schumi28 »

Leuk overzichtje, wel leuk om te lezen dat je kritisch ben top je verzameling door te verkopen, maar ben wel benieuwd wat je de deur hebt gewezen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: [Martin's collection] 15-01-22 Van Harte, Aston Martin! P26

Bericht door Johan »

Een Aston Martin is toch altijd wel weer speciaal. Leuk stukje tekst en supergaaf model. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 17-02-22 Big adVantage P26

Bericht door MartinBond »

Wederom dank voor de reacties, maakt de hobby toch leuker als je er wat over kan zeveren met anderen :D .

Dan nu: een nieuwe maand betekent een nieuwe post.

In een van mijn vorige uploads had ik het over de lange levensduur van de eerste generatie Aston Martin V8 Vantage. Na vele vertragingen en uitstel van levertijden, kan ik eindelijk een model laten zien van de schromelijk ondergewaardeerde vervanger.

In 1988 werd de oude V8 Saloon eindelijk vervangen door de eerste "nieuwe" Aston Martin in decennia: de Virage. Nog steeds een V8-coupé met achterwielaandrijving, motor voorin en met een stalen frame. Het uiterlijk van de auto die het merk Aston Martin zou vertegenwoordigen was echter volledig nieuw en zeer jaren 90, met zachtere, strakkere lijnen en verbeterde prestaties. De Virage werd in eerste instantie zeer goed ontvangen door liefhebbers die voor het eerst in jaren een nieuwe Aston wilden kopen, maar tegen het einde van 1992 liepen de verkopen opnieuw terug. Dus deed Aston Martin wat ze vaak doen als het moeilijk wordt: ze gaan helemaal los op hun nieuwe creatie.

Met een Virage als basis werd de auto bijna volledig opnieuw ontworpen. Van een agressieve frontsplitter, nieuwe wielen, grote ventilatieopeningen aan de zijkant tot een set nieuwe quad-achterlichten, alles aan de nieuwe auto liet zien dat er iets anders aan de hand was. En dat er "iets" lag onder de motorkap. Door niet één maar twee(!) Eaton-superchargers op de herziene V8-motor te monteren, produceerde de Vantage wat toen werd beschouwd als een ongekend hoog vermogen van 550 pk en 745 Nm koppel, waardoor het de krachtigste productiemotor ter wereld werd. De sprint van 0-100 was in 4,6 seconden voorbij en Vantage zou doorstomen naar het magische getal van 186 mph of 300 km/h, met enkele niet-officiële tests die zelfs 200 mph - 321 km/h registreerden! Omdat alle exemplaren werden uitgevoerd met een handmatige zesversnellingsbak, was de nieuwe Vantage niet alleen de snelste Aston Martin-wegauto ooit maar ook een van de meest enerverende om mee te rijden. Terwijl de concurrentie zelfs in het begin van de jaren negentig al superieur was op het gebied van uitrusting en geavanceerde technologie, bewees Aston Martin eens te meer dat ze het nog steeds in zich hadden om "king of the hill" te zijn.

Het model is gemaakt door GT Spirit en gebaseerd op een vroege V550 Vantage uit 1993-1995, te herkennen aan de 6 vierkante koplampen en zijspiegels die zijn 'geleend' van de Citroën CX. Hoewel veel van deze modellen lakproblemen lijken te hebben, is deze bijna perfect. De AM Racing Green-kleur is prachtig gekozen, en gecombineerd met een beige interieur met houten inleg zorgt het voor een zeer elegante specificatie van wat echt een superwolf in schaapskleren is.

1993 Aston Martin Vantage V550 – GT Spirit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En samen met haar voorganger:
Afbeelding

Afbeelding

Ik zelf ben enorm blij met dit model, aangezien de V550-generatie een auto is geweest die jaren op mijn "waarom is hier geen 1/18 van"-lijstje heeft gestaan en ik nu de V8/V12 Vantage lijn compleet heb.

MartinBond, out.
Laatst gewijzigd door MartinBond op ma 21 feb 2022 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie