[Martin's collection] 01201-23 Brosnan's Beste Bondcar - E38 P28

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: [Martin's collection] 17-02-22 Vantage V550 P26

Bericht door Porschelover »

altijd leuk om hier een kijkje te nemen en de tekst te lezen, blijft keer op keer super
en ook natuurlijk zeer mooie modellen!!
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 17-02-22 Vantage V550 P26

Bericht door Ricardo »

Wat een gaaf model :worshippy: GT heeft een prima model afgeleverd als je het mij vraagt :drool:
Dusty
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 01 apr 2020 15:28
Schaal: 1:43

Re: [Martin's collection] 17-02-22 Big adVantage P26

Bericht door Dusty »

Ontzettend gave aanvulling op de Aston Martin Collectie Martin.

Ben nog steeds blij dat je mij overtuigd hebt om er ook een mee te bestellen!


Dusty

MartinBond schreef: do 17 feb 2022 15:50 Wederom dank voor de reacties, maakt de hobby toch leuker als je er wat over kan zeveren met anderen :D .

Dan nu: een nieuwe maand betekent een nieuwe post.

In een van mijn vorige uploads had ik het over de lange levensduur van de eerste generatie Aston Martin V8 Vantage. Na vele vertragingen en uitstel van levertijden, kan ik eindelijk een model laten zien van de schromelijk ondergewaardeerde vervanger.

In 1988 werd de oude V8 Saloon eindelijk vervangen door de eerste "nieuwe" Aston Martin in decennia: de Virage. Nog steeds een V8-coupé met achterwielaandrijving, motor voorin en met een stalen frame. Het uiterlijk van de auto die het merk Aston Martin zou vertegenwoordigen was echter volledig nieuw en zeer jaren 90, met zachtere, strakkere lijnen en verbeterde prestaties. De Virage werd in eerste instantie zeer goed ontvangen door liefhebbers die voor het eerst in jaren een nieuwe Aston wilden kopen, maar tegen het einde van 1992 liepen de verkopen opnieuw terug. Dus deed Aston Martin wat ze vaak doen als het moeilijk wordt: ze gaan helemaal los op hun nieuwe creatie.

Met een Virage als basis werd de auto bijna volledig opnieuw ontworpen. Van een agressieve frontsplitter, nieuwe wielen, grote ventilatieopeningen aan de zijkant tot een set nieuwe quad-achterlichten, alles aan de nieuwe auto liet zien dat er iets anders aan de hand was. En dat er "iets" lag onder de motorkap. Door niet één maar twee(!) Eaton-superchargers op de herziene V8-motor te monteren, produceerde de Vantage wat toen werd beschouwd als een ongekend hoog vermogen van 550 pk en 745 Nm koppel, waardoor het de krachtigste productiemotor ter wereld werd. De sprint van 0-100 was in 4,6 seconden voorbij en Vantage zou doorstomen naar het magische getal van 186 mph of 300 km/h, met enkele niet-officiële tests die zelfs 200 mph - 321 km/h registreerden! Omdat alle exemplaren werden uitgevoerd met een handmatige zesversnellingsbak, was de nieuwe Vantage niet alleen de snelste Aston Martin-wegauto ooit maar ook een van de meest enerverende om mee te rijden. Terwijl de concurrentie zelfs in het begin van de jaren negentig al superieur was op het gebied van uitrusting en geavanceerde technologie, bewees Aston Martin eens te meer dat ze het nog steeds in zich hadden om "king of the hill" te zijn.

Het model is gemaakt door GT Spirit en gebaseerd op een vroege V550 Vantage uit 1993-1995, te herkennen aan de 6 vierkante koplampen en zijspiegels die zijn 'geleend' van de Citroën CX. Hoewel veel van deze modellen lakproblemen lijken te hebben, is deze bijna perfect. De AM Racing Green-kleur is prachtig gekozen, en gecombineerd met een beige interieur met houten inleg zorgt het voor een zeer elegante specificatie van wat echt een superwolf in schaapskleren is.

1993 Aston Martin Vantage V550 – GT Spirit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En samen met haar voorganger:
Afbeelding

Afbeelding

Ik zelf ben enorm blij met dit model, aangezien de V550-generatie een auto is geweest die jaren op mijn "waarom is hier geen 1/18 van"-lijstje heeft gestaan en ik nu de V8/V12 Vantage lijn compleet heb.

MartinBond, out.
Laatst gewijzigd door Dusty op do 24 feb 2022 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
daniel1984
Berichten: 1436
Lid geworden op: do 03 okt 2013 22:01
Schaal: 1:43

Re: [Martin's collection] 17-02-22 Vantage V550 P26

Bericht door daniel1984 »

Wat heeft Aston Martin toch mooie auto's gemaakt.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: [Martin's collection] 17-02-22 Vantage V550 P26

Bericht door Johan »

Super leuk verhaal, mooie foto's en een waanzinnig gaaf model. Mijn dag begint goed met het lezen en bekijken van deze Aston Martin. :) :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: [Martin's collection] 17-02-22 Vantage V550 P26

Bericht door Porschelover »

altijd leuk om hier nieuwe posts te kunnen lezen!! :) :) :thump_up: :thump_up:
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 11-06-22 BMW Z8 007 P27

Bericht door MartinBond »

Het blijkt maar weer dat ik beter niet meer met zelfopgelegde deadlines kan werken om iedereen (mezelf voorop) voor teleurstelling te behoeden. Dat gezegd hebbende, ik heb de afgelopen tijd flink wat modellen vastgehouden en gefotografeerd, dus hopelijk komen er hier vanaf nu wat frequentere updates.

Dan nu dit:

Als onderdeel van een “three picture deal” tussen BMW AG en EON Productions, reed geheim agent James Bond in de jaren 90 Duits. Beginnend met de nogal teleurstellende 1,9-liter Z3-roadster in GoldenEye en gevolgd door de love-it-or-hate-it E38 750 iL-limousine (persoonlijk ben ik een grote fan) voor Tomorrow Never Dies, was de derde auto misschien wel de meest "Bondwaardige" van het stel. Een achterwielaangedreven, tweezits V8 roadster bedoeld als eerbetoon voor de prachtige 507 roadster uit de jaren 50: ik heb het natuurlijk over de BMW Z8.

Afbeelding

De carroserieën werden als pre-productieauto’s aan de filmploeg geleverd, waar de body’s werden nagemaakt en volledig volgeladen werden met gadgets voor 007, waaronder titanium bepantsering, grond-luchtraketten, machinegeweren, een rookgordijn, afstandsbediening voor de besturing, een multitasking head-up display én zes bekerhouders (thank you John Cleese). Helaas zien we de glorieuze Z8 maar een korte tijd in actie: Na een korte actiescéne wordt de auto door een stel trawanten in een helicopter met cirkelzagen in tweeën gesneden.

Afbeelding

Na de film werd de auto zwaar gepromoot in de merchandise rondom de film, waaronder games en miniatuurspeelgoed. Het hier afgebeelde model is gemaakt door AutoArt als de laatste toevoeging in hun AutoArt Bond-collection en is voorzien van werkende raketten verborgen achter de zijroosters. Ik kocht ‘m vorig jaar van mede-communitylid Maarten Mercedes, waarmee mijn zoektocht naar de laatste ontbrekende officiële Bond-release in mijn verzameling eindigde.
1999 BMW Z8 Roadster "The World Is Not Enough" Edition - AutoArt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had de Kyosho Dealer-editie Z8 al een aantal jaren, maar aangezien de AutoArt gadgets heeft en het enige model is met goed ontworpen wielen, was ik super dankbaar dat Maarte met enige tegenzin akkoord ging om mij zijn Z8 te verkopen om mijn Bond-set compleet te maken.
MartinBond, out.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 11-06-22 BMW Z8 007 P27

Bericht door Ricardo »

:worshippy: een geweldig model van AutoArt. Ik ben het helemaal met je eens de BMW 7 serie blijft een top Bond wagen.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: [Martin's collection] 11-06-22 BMW Z8 007 P27

Bericht door Johan »

De Z8 was en is een waanzinnig mooie auto. Dat je m nu in deze versie in de bondcollectie hebt staan is mooi, het model ziet er heel goed uit. Mooie aanwinst.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 11-06-22 BMW Z8 007 P27

Bericht door Schumi28 »

Leuk verhaal en een mooie aanwinst :thump_up:

Betekend dit nu ook dat je verzameling helemaal compleet is voor nu?
Afbeelding
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: [Martin's collection] 11-06-22 BMW Z8 007 P27

Bericht door Porschelover »

steeds leuk om te lezen en prachtige aanwinst voor je verzameling!!
:thump_up: :thump_up: :worshippy: :worshippy:
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 08-01-23 Jaarupdate en vooruitblik P27

Bericht door MartinBond »

Dag allen: gelukkig, 2023!
Zoals onderhand traditie is geworden heb ik ook dit jaar mijn doelstelling om actiever te worden bij lange na niet gehaald. Nou ja, zoals de jeugd zegt, life be like that sometime.
Net als vorig jaar, een kleine terugblik op de afgelopen 12 maanden:

2022:
MODELLEN AANGESCHAFT
27(+ 2 cadeaus)
MODELLEN VERKOCHT
10
MODELLEN AAN PRIVÉCOLLECTIE TOEGEVOEGD
24
MODELLEN VAN DE 2022 WISHLIST
AutoArt - Aston Martin DBS Superleggera
GT Spirit - Aston Martin Vantage V550
Norev - Mazda Miata MX-5

2023:
MODELLEN OP DE WISHLIST
Cult Scale - Aston Martin Lagonda
GT Spirit - Aston Martin Victor
Best Of Show - Edsel Ranger hardtop
MCG/KK Scale - Mercedes-Benz 600 Pullman
Norev - Volvo 1800S

Ik had verwacht dat 2022 wel een rustig jaar zou worden, gezien het feit dat ik mijn collectie grotendeels "op orde" had, en modellen die ik graag zou willen hebben inmiddels buiten mijn (mentale) budget geprijsd waren, als ze überhaupt nog te koop aangeboden werden.
How wrong I was.
Uit eindelijk heb ik zes modellen kunnen kopen waarvan ik niet had gedacht ze ooit nog voor een schappelijke prijs te kunnen vinden, dus wat dat betreft is het een zeer goed jaar geweest. Een ander "experiment" wat ik dit jaar ben begonnen is een eigen Instagram waar ik mijn modellen deel als onderdeel van mijn voornemen om meer plezier uit de hobby te halen dan enkel uitpakken en stallen. op TurnTableModels deel ik met enige regelmaat een video en een set foto's met wat achtergrondinformatie. Ik ga proberen om de uploads daar én hier wat meer gelijk te trekken om zo op verschillende plekken wat proza kwijt te kunnen en weer een beetje onder de mede-verzamelaars te komen.

Nu dat allemaal uit de weg is: Eens kijken hoeveel uploads er gaan komen, bedankt voor het lezen en veel verzamelplezier gewenst dit komend jaar!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 08-01-23 Jaarupdate en vooruitblik P27

Bericht door Ricardo »

Ben heel benieuwd! Wat meer actie op het forum kan zeker geen kwaad! Je hebt ook alweer een leuke wishlist staan zie ik :D
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: [Martin's collection] 08-01-23 Jaarupdate en vooruitblik P27

Bericht door Johan »

Leuk voornemen, ook dat je op deze manier wat meer met de hobby bezig wilt zijn.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 08-01-23 Jaarupdate en vooruitblik P27

Bericht door Schumi28 »

Leuk stukkie tekst en grappig om je instagram account te zien, leuke toevoeging :thump_up: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie