[Martin's collection] 01201-23 Brosnan's Beste Bondcar - E38 P28

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door MartinBond »

stormbreaker schreef: zo 14 feb 2021 19:39 Is er ingebroken?!
Hier een soortgelijke situatie als bij Ria. Familielied evenwicht verloren. Domme pech, met als gevolg een kleine duizend euro aan modellen over de vloer. Doodzonde en het doet vanuit je verzamelhart even pijn, maar het familielid had niets, en spullen zijn vervangbaar gelukkig.
Ricardo schreef: ma 15 feb 2021 12:14 Ai, dat is de nachtmerrie van elke verzamelaar. Beide Astons ook verloren?
Ben benieuwd naar de twee komende updates.
1/12 Vanquish met een afgebroken wiel, 1/18 DB5 helemaal afgeschreven (gebroken raamlijsten, assen, verlichting), 1/18 Delage idem(En resin dus niets aan te herstellen) DB10 ook afgeschreven, en een aantal modellen met lakschade waar ik een ander blij mee heb kunnen maken als hobbyproject of voor onderdelen. Db5, DB10, 400GT en een 1:18 Vanquish zijn de modellen die nog niet vervangen zijn. 2 zijn niet makkelijk te vinden en 2 worden aangeboden voor 2x de marktwaarde, dus daar moet ik gewoon een keer tegenaan lopen denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
stormbreaker
Berichten: 259
Lid geworden op: za 10 aug 2019 21:01
Schaal: 1:18

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door stormbreaker »

MartinBond schreef: ma 15 feb 2021 22:47
stormbreaker schreef: zo 14 feb 2021 19:39 Is er ingebroken?!
Hier een soortgelijke situatie als bij Ria. Familielied evenwicht verloren. Domme pech, met als gevolg een kleine duizend euro aan modellen over de vloer. Doodzonde en het doet vanuit je verzamelhart even pijn, maar het familielid had niets, en spullen zijn vervangbaar gelukkig.
Ricardo schreef: ma 15 feb 2021 12:14 Ai, dat is de nachtmerrie van elke verzamelaar. Beide Astons ook verloren?
Ben benieuwd naar de twee komende updates.
1/12 Vanquish met een afgebroken wiel, 1/18 DB5 helemaal afgeschreven (gebroken raamlijsten, assen, verlichting), 1/18 Delage idem(En resin dus niets aan te herstellen) DB10 ook afgeschreven, en een aantal modellen met lakschade waar ik een ander blij mee heb kunnen maken als hobbyproject of voor onderdelen. Db5, DB10, 400GT en een 1:18 Vanquish zijn de modellen die nog niet vervangen zijn. 2 zijn niet makkelijk te vinden en 2 worden aangeboden voor 2x de marktwaarde, dus daar moet ik gewoon een keer tegenaan lopen denk ik.
Jeetje, is het iemand van het gezin of een oom, tante, opa, oma, neef of nicht? Als het dat laatste is zou ik wel even om tafel gaan met diegene over de schade. Natuurlijk is het fijn dat het familielid niet gewond is maar er is wel serieus werk van je verloren gegaan. Natuurlijk bekommer je je eerst over eventuele gewonden maar ik zou daarna wel iemand heel vriendelijk vragen of hij wat kan bijdragen in de schade. Want soms komen ook mensen over de vloer die niets met modelauto's hebben en die het allemaal maar als speelgoed zien, daar houd ik mijn auto's het liefst zo ver mogelijk uit de buurt. Nu staan de modelauto's hier, boven op de slaapkamer waar ook mijn computer staat, maar in mijn toekomstige woning komen ze zoveel mogelijk in een aparte kamer (zeker de grote stukken).
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door Schumi28 »

Ben nog wel benieuwd en geïnteresseerd of de verzekeraar heeft uitgekeerd en zo ja of die nog moeilijk deden :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door MartinBond »

Verzekeringsman is langsgeweest en heeft de schade beoordeeld, is voor modellen met enkel wat lakschade natuurlijk lastig maar gelukkig is zo'n 80% van de huidige waarde uitgekeerd dus onder aan de streep waren de kosten te overzien. Ik had in ieder geval een goede reden om eindelijk een nieuwe vitrine aan te schaffen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door Ricardo »

MartinBond schreef: wo 17 feb 2021 15:17 Verzekeringsman is langsgeweest en heeft de schade beoordeeld, is voor modellen met enkel wat lakschade natuurlijk lastig maar gelukkig is zo'n 80% van de huidige waarde uitgekeerd dus onder aan de streep waren de kosten te overzien. Ik had in ieder geval een goede reden om eindelijk een nieuwe vitrine aan te schaffen :D
Als je ooit van een verzameling af wil, kun je het beste je vitrine laten instorten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
stormbreaker
Berichten: 259
Lid geworden op: za 10 aug 2019 21:01
Schaal: 1:18

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door stormbreaker »

Komt er bij jou nog ouderwets iemand van de verzekering langs?
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door MartinBond »

Bij zulke bedragen kwam er inderdaad iemand over de vloer om te beoordelen en te taxeren. In mijn woordeel, gelukkig :D
Afbeelding
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door Porschelover »

oh ik kan de foto wel niet zien, maar dat is niet leuk wat er gebeurd is.
gelukkig is verzekering tussengekomen, maar toch, ik veronderstel dat je een nieuw model gaat zoeken?
of wat ga je doen?
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door MartinBond »

We zijn inmiddels even wat verder en ik heb, op 1 na, alle modellen weten te vervangen. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om weer een beetje te saneren in de wildgroei van "best-wel-leuk" modellen binnen de collectie, waardoor er 3 modellen zijn die geen vervanger maar een "opvolger" gekregen hebben. De enige die niet is vervangen en waarschijnlijk "the one that got away" zal blijven, is de HotWheels DB10. Ik heb tweemaal een vervanger besteld, en tweemaal met missende delen, verkeerde decals, krassen of andere schade binnengekregen. Tel dit op bij het feit dat het model al sich al vrij beroerd is en inmiddels voor ruim 2x de werkelijke waarde verkocht wordt door zolderkamerhandelaren, en ik ben geneigd om een zilveren 2019 Vantage aan te schaffen en het daar bij te houden.
Dan toch nog een positieve noot: Ik heb nog één model in bestelling staan welke naar verwachting over 3 weken in huis is, en dan komt er een fotoserie aan van een viertal modellen die ik heb gekocht in de lange afwezigheid hier op het forum. All in all, er zit weer wat reuring in de hobby :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door Johan »

Dat is zowel positief als negatief nieuws maar inderdaad, soms moet je je er gewoon bij neer leggen dat dingen niet anders zijn.
En wie weet waar je in de toekomst wellicht nog onverwachts tegenaan loopt.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door Ricardo »

Dat een van de meest belabberde modellen de bottleneck is. Schaars goed wordt duur betaald helaas. Wel mooi dat je de andere modellen wel hebt kunnen vervangen! Laat de fotoserie maar komen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door Schumi28 »

Mooi om te lezen dat je bijna alles hebt weten te vervangen :thump_up:
Afbeelding
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: [Martin's collection] 14-02-2021: 2020 recap P24

Bericht door Porschelover »

goed om te weten dat het toch goed gelopen is allemaal en idd laat die foto's maar komen!!
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 21-06-2021: 2020 Alfissimo! P24

Bericht door MartinBond »

Die foto's van het viertal schuif ik even naar de lange termijn, want de levertijd is helaas met een ruime maand opgeschoven. Afijn, dat geeft mij wel de tijd om even heel informeel een aankoop te delen die er waarschijnlijk met model van het jaar-titel vandoor gaat. Een auto die mij als 12-jarige verliefd liet worden op het merk, en anno 2021 nog steeds heel hoog op mijn betaalbare droomauto-lijstje staat.

In 1974 verschijnt een van de meest geliefde Alfa Romeo's ooit, de Alfetta GT. Gebaseerd op de Alfetta sedan kreeg de GT een 3-deurs hatchback body mee van briljant ontwerper Giorgetto Giugiaro. in 1976 werd de Alfetta GT een modelserie, met een nieuwe 1600 voor de GT, en een 2.0 voor de Alfetta GTV, samen met wat uiterlijke updates. In 1980 krijgt de range een flinke update: de 1600 GT verdwijnt, waarmee de auto verder door het leven gaat als Alfa Romeo GTV 2.0. Uiterlijk verandert er ook aardig wat: de kleine chromen bumpers worden vervangen door kunstof exemplaren die de auto een wat "vollere" aanblik geven, de dubbele achterlichten worden vervangen door enkele exemplaren, en de auto komt standaard op voor die tijd forse 15" velgen te staan. Later in dat zelfde jaar krijgt de GTV haar "party piece": een aangepaste versie van de 2,5 liter zescilinder uit Alfa's luxeuze 5-serie concurrent, de Sei. Om dit flink grotere blok te kunnen huisvesten krijgt de GTV 6 de bekende "bonnett bulge" met kunstof insert in de motorkap. Het is deze motorvariant met een zeer respectabele 156 pk die de meeste Alfisten laat kwijlen. Niet alleen reed de GTV 6 uit de kunst, de specifieke brom uit de V6 wordt dikwijls beschreven als een van de mooist klinkende motoren ooit.

Fast-forward naar bisocoopzalen in de zomer van 1983. in de Bondfilm van dat jaar, Octopussy, probeert Roger Moore's 007 een Amerikaanse luchtmachtbasis per telefoon te waarschuwen over naderend gevaar. Eindelijk bij een (bezette) telefooncel aangekomen ziet hij de auto van een telefonerende dame staan en krijgt een ingeving: In plaats van de vrouw van de telefoon af te krijgen, besluit hij de auto van de keurige dame te 'lenen' om zelf bij de basis langs te gaan. Dit wordt echter niet gewaardeerd door de eigenaresse en de lokale 5-0, die meteen de achtervolging inzetten. Een race door Duitsland en tegen de klok volgt, waarbij de GTV 6 dankzij zijn glorieuze soundtrack en rijgedrag zorgt voor één van de hoogtepuntjes uit de film. Uiteindelijk is Bond nét op tijd, en word een ramp voorkomen. Of dit ook gelukt zou zijn zonder Alfa's beste paard van stal is een vraag, maar dat het niet stijlvoller had gekund is een ding wat zeker is...

Afbeelding
Het model is een exemplaar wat voor mij tot enkele maanden geleden totaal onbekend was. AutoArt heeft een GTV 2.0 gemaakt in meerdere kleuren en Solido heeft de latere GTV 6 met verdere kunstof opsmuk in de catalogus staan, maar de "Octopussy-Alfa" was er nooit. Tot ik werd getipt over de GTV 6 van Laudoracing. Deze kleinschalige fabrikant maakt leuke resin modellen van obscure en minder obscure Italiaanse cultauto's, en hadden voor mij juiste kleurencombi in 2018 in een oplage van slechts 250 stuks uitgegeven. Een zoektocht begon, en het was wederom forumvriend Maarten Mercedes die er één wist op te snorren. De deal was snel gemaakt, en 2 weken later had ik eindelijk een van mijn favoriete Bond-cars ooit in huis. Hoewel het geen officiële 007-uitgave is, is hij op de kentekens na identiek aan de filmauto, en verdient om die reden zeker een plek in de Bond-collectie.

Alfa Romeo GTV 6 2.5 "Octopussy" - Laudoracing

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het model is enigzins vergelijkbaar met Ottomobile. De verpakking is exact hetzelfde, de details zelfs iets beter. De vorm is goed, het lakwerk superstrak, de velgen perfect en de algehele indruk doet niet onder voor modellen van veel duurdere resin-fabrikanten. In mijn geval zit 1 deurklink een beetje scheef gemonteerd, maar dat wil ik zelf nog een keer herstellen. Het is mijn eerste Laudoracing, maar als ze deze kwaliteit vasthouden zeker niet mijn laatste.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [Martin's collection] 21-06-2021: Alfissimo! P25

Bericht door Schumi28 »

Ziet er goed uit, leuke bodemplaat overigens ook en een leuk verhaald waarom dit model zo bijzonder voor je is :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie