Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Guess who's back

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Guess who's back

Bericht door MarcoAzzurro »

Ik heb me al voorgesteld in het ervoor bestemde topic maar hier ook nog maar even kort dan,
Ik ben dus Mark uit Leek (bij Groningen). Ik ben 23 jaar en verzamel nu zo'n 2 jaartjes Alfa Romeo modellen.

Ik zal maar meteen overgaan op foto's want beelden zeggen natuurlijk veel meer dan woorden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals te zien is groei ik mijn Ikea kastje al uit, dus ik moet gaan uitbreiden :D
Ik zal later nog wat meer detailfoto's plaatsen.
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op di 18 jun 2013 20:58, 21 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door mercedes fan »

Alfa Romeo :shock: :drool: :drool: :drool: :drool:

toch wel één van swerelds mooiste automobielen :cool:
een erg gave colleczione :cool:

en natuurlijk,

van harte welkom op dit gezellige forum :mrgreen: :thump_up:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
SupercarFan
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 26 aug 2009 10:26
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door SupercarFan »

prachtige collectie :) en welkom idd
freeroad schreef:Ik koop af en toe een modelauto, maarja ik verzamel ze niet
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door Mr. Dj M. »

Welkom en een prachtige Alfa collectie heb je. Ik zie bijzondere oudjes staan en ook een mooie Minichamps Polizia, waar helaas het chroom alleen zilver is. Voor twee jaar verzamelen heb je al een heleboel bij elkaar, top hoor :thump_up:

En wat betreft ruimte, zeker met zoveel 1:43, maak er plankjes in de kast bij. Dat staat niet alleen beter omdat de autotjes kleiner zijn, je gebruikt de ruimte ook een stuk efficienter. Je kan met bepaalde draadstaal ankertjes dragers maken en glazenplaatjes kan je soms nabestellen en anders laten maken bij de plaatselijke glashandel. Zelfs bij die laatste meestal al echt de moeite waard! :cool:
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door MarcoAzzurro »

Bedankt!

Ik verzamel inderdaad zoals je kunt zien veel oud spul. Ik kan moeilijk uitleggen waarom ik er zo dol op ben maar ik vind het geweldig.
Als kind spaarde ik samen met mijn vader al Alfa modellen (er staat nog steeds een kast bij ze in de woonkamer met hoofdzakelijk nieuwere modellen als Progetto K, Minichamps en Solido) maar op een bepaald punt had mijn vader geen zin meer. Na een tijdje zonder te hebben gezeten heb ik toen besloten voor mezelf te gaan verzamelen.
Hier een foto van mn kastje in het prille begin:

Afbeelding

hehe, het is nogal een verschil met nu :D
Zoals je kunt zien staan veel van de modellen die ik toen had al niet eens meer in mijn vitrine.

bedankt voor de tip overigens, dat ga ik zeker eens overwegen.
Er si nog ruimte genoeg zoals je ziet. Ik hoop alleen dat ik bevestigingen kan maken voor die nieuwe plankjes.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door Ferrari10flrb »

Top merk :thump_up:

Mijn 2e grote liefde!
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door MarcoAzzurro »

Even wat close-ups van twee van mijn favorieten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Provence Moulage Giulia Nuova, een gebouwde kit (niet door mij).
Dit is de auto waardoor ik besmet werd met het Alfavirus. Mijn vader had er precies zo een.
Erg mooi model met goeie lijnen en bovendien een van de weinige modellen die er gemaakt is van dit type.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edil Toys Giulia TI. In beperkte oplage gefabriceerd midden jaren 60 en daarom nu erg gezocht en waardevol. Een beetje een nette inclusief doosje brengt zo prijzen tussen de 400 en 500 eur0 op. Deze vond ik op marktplaats en ik betaalde slechts 35..gevalletje van een verkoper die niet weet wat hij heeft.
Gebruikersavatar
BenF1
Berichten: 755
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 15:32
Schaal: 1:18
Locatie: Ieper (BE)

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door BenF1 »

Hallo en welkom! Er zitten enkele mooie modellen tussen :thump_up: , maar het 'kleine speelgoed'
heb ik niets mee.

Mooie gitaar trouwens!
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door andre »

Ten eerste welkom op het forum, ten tweede heb je al een
zeer mooie Alfa collectie :thump_up:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door MarcoAzzurro »

BenF1 schreef:Hallo en welkom! Er zitten enkele mooie modellen tussen :thump_up: , maar het 'kleine speelgoed'
heb ik niets mee.

Mooie gitaar trouwens!
Zo verschillen de smaken, ik heb zelf niet zoveel met de nieuwe modellen die je gewoon in de winkel kan kopen (met wat uitzonderingen).

Dankje, dat is mijn andere grote hobby.
Ik speel nu zo'n 6/7 jaar. puur voor hobby, niet in bandjes ofzo (al lijkt t me ergens wel leuk).
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door Diciotto »

Wat ziet er dat :drool: uit.
Ik ben zelf vooral zot van die Carabinieri's en Polizia's :clap: 'k Ben er al vaak in geslaagd ze te laten staan, maar ooit komt er een dag da'k ook niet aan de verleiding ga kunnen weerstaan :P
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door MarcoAzzurro »

Ik ben er ook dol op. Ik ben ook gek op jaren 60/70 italiaanse misdaadfilms (staan veel filmpjes van op you tube, zoek maar eens op Inseguimento) met de Giuliaatjes van de Squadra Volante en Carabinieri. Geweldig :D
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door Mr. Dj M. »

MarcoAzzurro schreef:Edil Toys Giulia TI. In beperkte oplage gefabriceerd midden jaren 60 en daarom nu erg gezocht en waardevol. Een beetje een nette inclusief doosje brengt zo prijzen tussen de 400 en 500 eur0 op. Deze vond ik op marktplaats en ik betaalde slechts 35..gevalletje van een verkoper die niet weet wat hij heeft.
Wat :shock: :shock: 400-500 euro dat is INSANE! Dat zou ik dus niet over hebben voor dit soort mooi oud spul, het is mooi maar nee als het wat groter is en meer deatils heeft kan ik zo'n prijs nog snappen....
Al met al mooi gescoord in ieder geval :cool: en met die draadstaal plankdragertjes gaat het allemaal vast lukken. Misschien dat er ook nog wel andere zijn met meer tips, want persoonlijk heb ik het niet uitgevoerd daar zijn de ruimte tussen de plankjes bij mij al optimaal voor 1:18, maar FMGT bijvoorbeeld wel. Die heeft ook kasten met hetzelfde principe maar dan ipv een maatje kleiner dan jij, een maatje groter :thump_up:
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door MarcoAzzurro »

Mr. Dj M. schreef:
MarcoAzzurro schreef:Edil Toys Giulia TI. In beperkte oplage gefabriceerd midden jaren 60 en daarom nu erg gezocht en waardevol. Een beetje een nette inclusief doosje brengt zo prijzen tussen de 400 en 500 eur0 op. Deze vond ik op marktplaats en ik betaalde slechts 35..gevalletje van een verkoper die niet weet wat hij heeft.
Wat :shock: :shock: 400-500 euro dat is INSANE! Dat zou ik dus niet over hebben voor dit soort mooi oud spul, het is mooi maar nee als het wat groter is en meer deatils heeft kan ik zo'n prijs nog snappen....
Al met al mooi gescoord in ieder geval :cool: en met die draadstaal plankdragertjes gaat het allemaal vast lukken. Misschien dat er ook nog wel andere zijn met meer tips, want persoonlijk heb ik het niet uitgevoerd daar zijn de ruimte tussen de plankjes bij mij al optimaal voor 1:18, maar FMGT bijvoorbeeld wel. Die heeft ook kasten met hetzelfde principe maar dan ipv een maatje kleiner dan jij, een maatje groter :thump_up:
Jazeker..:
http://www.carmodel.net/start.php?ZWRpb ... EtPDo+MA==

Ik zou het er persoonlijk ook niet voor betalen, al zou ik maar wat graag zo'n Giulia Gt aan mijn verzameling toevoegen. Die prijzen zitten hem in de zeldzaamheid en dat ze gewoon erg gezocht zijn bij en bepaald type verzamelaar.

Ik ga zeker eens kijken wat ik nog aan mijn vitrine kan doen.
De gedachte van een nieuwe grotere speelt ook door mijn hoofd want deze is wel een beetje wankel door die stalen constructie waar de plankjes op rusten.
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op vr 18 sep 2009 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: MarcoAzzurro's Collezione Alfa Romeo - voornamelijk 1:43

Bericht door 117ayrton »

je verzameling mag er best zijn :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie