Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Guess who's back

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Alfetta

Bericht door tom »

Ik zal 'm eens naast foto's van de echte auto houden, nu ben ik wel benieuwd.
Overigens lijkt het aanbod Quattroruotes volkomen ingezakt, ik zie op beurzen hier en daar nog wat restjes staan maar nieuwe modellen lijken er niet meer bij te komen. Die Alfetta was sowieso een schaars model, toen ik 'm zag heb ik 'm meteen gekocht en daarna ben ik 'm verder ook niet tegengekomen...
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Alfetta

Bericht door MarcoAzzurro »

tom schreef:Ik zal 'm eens naast foto's van de echte auto houden, nu ben ik wel benieuwd.
Overigens lijkt het aanbod Quattroruotes volkomen ingezakt, ik zie op beurzen hier en daar nog wat restjes staan maar nieuwe modellen lijken er niet meer bij te komen. Die Alfetta was sowieso een schaars model, toen ik 'm zag heb ik 'm meteen gekocht en daarna ben ik 'm verder ook niet tegengekomen...
Dat is mij ook opgevallen, en modellen als de Giulia GT en de Alfasud lijken Nederland al helemaal niet te halen wat ik al helemaal jammer vind. Overigens zit er een nieuwe 1:24 reeks aan te komen omtrent het 100 jarig bestaan van Alfa. De eerste proefmodellen deden al de ronde in Italie. Dat ging om een Duetto spider, een Giulietta Sprint en een Alfetta GT.
Ik zal eens kijken of ik de foto's nog kan vinden.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Alfetta

Bericht door tom »

Inderdaad... die Sud had ik juist hoog op mijn lijstje staan. Ik vermoed dat ze voor de eerste modellen de vraag hebben overschat en toen de productie teruggeschroefd hebben omdat er teveel onverkocht bleef. Ik weiger er 40 euro voor neer te leggen, het zijn leuke modellen maar zoveel zijn ze niet waard.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro -Brekina Giulia de

Bericht door MarcoAzzurro »

Eindelijk weer eens een update hier al is het maar een kleintje, letterlijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Twee Giulia racertjes van Brekina (1:87). Ik heb al een aantal variaties van dit modelletje (zie een paar pagina's terug) en ik kon deze kopen voor 7,- per stuk terwijl ze op ebay al aangeboden worden voor 15,- pst ex verzenden en dan ook vaak nog vanuit het buitenland. Ik wil proberen alle variaties van dit leuke modelletje bij elkaar te verzamelen.

Overigens, als iemand weet waar ik een auto ambulance (aanhanger) in deze schaal vandaan haal. Ik heb nog een leuk idee in mn hoofd met de gele racer :)
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro -Brekina Giulia de

Bericht door buttonfreak »

http://www.wiking.de/de/wikingmodelle/7 ... a-523.html

http://www.herpa.de/collect/(S(vzgo5t55h3oulu45l2ngamrs))/detail.aspx?ProductID=023481&lang=en-GB&express=1&thumb=1
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro -Brekina Giulia de

Bericht door MarcoAzzurro »

buttonfreak schreef:http://www.wiking.de/de/wikingmodelle/7 ... a-523.html

http://www.herpa.de/collect/(S(vzgo5t55h3oulu45l2ngamrs))/detail.aspx?ProductID=023481&lang=en-GB&express=1&thumb=1
Dankje,
Ik hoop alleen dat ik een aanhanger los kan vinden aangezien ik verder niets met die autootjes zou doen.
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro -Brekina Giulia de

Bericht door buttonfreak »

zijn er vast wel te krijgen.
Gebruikersavatar
peugeot-gek
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 13 apr 2010 12:13
Schaal: 1:18
Locatie: Belgie

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro -Brekina Giulia de

Bericht door peugeot-gek »

mooi,zo klein en zo mooi afgewerkt :clap: leuke aanvulling van je collectie :worshippy:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro -Brekina Giulia de

Bericht door tom »

Als je in Houten eens goed rondkijkt vind je vast wel ergens een losse auto-ambulance. Leuke modellen, de onderwerpenkeuze van Brekina is geweldig!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro -Brekina Giulia de

Bericht door Mr. Dj M. »

Brekina's zijn vaak erg leuk!
Nummertje 311, erg stijlvol :cool:
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro -Brekina Giulia de

Bericht door MarcoAzzurro »

@ Tom, dank voor de tip. Ik ben nog nooit in Houten geweest maar ik zou er zeker wel eens rond willen kijken.
Ik heb ondertussen al een aantal aanhangertjes gespot op Ebay, maar ff in de gaten houden :) .

De witte is een rally auto en zou eigenlijk de roemruchte TI moeten voorstellen. Helaas klopt hij niet helemaal qua details (o.a grille) maar daar hoor je mij niet over in deze schaal en voor deze prijs :cool: (Net als dat de gele een circuit racer moet zijn maar gewoon een interieur met achterbank heeft :P )
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro -Brekina Giulia de

Bericht door OTF'er »

Leuke kleurrijke Giulia's.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro -Brekina Giulia de

Bericht door tom »

MarcoAzzurro schreef:@ Tom, dank voor de tip. Ik ben nog nooit in Houten geweest maar ik zou er zeker wel eens rond willen kijken.
Vanaf Leek ook een best eind rijden om 'wat modelauto's te zien'. :)
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Junior Zagato

Bericht door MarcoAzzurro »

Eindelijk weer eens een update al is het maar een kleinigheidje.

Afbeelding

Een Mebetoys Alfa Romeo Junior Zagato.
Ik kwam deze tegen op marktplaats en mocht hem hebben voor 5 euro. Gezien het model normaal in mint staat en deze kleur ver boven de 100 euro op zou moeten brengen hoefde ik hier niet over te twijfelen.
Ik had al een gele in betere staat maar dit is een latere Mattel uitvoering. Wat het verschil is kom ik zo op terug:

Afbeelding

De Junior Zagato, een coupe op basis van de Giulia werd door verschillende merken uitgebracht zoals deze Mebetoys, Solido en later ook Verem, Spark, Minichamps en diverse handbouwmerken. Ik bezit zelf ook nog een prachtige Solido wat wat mij betreft de mooiste uitvoering is.

Afbeelding
2x Mebetoys en de Solido op de voorgrond.

Wat de verschillen tussen de Mebetoys versies betreft:
Een van de grootste verschillen bevind zich onder de motorkap, of beter gezegd, bij de latere versie niet :lol:
Afbeelding
De vroege serie had een prachtig glimmend motorblokje onder de kap liggen waar er later voor kostenbesparing van metaal maar iets wat op een motorblok zou moeten lijken gefabriceerd is.

Een ander verschil vind je achter
Afbeelding
De eerste serie had een losse zwarte achterbumper waar er later is gekozen voor een meegegoten exemplaar.. tja, dan kan hij ook niet missen :doh: Hier ga ik dus nog een oplossing voor moeten zoeken.

En in vergelijk, de Mebetoys met de Solido:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Junior Zagato

Bericht door mercedes fan »

Een van mijn favoriete Alfa Romeo's ik wacht alleen nog eventjes op een 1/18 :mrgreen:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Plaats reactie