Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verzameling OTF'er (Volkswagen Golf GTI 16s (MkII))

Bericht door Ricardo »

Altijd zonden als je model met schade binnenkomt :-( Neemt niet weg dat Otto er wel weer een prima model van heeft gemaakt :rico:
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Verzameling OTF'er (Volkswagen Golf GTI 16s (MkII))

Bericht door MitsuGalant »

Mooi model van Otto weer, ze gaan maar door met de modellen, des te leuker.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling OTF'er (Volkswagen Golf GTI 16s (MkII))

Bericht door OTF'er »

Mr. Dj M. schreef:Jammer van die schade, maar verder een mooie uitvoering van een bekend model.
Rijtjes zijn altijd fijn, als je de kans krijgt om hem af te maken doen :cool:
De kans is groot dat ik me ooit nog een perfect exemplaar aanschaf en deze vervang.
Voorlopig is deze ideaal om de Kadett E GSI 2.0 te complementeren: beide in de categorie 130 à 140 pk en beide een facelift...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Verzameling OTF'er (Volkswagen Golf GTI 16s (MkII))

Bericht door Johan »

Mooie combo foto's.
Toen de Kadett GSi op de markt kwam reed ikzelf ook een Kadett maar dan slechts een 1.3, was wel altijd gaaf om de GSi te zien en zeker de 16v uitvoering.
Kortom, deze foto's brengen mijn gedachten weer naar m'n jonge jaartjes. :)
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling OTF'er (Ferrari F355 Berlinetta)

Bericht door OTF'er »

Brimbrammer schreef:Mooie combo foto's.
Toen de Kadett GSi op de markt kwam reed ikzelf ook een Kadett maar dan slechts een 1.3, was wel altijd gaaf om de GSi te zien en zeker de 16v uitvoering.
Kortom, deze foto's brengen mijn gedachten weer naar m'n jonge jaartjes. :)
Idem bij mij. Ik rij nu in een Ford Focus MkI.5 1.8 (niet de traagste versie), maar de RS blijft een droom...

De verzameling is flink uitgedund, dat maakte plaats beschikbaar voor een nieuw beperkt subthema:
Ferrari's voorzien van "fari a scomparsa" oftwel klapkoplampen.
Dit '80s-kenmerk zorgt voor een unieke lijn die ik als youngtimerliefhebber bijzonder waardeer (alhoewel de 550 Maranello ook een kunstwerk is...).
De Testarossa toonde ik al eerder, nu is het de beurt aan de recentste aanwinst: de Ferrari F355 Berlinetta.
Voor mij persoonlijk combineert deze Pininfarina-creatie perfect het "hoekige" van de 208/308/328-serie met een rondere uitwerking (in de stijl van de latere 360). In ieder geval oogt hij in mijn persoonlijke opinie ook mooier dan een 348.
Motorisch was deze wagen voorzien van 3 496 CC 380 pk sterke 180°-V8 met 5 kleppen per cilinder.
Een noviteit bood Ferrari aan in de vorm van de F1-transmissie in 1997 naast de standaard manuele versnellingsbak met 6 verhoudingen.
Qua varianten bestond het aanbod uit de Berlinetta, de GTS (Targa) & de Spider (vanaf 1995).
In 1999 werd de 355 vervangen door de 360 die duidelijk een andere designrichting volgde.

Ik wou per sé een Berlinetta. Qua tint had ik maar één wens: geen Rosso Corsa.
Uiteindelijk heb ik geopteerd voor de Giallo Modena-versie van HotWheels Elite (een zwarte F355 is geproduceerd door Kyosho & HotWheels Elite).
Het model is netjes afgewerkt, op sommige punten ontbreekt de verfijning die Kyosho wel toont. Maar Giallo Modena maakt veel goed...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling OTF'er (Ferrari F355 Berlinetta)

Bericht door OTF'er »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn voorkeurszijde van de wagen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De latere versie met het 5.2-systeem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Verzameling OTF'er (Ferrari F355 Berlinetta)

Bericht door Mr. Dj M. »

En terecht, ook ik ben bijna altijd geen voorstander voor de kleur rood op een Ferrari, dit geel staat hem erg goed!
Al met al ook best gewoon een goed model, want de basis is al weer behoorlijk oud natuurlijk. Dat is denk ik de grootste rede waarom er verschillen in verfijning zijn tussen de Kyosho en HE.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Verzameling OTF'er (Ferrari F355 Berlinetta)

Bericht door Johan »

Heel fraai model, heb dit altijd 1 van de mooiere modellen gevonden. Het geel staat m prima en model is netjes afgewerkt. Mooie aanwinst.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Verzameling OTF'er (Ferrari F355 Berlinetta)

Bericht door Ferrarifan »

Prachtig model en mooie foto's. Naar mijn mening met kop en schouders de mooiste Ferrari uit de 90's :thump_up: De details zijn misschien iets minder dan de Kyoscho, maar de lijnen lijken beter uit te komen
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Verzameling OTF'er (Ferrari F355 Berlinetta)

Bericht door Svenson1983 »

De modellen van Hotwheels Elite vormen een erg mooie aanvulling op het Kyosho-gamma.
Ik heb zelf nog dergelijke Ferrari's verzameld, en die van Kyosho hadden bij mij altijd een
streepje voor, daar deze toch een stuk verfijnder waren.

Toch is deze F355 een fraaie creatie van Hotwheels, en het gele jasje past 'm als gegoten.
Knappe update :thump_up:.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling OTF'er (Ferrari F355 Berlinetta)

Bericht door OTF'er »

Ferrarifan schreef:Prachtig model en mooie foto's. Naar mijn mening met kop en schouders de mooiste Ferrari uit de 90's :thump_up: De details zijn misschien iets minder dan de Kyoscho, maar de lijnen lijken beter uit te komen
Ik had eerst wat meer informatie gezocht op diverse fora voor de aankoop en daaruit bleek dat de HotWheels Elite inderdaad de vorm beter zou weergeven.
Svenson1983 schreef:De modellen van Hotwheels Elite vormen een erg mooie aanvulling op het Kyosho-gamma.
Ik heb zelf nog dergelijke Ferrari's verzameld, en die van Kyosho hadden bij mij altijd een
streepje voor, daar deze toch een stuk verfijnder waren.

Toch is deze F355 een fraaie creatie van Hotwheels, en het gele jasje past 'm als gegoten.
Knappe update :thump_up:.
De andere Ferrari's (512 BBi - Testarossa - 512 TR - 328 GTS - 328 GTB - 308 GTB QV) zijn allemaal Kyosho. Op zich vind ik de HotWheels Elite vrij dicht op het niveau van Kyosho, echter als je echt gaat kijken naar de details dan is Kyosho beter.
Mr. Dj M. schreef:En terecht, ook ik ben bijna altijd geen voorstander voor de kleur rood op een Ferrari, dit geel staat hem erg goed!
Al met al ook best gewoon een goed model, want de basis is al weer behoorlijk oud natuurlijk. Dat is denk ik de grootste rede waarom er verschillen in verfijning zijn tussen de Kyosho en HE.
Mijn andere Ferrari's binnen dit thema zijn wel allemaal Rosso Corsa. Op sommige Ferrari's (bv. de 550 Maranello en 456 GT) verkies ik toch een andere tint...
Afbeelding
daniel1984
Berichten: 1436
Lid geworden op: do 03 okt 2013 22:01
Schaal: 1:43

Re: Verzameling OTF'er (Ferrari F355 Berlinetta)

Bericht door daniel1984 »

Mooie modellen en ook heel mooi op de foto gezet.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Verzameling OTF'er (Ferrari F355 Berlinetta)

Bericht door OTF'er »

De volgende aanwinst blijft in het gele thema, echter van een verschillende leeftijd en klasse.

We schrijven 1976. Simca besluit hun betaalbaar sportief model, de 1000 Rallye 2, te modificeren om een impuls te geven aan de verkoop.

De wagen verliest zijn 2 strepen achteraan. De constructeur plaatst nu ter vervanging een horizontale striping tot aan de achterportieren, een volledige matzwarte motorkap en een grotere spoiler. Het vermogen van de 1 294CC 4-in-lijn bedroeg nu 86 pk dankzij de cilinderkop van de 1100 Ti.

Deze nieuwe uitgave van de oude Norev-mal vertoont opnieuw dezelfde problemen: portieren die te strak afgesteld staan waardoor lakschade moeilijk te vermijden is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Identieke kleuren...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Verzameling OTF'er (Simca 1000 Rallye 2 post-1976)

Bericht door Schumi28 »

Leuke aanwinsten en een zeer goede fotoshoot :thump_up:
Afbeelding
daniel1984
Berichten: 1436
Lid geworden op: do 03 okt 2013 22:01
Schaal: 1:43

Re: Verzameling OTF'er (Simca 1000 Rallye 2 post-1976)

Bericht door daniel1984 »

Mooie toevoeging.
Plaats reactie