Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Huracan Spyder 2/04/2021 (P.153)

Bericht door Ricardo »

Ook weer een gaaf model. :worshippy: Waarschijnlijk heeft iemand van het management bedacht dat de grondplaat goedkoper moest :shock:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Huracan Spyder 2/04/2021 (P.153)

Bericht door Ferrarifan »

Prachtig model en de kleur geel staat altijd goed op dit soort supersportwagens :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Lamborghini Huracan Spyder 2/04/2021 (P.153)

Bericht door Johan »

Ricardo schreef: za 03 apr 2021 08:56 Waarschijnlijk heeft iemand van het management bedacht dat de grondplaat goedkoper moest :shock:
Ze gebruiken verschillende uitvoeringen, binnenkort een update van hetzelfde merk maar dan met luxe alcantara/suède bekleed.
Ik heb nu van dit merk drie verschillende grondplaten. Het effect van de transparante plaat is op zich zelf best mooi mits je die lijm niet had gezien.
Het geheel werk nu als een soort spiegel. :?
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Lamborghini Huracan Spyder 2/04/2021 (P.153)

Bericht door Johan »

Ferrarifan schreef: za 03 apr 2021 10:21 Prachtig model en de kleur geel staat altijd goed op dit soort supersportwagens :thump_up:
Dank je.
Helaas voor jou als Ferrari liefhebber zijn de volgende drie updates ook Lamborghini's. :D
Is puur toeval overigens dat het nu een aantal Lamborghini's achter elkaar gaan worden. Vind het ergens ook wel jammer dat de betere merken zich voornamelijk richten op de Italiaanse supersporters.
Wat meer variatie zou welkom zijn.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Ferrari F12 tdf 18/02/2021 (P.152)

Bericht door Porschelover »

Brimbrammer schreef: za 20 mar 2021 10:35 Dank je.
Inmiddels is de nieuwste aanwinst ook binnen gekomen en hoop hem ergens aankomende week te kunnen plaatsen. Het is een baby blauwe Italiaan.
Daarnaast is er een postduif onderweg met een gele Italiaan.
Het gaat redelijk hard de laatste tijd, altijd leuk natuurlijk maar minder leuk voor m,n rekening :shock:
amaai weeral mooie updates hier.
het is een leuke verslavende en soms ja dure hobby, die rekening is maar bijzaak zeker :D

ook hier alles wat gelezen, leuke uitleg erbij btw!!
van die fabrikanten had ik nog nooit van gehoord, maar ziet er wel top uit allemaal!
die Make-Up series zal je ook niet overal vinden.
zijn het gelimiteerde versies?
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Lamborghini

Bericht door Johan »

Porschelover schreef: do 15 apr 2021 20:22 van die fabrikanten had ik nog nooit van gehoord, maar ziet er wel top uit allemaal!
die Make-Up series zal je ook niet overal vinden.
zijn het gelimiteerde versies?
Klopt, zijn allemaal gelimiteerd zoals maximaal in kleine oplages zoals 20, 30 of 40 stuks. In die orde van grote ongeveer.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Lamborghini Avendator

Bericht door Johan »

Zoals ik de vorige keer al vermelde zullen de komende modellen van Lamborghini zijn, zo ook deze. Geen bewuste keuze maar een meer samenloop van omstandigheden. Maar heel erg kan ik het ook weer niet vinden want het is toch één van mijn favoriete merken. :)
De fabrikanten van supercars hebben een aardig verdienmodel gevonden door van elk model tal van uitvoeringen op de markt te brengen. In dit geval gaat het om de Lamborghini Aventador LP750-4 SV.
De fabrikanten van schaalmodellen doen hier overigens aardig in mee, zo heb je tegenwoordig van een model de gesloten versie, de open versie en de open versie met gesloten dak :think:

Maargoed, nu dus de 'dichte' Aventador SV waarbij SV voor Superveloce staat en dat zou dan weer de betekenis van 'hoge snelheid of supersnel' hebben.
Hoe dan ook, ik vind de SV een zeer geslaagde variant.
Afbeelding

De SV heeft 50 pk meer dan zijn mindere versie en weegt 50 kg minder waarbij ik me afvraag in hoeverre dit merkbaar is bij een gewicht van 1525 kg en 750 pk.
Dit vermogen komt uit een 6,5 liter V12 wat een topsnelheid van 350 km/u mogelijk maakt. De 0-100 sprint mag er met 2,8 seconden ook zijn.
Voor de SV gebruikt Lamborghini meer koolstofvezels en beschikt hij over verbeterde aerodynamische aanpassingen. Ook op technisch vlak zijn er de nodige aanpassing voor een betere rijdynamiek wat met name zit in de aandrijflijn en ophanging.
De mensen uit Sant'Agata Bolognese vonden hiermee dat deze Lamborghini de toevoeging SV verdiende en dat is op zichzelf ook best bijzonder te noemen. Het is namelijk maar 4 keer eerder gebeurd dat ze bij Lamborghini vonden dat hun creatie het SV badge mocht dragen.

Dan het schaalmodel, ook deze is van Make-Up Eidolon en normaal gesproken maak ik m'n foto's zonder onderplaat. In dit geval was dat echter niet mogelijk zonder de onderplaat te slopen, en dat gaan we uiteraard niet doen. De schroefjes zijn dus volledig weg gewerkt.
Nu we het toch over die onderplaat hebben. Waar Make-Up ook onderplaten gebruikt waar ik zeer mijn bedenkingen over heb ben ik over meer dan tevreden.
Dit is hoe ik het graag zie, dik en bekleed met een luxe materiaal. In dit geval een lichtgrijs alcantara achtige stof en dat past ook bij de prijsklasse waarin dit merk zich profileer. Om toch wat te zeuren, een andere kleur zou dan weer mijn voorkeur hebben :doh:
Heel wat anders dan de eerder besproken variant van hun, de transparante uitvoering. Hoewel dit in de basis ook erg mooi bedacht is gaat het bij de uitwerking mis omdat je de lijmresten door spiegelingen ziet. Goed idee dus maar foute uitwerking en dat is bij deze Alcantara versie een heel ander verhaal.

Ik heb inmiddels al heel wat tijd naar dit model zitten kijken en hoewel ik de lat zeer hoog leg kan ik niet anders concluderen dan dat dit model perfect is. Ik kan niet één puntje vinden waarbij ik mijn twijfels heb.
Alle vormen en lijnen zijn even strak. Ik bekijk de wielen, remmen, lampen en spoilers...allemaal even goed.
Ga ik verder naar de ramen, gewoon super en als ik door de raampjes naar het interieur kijk kan ik zelfs daar een verfijnt stukje vakwerk zien.
En dat voor een 1/43 model !!!

Dan de lak. Ze hebben dit de naam Candy Gold gegeven en hoewel ik deze naam erg goedkoop vind klinken is de kleur echt geweldig.
Ondanks dat ik best tevreden ben over de foto's komt de echte kwaliteit van de lak niet tot zijn recht. Deze lak moet je in het echt zien om de juiste indruk te krijgen hoe mooi het is.
De kleur is apart en een beetje parelmoer achtig maar dat is bij de meeste modellen van Make-Up wel het geval voor zover ik zie.
Ik ben hier zeer onder de indruk van, net zoals van het model in zijn totaliteit overigens en zoals ik eerder al aangaf doen de foto's totaal geen recht aan het verfwerk op de Lambo.
En dit alles voor 'slechts' een 1/43 modelletje. :shock:

merk: Lamborghini
model: Aventador
uitvoering: LP750-4 SV
kleur: candy gold
schaal: 1/43
fabrikant: Make-Up Eidolon
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op vr 09 sep 2022 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SV 18/04/2021 (P.154)

Bericht door TestaRossa »

Prachtig gedetailleerd model :thump_up2: en altijd leuk om wat achtergrond verhalen te lezen.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
alexander
Berichten: 240
Lid geworden op: za 24 dec 2011 20:33
Schaal: 1:18
Locatie: Friesland

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SV 18/04/2021 (P.154)

Bericht door alexander »

Super leuk het verhaal erbij :thump_up:
єš¢σят ρσωєя!!!
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SV 18/04/2021 (P.154)

Bericht door Schumi28 »

Leuk verhaal en supermooi model en dat voor een samenloop van omstandigheden :worshippy: :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SV 18/04/2021 (P.154)

Bericht door Ferrarifan »

Bruut model en inderdaad leuke achtergrondinfo. De kleur is niet zo mijn ding :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Lambo007
Berichten: 61
Lid geworden op: di 15 okt 2019 04:12
Schaal: 1:18

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SV 18/04/2021 (P.154)

Bericht door Lambo007 »

Schitterende kleur! Jammer dat Make Up geen 1:18 gemaakt heeft van de SV, en mocht het in deze kleur zijn geweest, ik kocht hem direct! :drool:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Aventador SV 18/04/2021 (P.154)

Bericht door Ricardo »

Alweer een gave Lamborghini hier. Prachtige details, mooie grondplaat en de kleur is helemaal om te smullen :drool:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Lamborghini Diablo GT

Bericht door Johan »

Vandaag 5 mei is het bevrijdingsdag. Buiten trekken de regenbuien voorbij dus een mooi moment om een nieuw model te plaatsen.
Hoewel ik nieuw zeg begint het verhaal van deze Lamborghini rond 1985. In die periode begonnen ze in Sant'Agata Bolognese na te denken over een opvolger voor de legendarische Lamborghini Countach. Veel jongeren uit die tijd hadden een poster van deze wagen op hun slaapkamer hangen, zo ook ikzelf. Een smalle maar brede poster met een witte Countach.

Maar goed, een opvolger voor de Countach.
De opdracht voor het ontwerp kwam terecht bij Marcello Gandini en dat was geen onbekende bij Lamborghini. Hij was ook verantwoordelijk voor de Miura en Countach.
Eén van de weinige eisen was dat de wagen 315 km/u moest kunnen halen, iets wat uiteindelijk ook zeker zou gaan lukken.
Echter in 1987 werd Lamborghini onderdeel van de Chrysler Corporation en hun lieten het eigen ontwerpteam het ontwerp van Marcello drastisch aanpassen. Minder agressief qua vormgeving tot grote onvrede van Marcello. Toch denk ikzelf dat dit het ontwerp uiteindelijk wel goed heeft gedaan.

De naam van de nieuwe Lamborghini werd wederom gezocht bij bekende vechtstieren, de keuze viel op Diablo.
Het ontwerp zou uiteindelijk in 1990 in productie genomen worden en zoals zo vaak kwamen er ook van de Diablo verschillende uitvoeringen.
In het geval van dit schaalmodel gaat het om de Diablo GT.

Afbeelding

De GT kwam in 1998 en was een meer circuitgerichte versie van de Diablo met unieke componenten. Flink aangepaste vormen, uitgekleed interieur maar ook een vergrote motor. De lijst met veranderingen was lang.
De vierwielaandrijving ging terug de rekken in en de GT moest het doen met achterwielaandrijving om gewicht te besparen.
Het V12 motorblok werd vergroot van 5.7 naar 6.0 liter en het vermogen kwam daarmee op 575 pk.
De eis dat de Diablo 315 km/u moest halen was geen probleem zoals ik al eerder zei. Iedere Diablo haalde dat en bij de GT waren de cijfer 338 km/u en de 0-100 sprint in 3,9 seconden.
Uiteindelijk zijn er van de GT 83 gebouwd waarvan er 80 verkocht zijn.

Dan het schaalmodel.
Het is wederom een 1/43 van Make-Up Eidolon en het verhaal zal min of meer een herhaling zijn van de eerder besproken Make-Up' modellen.
Het model is waanzinnig qua afwerking.
Alles is zo strak, de vormen, randjes en lijnen. De kleine details maar ook de wielen, lampen, uitlaat en noem maar op.
Overal is aandacht aan besteed van de zeer fijn uitgevoerde ruitenwisser tot de spoilers.
Ook het lakwerk is wederom een aparte vermelding waardig, die is zo mooi :shock:
Hoewel ik veel tijd en aandacht aan mijn foto's besteed krijg ik het effect van de lak niet helemaal correct in beeld, je zal dit in het echt moeten zien om te begrijpen wat ik bedoel. Ze gebruiken over het algemeen mooie aparte lakken bij Make-Up met een mooi maar niet overdreven effect erin.

De plexi showcase is bij dit merk overigens ook prima in orde maar bij de grondplaat heb ik nog steeds mijn twijfels. Ze gebruiken verschillende versies en deze heeft een zwarte rand rondom. Het is niet slecht ofzo maar het past gewoon niet in het segment waarin dit merk zich profileert.
Het komt gewoon vrij goedkoop over en je kan veel over dit merk zeggen maar beweren dat ze goedkoop zijn nee, dat gaat niet.
De keuzes bij het ontwerpen van de grondplaten zal ik dus nooit gaan begrijpen vrees ik. Feit is wel dat hun platen anders zijn dan bij andere fabrikanten, dat dan weer wel.
Maar goed, genoeg over die grondplaten van hun want overall is het gewoon genieten van hun producten.
Als je veel waarde hecht aan de best mogelijke kwaliteit dan zit je bij dit merk gewoon goed. Hier moet je zijn.

merk: Lamborghini
model: Diablo
uitvoering: GT
kleur: titanium silver
schaal: 1/43
fabrikant: Make-Up Eidolon
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op za 05 jun 2021 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: GioGio: Lamborghini Diablo GT 5/5/2021 (P.154)

Bericht door Schumi28 »

Erg mooi oldskool model erbij Johan :thump_up:
Wel grappig (of niet natuurlijk) dat ze af en toe andere grondplaten gebruiken, maar dat kan wel irriteren kan ik begrijpen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie