Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: GioGio: Nismo GT-R R35 N Attack Package 6/7/2021 (P.156)

Bericht door rsh_scuderia »

Ricardo schreef: wo 14 jul 2021 19:39
Brimbrammer schreef: ma 12 jul 2021 00:22 Dit is niet het model van de pre-order he waar ik al 11 maanden op wacht. Die pre-order is een Alfa Romeo van BBR die overigens nog steeds ergens met een postduif onderweg is. Wat dat betref word mijn geduld nog net even wat langer op de proef gesteld :( maar het is wel fijn om te weten dat het eindelijk onderweg is.
:doh: Ik moet beter gaan lezen en minder plaatjes gaan kijken :mrgreen:
Dat is waar de Playboy in Nederland failliet is gegaan.... :D
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: GioGio: Ferrari LaFerrari Aperta 9/8/2021 (P.156)

Bericht door rsh_scuderia »

Ik kan wel een goede reden bedenken waraom je de LaFerrari Aperta hebt besteld; blauw is geweldig op de Ferrari.
Sport en chique. De lijnen komen er fantastisch in uit.

Prachtige 1:43 aanwinsten op de laatste pagina. Het niveau van details is hoog. Prachtige afwerking.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari LaFerrari Aperta 9/8/2021 (P.156)

Bericht door Johan »

rsh_scuderia schreef: ma 09 aug 2021 09:50 blauw is geweldig op de Ferrari.
Sport en chique. De lijnen komen er fantastisch in uit.
Dat zou best wel eens kunnen wat je hier zeg, sportief en toch chique.
Zoals wel vaker de laatste tijd moet je ook deze kleur lak eigenlijk in het echt zien. Het juiste effect krijg ik niet helemaal correct op de foto.
Hier lijkt het metallic effect wat aan de grove kant maar in werkelijkheid is dat niet zo. De lak heeft een mooie en zeer fijne metallic structuur wat het allemaal nog mooier maakt.
Maar inderdaad sportief en chique, wat een heerlijke combinatie is dat. :D
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: GioGio: Ferrari LaFerrari Aperta 9/8/2021 (P.156)

Bericht door Ferrarifan »

De vraag die je stelt is voor mij ook heel herkenbaar. Soms spreekt een bepaalde uitvoering of kleur zo aan, dat je deze MOET kopen, ondanks dat je het type al in je collectie hebt. Ik moet altijd kiezen tussen straatuitvoering of race uitvoering. Regelmatig koop ik dan toch maar beide uitvoeringen. Maar ook de F40 van Kyocho had ik al in het rood en kocht 'm daarna ook in het zwart (geldt ook voor de Daytona). Gewoon omdat ik een zwarte uitvoering van de F40 supergaaf vind. Soms kun je als verzamelaar gewoon geen keuze maken (het beschikbare budget dwingt je soms wel) :)

Blauw is inderdaad een van de mooiste kleuren op een Ferrari vind ik (rood, wit blauw). :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari LaFerrari Aperta 9/8/2021 (P.156)

Bericht door Johan »

Ferrarifan schreef: di 10 aug 2021 13:16 Soms kun je als verzamelaar gewoon geen keuze maken (het beschikbare budget dwingt je soms wel) :)
Beide zijn zeker waar :D
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Ferrari FXXK

Bericht door Johan »

M'n laatste aanwinst is wederom een Ferrari van BBR in een zeer mooie blauwe kleur. Dit blauw is overigens wel heel anders dan het blauw van het model hiervoor, de Ferrari LaFerrari Aperta.
De Ferrari FXXK (2015) is een extreme versie van de LaFerrari. Het vermogen van de 6,3 liter V12 is 1050 pk. De V12 krijgt hierbij ondersteuning van een elektromotor.
De oplage van de FXXK is gelimiteerd tot 40 exemplaren. Het model is niet voor op de openbare weg maar ook niet voor races, het is met name bedoeld voor track day’s. Een speeltje voor de vermogende mens. Tenminste, voor 40 van hen dan.
Afbeelding

Net als de LaFerrari is het dus een hybride en dat is in het geheel geen nadeel. Zelf het geluid van de FXXK is indrukwekkend. Zoals te verwachten heeft er redelijk wat F1 techniek zijn weg gevonden naar dit model.
De FXXK ligt in de lijn van eerdere XX modellen uit het Ferrari Client Test Drive programma. Het begon met de 599XX, de FXX en nu dus de FXXK. Van ieder model kwam er ook een EVO variant.
Eigenaren kunnen op speciale circuits rijden tijdens georganiseerde dagen en Ferrari gebruik de verzamelde data voor de ontwikkeling van hun straatauto’s. Hoewel de XX modellen gekocht worden blijven ze bij Ferrari in beheer, ook voor het onderhoud.

Afbeelding
Het schaalmodel is van BBR en heeft ook de kwaliteit die je mag verwachten van BBR. De kwaliteit van de lak is uitmuntend en de kleur is Blue Nart. Deze donker blauwe kleur staat de FXXK meer dan uitstekend en tilt het model naar een hoger level.
Details zijn volop aanwezig en zijn netjes afgewerkt. Spoilers met carbon print ogen mooi en zijn goed in verhouding. Wat ik wel apart wil vermelden is dat de diffuser aan de achterzijde op de foto vrij grof en rommelig lijkt maar dit is een vertekend beeld. Op het model zelf is het prima in orde en niks op aan te merken.
De zwarte velgen met rode remmen doen het ook erg goed, zeker in combinatie met het donkerblauw van het model. De stand van de wielen is ook prima wanneer het model vast staat op zijn grondplaat.

Decals zitten zoals ze moeten zitten en ook het interieur is meer dan netjes. Klein puntje van kritiek is dat de binnenkant van de uitlaten wat beter zouden kunnen maar dit valt alleen op als we de beoordelingslat erg hoog leggen. Een minpunt zou ik de uitlaten dus zeker niet willen noemen maar BBR heeft zelf al vaak laten zien dat ze dit wel beter kunnen. Dat is dan ook de reden dat het me nu opviel.
De showcase is mooi met een zwart lederen onderplaat rondom voorzien van rode stiksels. Het zwarte leder geeft het model met zijn donker blauwe kleur nog net wat extra’s. Het geheel klopt gewoon.
Conclusie is dan ook dat we hier een zeer mooi en compleet model hebben waarbij alles klopt, dus zowel het model, de kleur als de combinatie met de showcase. Mooi werk van BBR.

merk: Ferrari
model: FXXK
uitvoering: --
kleur: Blue Nart
schaal: 1/43
fabrikant: BBR
Afbeelding

Afbeelding
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Ferrari FXXK

Bericht door Johan »

:!: Naast de Ferrari update heb ik nog een update waar ik zeer trots op ben, een eigen website voor mijn verzameling.
Qua inhoud komt het grotendeels overeen met wat hier te vinden is. Op de site ga ik wel wat verder in op de geschiedenis van een merk maar voor de rest is het vergelijkbaar.
Er zit al veel werk in de site en dankzij mijn vrouw is de site zoals ik hem wil, zij zorgt voor de technische kant van het geheel.
Graag hoor ik jullie mening. Op of aanmerkingen, tips of wat dan ook.
De site is het best te bekijken op een desktop pc / laptop maar ook voor tab of mobieltje zijn er aangepaste versies.
https://auto43.nl/
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ferrari FXXK 11/9/2021 (P.157)

Bericht door Ricardo »

Die kleur staat hem echt heel goed. Details spatten van de foto's af. Erg mooi aanwinst. De website is ook mooi geworden! Respect :worshippy:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Ferrari FXXK 11/9/2021 (P.157)

Bericht door Johan »

Ricardo schreef: wo 15 sep 2021 19:29 Die kleur staat hem echt heel goed. Details spatten van de foto's af. Erg mooi aanwinst. De website is ook mooi geworden! Respect :worshippy:
Dank je. Fijn om te horen :D
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Ferrari FXXK 11/9/2021 (P.157)

Bericht door Schumi28 »

Dat is een enorm mooi strak kleurtje op een model wat ik heb moeten leren waarderen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Ferrari FXXK 11/9/2021 (P.157)

Bericht door Montezemolo »

Prachtig model!!

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Ferrari FXXK 11/9/2021 (P.157)

Bericht door Porschelover »

idd Prachtig model, BBR super afwerking idd.
en weeral een leuke tekst erbij :thump_up:

ook leuke website!!
ik ga hem zeker nog eens bekijken
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Ferrari FXXK 11/9/2021 (P.157)

Bericht door Johan »

Dank voor de leuke reacties. :)
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Ferrari FXXK 11/9/2021 (P.157)

Bericht door MitsuGalant »

Mooi model de Ferrari. Aparte bolide eigenlijk, duidelijk geval van functie voor vorm, wat natuurlijk ook de bedoeling is gezien de prestaties.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferrari FXXK 11/9/2021 (P.157)

Bericht door Ferrarifan »

Als ik dit soort modellen zie, merk ik toch steeds meer dat ik van de Ferrari's uit de vorige eeuw ben.

Ps, je hebt je naam laten veranderen zie ik :D, moest eerst even goed kijken wie je was.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Plaats reactie