Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Ferrari 488 Pista

Bericht door Johan »

Tijd voor een nieuwe aanwinst, de 720 pk sterke Ferrari 488 Pista spider.
De Pista is gebaseerd op de 488 GTB maar is een stuk lichter, krachtiger en gaat een stuk verder op het gebied van geavanceerde aerodynamica. Mede hierdoor ziet de Pista er volgens mij een stuk indrukwekkender uit. Al die aanpassingen hadden wel gevolgen voor de prijs want die is aanzienlijk hoger dan die van de 488 GTB. Wel ben ik van mening dat je ze door alle technische aanpassingen niet zomaar 1 op 1 met elkaar kunt vergelijken.
Het vermogen komt uit een machtige 3,9 liter V8 waarmee een topsnelheid van net boven de 340 km/u mogelijk is. De sprint naar 100 kost slechts 2,8 seconden maar wat wellicht nog indrukwekkender is is de sprint van 0 naar 200 in 7,6 seconden. Al met al ware topprestaties zoals je van een Ferrari mag verwachten.
Afbeelding

Het 1/43 model is van BBR en staat heel mooi in de lak, iets wat tegenwoordig bij de meeste merken best wel in orde lijkt te zijn. De kleur is een mooie wit parelmoerachtige metallic. Met deze kleur is het model niet echt 'spierwit'. Deze uitvoering heeft een donker rood interieur en dezelfde tint rode remklauwen. Die laatste zijn keurig zichtbaar achter de fijn afgewerkte zwarte velgen. Overall genomen zijn de details goed in orde maar in deze klasse mag je ook niet anders verwachten.
Spoilers, lampen, en logo's, het is allemaal keurig in orde. Mocht ik dan toch een minpuntje willen benoemen dan is het de ruimte tussen de wielen en wielkasten wanneer je het model van de met wit leer beklede base afhaal. Deze ruimte is dan iets aan de ruime kant wat ik persoonlijk nooit zo mooi vind. Staat het model gewoon vast op zijn base-plaat dan is dit probleem niet aanwezig omdat het model iets omlaag getrokken word door de schoefjes.
Kan ik verders nog wat minpuntjes ontdekken bij dit model.....nee eigenlijk niet. BBR krijg hiervoor een zeer dikke voldoende.

merk: Ferrari
model: 488
uitvoering: Pista Spider
schaal: 1/43
fabrikant: BBR
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort de volgende foto update alweer met wederom een BBR Ferrari. :)
Laatst gewijzigd door Johan op za 05 jun 2021 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: GioGio: Ferrari 488 Pista spider 29/01/2021 (P.152)

Bericht door Ferrarifan »

Prachtig model, waarbij de lijnen wel helaas steeds meer de kant van Lambo opgaan :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: GioGio: Ferrari 488 Pista spider 29/01/2021 (P.152)

Bericht door Schumi28 »

Dat is werkelijk een mooi model :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari 488 Pista spider 29/01/2021 (P.152)

Bericht door Johan »

Ferrarifan schreef: vr 29 jan 2021 16:44 Prachtig model, waarbij de lijnen wel helaas steeds meer de kant van Lambo opgaan :thump_up:
Lamborghini gebruik meer rechte lijnen in hun ontwerpen, ik denk zelf niet dat Ferrari zover zal gaan en altijd wat meer organische vormen zal gebruiken in hun ontwerpen.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari 488 Pista spider 29/01/2021 (P.152)

Bericht door Johan »

Schumi28 schreef: vr 29 jan 2021 21:12 Dat is werkelijk een mooi model :worshippy:
Dank je :)
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GioGio: Ferrari 488 Pista spider 29/01/2021 (P.152)

Bericht door Ricardo »

Ferrarifan schreef: vr 29 jan 2021 16:44 Prachtig model, waarbij de lijnen wel helaas steeds meer de kant van Lambo opgaan :thump_up:
Eens! Als ze er een stier op zouden plakken, had ik het ook geloofd. Vooral bij het zijaanzicht. Neemt niet weg dat het een brute auto is :drool:
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Ferrari 488 Pista spider 29/01/2021 (P.152)

Bericht door Porschelover »

zeer mooi
BBR ze kunnen er wat van!!
wel prijzig natuurlijk maar is altijd tip top in orde!!
thanks voor de leuke uitleg erbij
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari 488 Pista spider 29/01/2021 (P.152)

Bericht door Johan »

Ricardo schreef: za 30 jan 2021 10:45
Ferrarifan schreef: vr 29 jan 2021 16:44 Prachtig model, waarbij de lijnen wel helaas steeds meer de kant van Lambo opgaan :thump_up:
Eens! Als ze er een stier op zouden plakken, had ik het ook geloofd. Vooral bij het zijaanzicht. Neemt niet weg dat het een brute auto is :drool:
Zelf zie ik eerder overeenkomsten met modellen van Mclaren.
Maar het is een gaaf model, ik wilde eerst voor een uitvoering met racy strepen gaan maar dit steeploos model vind ik ook wel wat hebben. Beetje less is more principe.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari 488 Pista spider 29/01/2021 (P.152)

Bericht door Johan »

Porschelover schreef: zo 31 jan 2021 22:54 zeer mooi
BBR ze kunnen er wat van!!
wel prijzig natuurlijk maar is altijd tip top in orde!!
thanks voor de leuke uitleg erbij
De prijzen zijn inderdaad wel een dingetje bij BBR,
Wij hebben echter besloten om de collectie wat te laten krimpen maar wel de kwaliteit van de modellen omhoog te brengen. Dan ben je o.a bij BBR aan het juiste adres hoewel het jammer is dat ze zich voornamelijk op Ferrari richten.
Ik hou van een zo perfect mogelijke afwerking met de mooiste en fijnste details.
Bij oudere historische modellen is dat overigens geen pre en geniet ik net zoveel van de minder perfecte modellen.
Wat dat betref kan ik uiteindelijk van alle modellen wel genieten in deze prachtige hobby.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GioGio: Ferrari 488 Pista spider 29/01/2021 (P.152)

Bericht door Porschelover »

:thump_up: :thump_up: :thump_up:
inderdaad, BBR zit dat wel altijd goed.
ik heb gezien dat nu af en toe ook een Pagani uitbrengen of een Mclaren, maar die verkopen precies toch minder goed
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

GioGio: Ferrari F12 tdf

Bericht door Johan »

Het volgende model stond al lange tijd op de wensenlijst van mij en mijn oudste zoon en nu is het er dan eindelijk van gekomen, de Ferrari F12 tdf.
De F12 tdf is naar mijn mening de ultieme versie van de F12 waarbij tdf staat voor Tour de France en de naam een soort eerbetoon is aan de autorace Tour de France Automobile.
Afbeelding

De Tour de France Automobile werd gereden op de Franse wegen en de eerste editie vond al plaats in 1899. Het was een meerdaagse race wat misschien nog wel het meest lijkt op de tour rally's van vandaag de dag al waren de afstanden een stuk langer.
Tussen 1956 en 1964 kwam Ferrari met de 250 geregeld als winnaar over de finish.

Terug naar de F12 tdf die een beperkte productie had van 799 exemplaren. Je mag niet anders verwachten dan dat deze Ferrari een machtige V12 als krachtbron zou hebben en dat had ie, 6,3 liter groot en 780 pk sterk.
Met dit vermogen was een topsnelheid van 340 mogelijk en de 0-100 sprint in 2,9 seconden en 0-200 in 7,9 sec.
Echter zijn niet alleen de rechte lijn snelheden van hoog niveau, ook bij veel bochtenwerk staat de tdf zijn mannetje en weet op het circuit dan ook indrukwekkende tijden neer te zetten.
In vergelijking met de normale F12 is het voor de F12 tdf het bekende verhaal. Meer vermogen (+40pk), minder gewicht (-110kg)en ook technisch en aerodynamisch gaat het een stuk verder en hebben ze bij Ferrari alles uit de kast gehaald. Er zijn zoveel aanpassingen dat je misschien zelfs wel kan zeggen dan dat dit een compleet andere wagen is dan de standaard F12.

Het schaalmodel is een 1/43 van BBR en hoewel ze zo af en toe wel te vinden zijn moet je altijd (te) diep in de buidel tasten als je een exemplaar wilt bemachtigen. Ook ik heb deze keer de uitzondering gemaakt om ver boven mijn normale maximale budget voor een 1/43 model te gaan maar heb er dan ook wel wat moois voor terug.
De F12 tdf is een model wat er in bijna iedere kleur erg goed uitziet, al dan niet voorzien van racy strepen. Wij hebben gekozen voor het prachtige gele metallic van Ferrari.
Het model staat op een luxe base bekleed met rood leder en rode stiksels. Het model zelf is niks op aan te merken. De lak zit er prachtig op en de details op het model zijn gewoon helemaal zoals je het altijd zou willen. Netjes en fijn afgewerkt.
De lampen, spoilers, uitlaten of velgen het maakt niet uit waar je naar kijk, het klopt allemaal.
Enigste wat misschien iets subtieler zou kunnen is de dop van de brandstoftank. Deze lijkt mij net een fractie te grof maar dit is alleen een aandachtspuntje als je heel kritisch kijk.

merk: Ferrari
model: F12
uitvoering: tdf
schaal: 1/43
fabrikant: BBR
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op di 16 mar 2021 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: GioGio: Ferrari F12 tdf 18/02/2021 (P.152)

Bericht door Schumi28 »

Mooie foto's van een mooi model.

Had nog niet eerder gelezen dat je het samen met je zoon doet, krijgt hij nog wat mee als hij uit huis gaat? :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: GioGio: Ferrari F12 tdf 18/02/2021 (P.152)

Bericht door Johan »

Schumi28 schreef: vr 19 feb 2021 12:37 Mooie foto's van een mooi model.

Had nog niet eerder gelezen dat je het samen met je zoon doet, krijgt hij nog wat mee als hij uit huis gaat? :mrgreen:
In de eerste post van dit topic stond het destijds vermeld maar dat bericht is inmiddels veranderd in de loop der tijd.
Als tiener verzamelde ik al maar door hem heeft het verzamelvirus opnieuw toegeslagen met de huidige collectie als resultaat.
Ik heb twee zoons en beide mogen zeker modellen meenemen als ze op zichzelf gaan wonen. :) Uiteindelijk zal de gehele collectie van hen worden.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GioGio: Ferrari F12 tdf 18/02/2021 (P.152)

Bericht door Ricardo »

:shock: Mooi model om te zien. Prachtige details :worshippy:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: GioGio: Ferrari F12 tdf 18/02/2021 (P.152)

Bericht door Ferrarifan »

De mooiste Ferrari van de laatste jaren als je het mij vraagt :worshippy:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Plaats reactie