Ebay Winkels ervaringen

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Timber
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 18:26

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Timber »

Ik heb Ebay gemaild over de situatie en de verkoper verzocht akkoord te gaan met de verkoopprijs en de verzendkosten die in de advertentie staan, aangezien dit volgens het Ebay beleid moet. Afwachten hoe hij reageert.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Ricardo »

Graag alleen ervaringen. :!: Bericht verwijderd.
Gebruikersavatar
djtiesto8
Berichten: 608
Lid geworden op: vr 17 feb 2012 20:41
Schaal: 1:32
Locatie: Leusden (Utrecht)

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door djtiesto8 »

Hans511126johannes heeft op Ebay een ruim aanbod met redelijke prijzen. En bij aankoop van meerdere modellen maakte hij er nog een afgeronde prijs van ook! Hij is trouwens ook op Marktplaats te vinden en verkoopt enkel tweedehands wagens. Erg tevreden mee :thump_up:
janjaap
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 11 mei 2012 12:18
Schaal: 1:43

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door janjaap »

TWminicars schreef:je moet daar bij Ebay een case voor aanmaken. Dan krijg je je geld terug. of ze pakken de verkoper aan.
Neen, ebay kan een verkoper niet verplichten tot verkoop. Net zo goed als het andersom is. Ze kunnen wel aandringen evt. schorsen maar dan hoort het ook op. ebay leeft van de provisies dus ze zullen jou in de waan laten dat je verplicht bent tot terwijl je dat niet bent.

Heb in het verleden een veiling gewonnen waarbij de verkoper na afloop totaal niks van zich heeft laten horen. Wilde het item toch hebben en als 1e stap de contactgegevens (tel.nr.) opgevraagd. Telefoon stond continue uit. Toevallig ook gzien dat de verkoper ook op mp stond met hezelfde item, hierop gereageerd en geen reactie. Als laatste stap ebay erbij betrokkien en daar werd de reactie gegeven dat ze een verkoper niet konden verplichten tot verkoop. Geldt dus ook voor het kopen.
En ja, als ze je schorsen open je gewoon een nieuw account op een ander mailadres. Kan het feest weer beginnen.
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Boskoos »

Heeft er iemand ervaring met de ebay winkel 'modellautodreams' :?:
Dit is in Duitsland.
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door zipperscales »

Boskoos schreef:Heeft er iemand ervaring met de ebay winkel 'modellautodreams' :?:
Dit is in Duitsland.
Is een hele goede, heb ik ook wel eens wat bij gekocht. Overigens zou je eventueel eerst bij de feedback van de persoon kunnen zien, als die bij mij naar wens is bestel ik gewoon.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Boskoos »

zipperscales schreef:
Boskoos schreef:Heeft er iemand ervaring met de ebay winkel 'modellautodreams' :?:
Dit is in Duitsland.
Is een hele goede, heb ik ook wel eens wat bij gekocht. Overigens zou je eventueel eerst bij de feedback van de persoon kunnen zien, als die bij mij naar wens is bestel ik gewoon.
Ok bedankt voor je snelle antwoordje terug :thump_up:
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
luigi1515
Berichten: 14
Lid geworden op: di 08 sep 2009 21:03
Schaal: 1:18

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door luigi1515 »

Laatst een partijtje 1/43 modellen gekocht bij deze Italiaanse Ebay-verkoper: thilde-09 http://myworld.ebay.it/thilde-09/?_trksid=p4340.l2559

Het ging om 20 modellen. De verkoper gemaild of hij een mooie prijs kon maken en de verzending kon combineren. Dat was mogelijk! In ongeveer een week had ik de modellen in huis inclusief Abarth-sleutelhanger als cadeau. Helaas was een modelletje afgebroken van het plateau en lagen de spiegletjes er afgebroken bij. Bij een ander modelletje ontbrak de antenne. Ik heb toen even de verkoper gemaild en hij zou kijken of de modellen bij zijn leverancier nog op voorraad waren. Binnen 2 dagen een mail dat 2 nieuwe modellen naar mij op weg waren en de defecte modellen kon ik houden. Weer een week later de twee modellen ontvangen.

Niets dan tevredenheid dus! :thump_up:
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door goededag »

laat maar, ik krijg net een mailtje dat hij heeft betaald
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door zipperscales »

Na meer dan 50 goede ervaringen op eBay achterelkaar, ging het nu even grandioos mis.

Ik had op eBay een veiling gewonnen. In de advertentie stond dat ze lichte schade hadden aan de achterramen, op de paar foto's die ik zag was dat niet onoverkomelijk. Dus ik betaald en afwachten, ze kwamen heel erg vlot maar toen ik ze uitpakte waren niet alleen de achterramen beschadigd. Ook de ramen voor waren zeg maar zo gesmolten dat ze verbogen waren, banden gesmolten e.d. Dus over en weer mailen, maar dat hielp echt niet.

Heb ik maar een PayPal claim gedaan, heeft iemand enig idee of ik ook kans heb dat ik ga winnen?
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Autofan »

Balen man! Heb 1 keer een paypal-claim moeten indienen en die heb ik gelukkig gewonnen. Was tevens niet de enige toen, dus de verkoper werd van ebay af gegooid. :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Johan »

car.tima-yourpassionsdrive op e.bay verzend zijn spullen niet en reageerd niet tot nauwelijks op mail. Zodra is wel reageerd is het met een vage smoes.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
bartmodels
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 jul 2016 12:07
Schaal: 1:18

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door bartmodels »

Moet je wanneer je via Ebay of aliexpress een modelauto koopt naast de aanschafprijs ook nog invoerrechten, invoerbelasting etc betalen?

Ik zie daar namelijk enorm tegenop, omdat ik laatst een microfoon van 170 euro via aliexpress heb gekocht (gratis verzending) en vervolgens aan de postbode van PostNL nog 60 euro moest betalen!

Ik hoor het graag zo spoedig mogelijk!
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door St. Paul »

https://www.google.nl/search?site=&sour ... 5wMN-05Hpg

Was ff lastig vinden maar volgens mij vindt je bij de eerste link wat je zoekt. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie