Ebay Winkels ervaringen

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Straetos »

De werking is bijna het zelfde als kopen in NL.
Als je een model koopt van buiten de Europese Unie houdt dan ook rekening met invoerrechten!
Dat is per model verschillend en is uit te rekenen op de site van de douane.
Hebzelf ooit eens een model uit China laten komen en betaalde tussen de 30 en 35 euro invoerrechten op 400 dollar!
Dan krijg je nog (hogere) transportkosten 30 dollar voor de VS. Vraag eerst de kosten naar NL
Model $70,- = ongeveer 52euro op dit moment, afhankelijk van de koers.
Tel daarbij de transportkosten en invoerrechten bij op!

De verkoper zelf heeft een goede feedback, maar betaal t liefst met paypal of creditcard zodat je model verzekerd is!
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
HHF
Berichten: 598
Lid geworden op: za 03 sep 2005 22:11
Schaal: 1:18
Locatie: Roeselare

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door HHF »

Net voor het eerst een model via eBay gekocht.
Vorige week eens snel gekeken en bij een paar modellen een belachelijk laag bod gedaan of net over een ander geboden, gewoon om eens te zien wat er gebeurt.
Vandaag krijg ik een mailtje dat ik een object heb gewonnen (toch 1 van de tien haha :) )

Je moet wel veel geluk hebben in zulke dingen zeker of gebeurt dat wel vaker?
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door exit »

dat hangt af welke uren van de dag de biedingen aflopen en de modellen zelf
al meermaals op het laatste moment net over het 'huidige' bod geboden met succes.

ook de omschrijving bij de objecten lezen of er beschadigen ofzo zijn, dan zal de prijs uiteraard ook laag blijven.
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door the_stig »

Straetos schreef:De werking is bijna het zelfde als kopen in NL.
Als je een model koopt van buiten de Europese Unie houdt dan ook rekening met invoerrechten!
Dat is per model verschillend en is uit te rekenen op de site van de douane.
Hebzelf ooit eens een model uit China laten komen en betaalde tussen de 30 en 35 euro invoerrechten op 400 dollar!
Dan krijg je nog (hogere) transportkosten 30 dollar voor de VS. Vraag eerst de kosten naar NL
Model $70,- = ongeveer 52euro op dit moment, afhankelijk van de koers.
Tel daarbij de transportkosten en invoerrechten bij op!

De verkoper zelf heeft een goede feedback, maar betaal t liefst met paypal of creditcard zodat je model verzekerd is!
Ik heb nu al enkele keren modellen laten overkomen uit china en heb nog nooit douane kosten moeten betalen.
Enkel de verzendkosten, meestal tussen €20 en €30.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Audi-Exclusive »

Heeft iemand ook ervaring met: stefanundsindy. Ik ben van plan om van hem/haar wat te kopen voor een ombouwmodel.
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door NetForce84 »

Een winkel waar ik al enkele modelauto's heb gekocht is MINIATUREAUTO: http://stores.benl.ebay.be/MINIATUREAUT ... 4340.l2563

Goede communicatie, snelle verzending, objecten steeds in goede staat, niets op aan te merken.
Omschrijving van het object dat wordt aangeboden is steeds duidelijk.

Mvg
Gebruikersavatar
TWminicars
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 jul 2012 15:10
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door TWminicars »

Wat vinden jullie nou belangerijk bij een Ebay winkel?
TW Minicars "Because we think Small"
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door thebulldog »

NetForce84 schreef:Een winkel waar ik al enkele modelauto's heb gekocht is MINIATUREAUTO: http://stores.benl.ebay.be/MINIATUREAUT ... 4340.l2563

Goede communicatie, snelle verzending, objecten steeds in goede staat, niets op aan te merken.
Omschrijving van het object dat wordt aangeboden is steeds duidelijk.

Mvg
Ik schrik van de meeste prijzen, hij is een stuk duurder dan de winkels waar ik koop.

Greetzz
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door NetForce84 »

thebulldog schreef:
NetForce84 schreef:Een winkel waar ik al enkele modelauto's heb gekocht is MINIATUREAUTO: http://stores.benl.ebay.be/MINIATUREAUT ... 4340.l2563

Goede communicatie, snelle verzending, objecten steeds in goede staat, niets op aan te merken.
Omschrijving van het object dat wordt aangeboden is steeds duidelijk.

Mvg
Ik schrik van de meeste prijzen, hij is een stuk duurder dan de winkels waar ik koop.

Greetzz
En welke winkels zijn dat?
Gebruikersavatar
TWminicars
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 jul 2012 15:10
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door TWminicars »

Ebay is soms wel wat goedkoper. je moet alleen even opletten of ze dat GOEDKOPER niet compenseren met de verzendkosten.
TW Minicars "Because we think Small"
Timber
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 18:26

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Timber »

Iemand ervaringen met vcook302? http://myworld.ebay.nl/vcook302/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij heeft wel 100% positieve feedback, heb een object gewonnen (Button Benetton B201 met Mild Seven) en gevraagd om de totale kosten. Hij mailde afgelopen dinsdag terug dat hij de dag erna (woensdag dus) naar het postkantoor zou gaan om te vragen wat de verzendkosten zouden zijn. Heb nu niks meer van hem vernomen en al wat e-mails gestuurd met de vraag wat de verzendkosten zijn :(

Lijkt haast wel dat hij zich heeft bedacht en dat model toch niet wil verkopen. Dat is toch in strijd met het ebay beleid lijkt me. Ik heb de veiling immers gewonnen.
Gebruikersavatar
TWminicars
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 jul 2012 15:10
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door TWminicars »

je moet daar bij Ebay een case voor aanmaken. Dan krijg je je geld terug. of ze pakken de verkoper aan.
TW Minicars "Because we think Small"
Timber
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 18:26

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Timber »

Timber schreef:Iemand ervaringen met vcook302? http://myworld.ebay.nl/vcook302/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij heeft wel 100% positieve feedback, heb een object gewonnen (Button Benetton B201 met Mild Seven) en gevraagd om de totale kosten. Hij mailde afgelopen dinsdag terug dat hij de dag erna (woensdag dus) naar het postkantoor zou gaan om te vragen wat de verzendkosten zouden zijn. Heb nu niks meer van hem vernomen en al wat e-mails gestuurd met de vraag wat de verzendkosten zijn :(

Lijkt haast wel dat hij zich heeft bedacht en dat model toch niet wil verkopen. Dat is toch in strijd met het ebay beleid lijkt me. Ik heb de veiling immers gewonnen.
Blijk ik dus toch gelijk te hebben. Hij verzint nu een smoes dat hij nog nooit naar het buitenland verstuurd heeft en dat daarom niet gaat doen en dat hij per ongeluk het model ook internationaal aanbood. En nu daarmee de deal afblaast. Heeft iemand kennis van de Ebay reglementen hieromtrent? Ik heb de veiling gewonnen, dan is de verkoper toch verplicht om het object van de hand te doen?
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door zipperscales »

Nou, het is lastig.. ik zou niet weten hoe het zit en het proberen te regelen met de verkoper. Niet meteen negatieve feedback geven, anders krijg je het terug. Of even mailen met de helpdesk van eBay zelf.

Ik haal het meeste ook van eBay, als je goed genoeg zoekt kun je veel besparen ten opzichte van 'echte winkels'. Een enkele keer heb ik pech gehad met een stuk model, maar na goed onderhandelen heb ik al die keren mijn geld terug gekregen en mocht ik het model houden.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ebay Winkels ervaringen

Bericht door Ricardo »

Volgens mij dient de verkoper jouw een schadevergoeding te betalen als hij van de koop af wil zien. Volgens mij is het omgekeerd namelijk ook zo. maar je kunt inderdaad beter even contact opnemen met Ebay.
Plaats reactie