Modelissimo..

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Modelissimo..

Bericht door Kyoshofan »

Ik heb ook al aardig wat modellen gekocht bijModelissimo die in de aanbieding waren.
Altijd waren ze binnen 2 of 3 dagen binnen, en nooit een schade model. Ik heb ze net nog allemaal goed nagekeken.

Dus mijn mening over deze winkel: Een dikke 10 :thump_up: :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Modelissimo..

Bericht door Kyoshofan »

Maar hoezo hadden alle modellen schade. Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk, en zeker voor Modelissimo. :?:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Modelissimo..

Bericht door MiddleMan »

Kyoshofan schreef:Maar hoezo hadden alle modellen schade. Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk, en zeker voor Modelissimo. :?:
Nou ja, zoals ik aangeef dus. Elk model heeft wel iets van schade.
Of er mist een stukje verf, of het model is niet helemaal goed uit de mal gekomen.
In het geval van de Donkervoort dus dat de wielen of de as eens is afgebroken.

Ik heb in het verleden ook vaker gekocht bij Modellissimo, nooit klachten gehad. Ja, 1 x en toen heb ik een nieuw model ontvangen.
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Modelissimo..

Bericht door Kyoshofan »

Hier kan Modelissimo niks aan doen. Dit zijn typische voorbeelden van fabrieksfouten. :wink:
Toch wel netjes dat Modelissimo nog 10 euro korting gaf :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Modelissimo..

Bericht door MiddleMan »

Kyoshofan schreef:Hier kan Modelissimo niks aan doen. Dit zijn typische voorbeelden van fabrieksfouten. :wink:
Toch wel netjes dat Modelissimo nog 10 euro korting gaf :thump_up:
Dan vind ik het wel erg raar dat ze bij een 1:18 model direct omruilen en nu een korting willen geven wat een grove beschadiging heeft.

Wat ik dus bedoelde is het volgende:

Zou Modellissimo deze modellen eerder hebben verkocht, en weer ingenomen en omgeruild hebben na klachten?
En deze vervolgens opnieuw te koop hebben aangeboden?

En fabrieksfouten is prima, maar ik denk dat Modellissimo een model met verfschade wat nog in een gesealde doos zit prima kan omruilen bij de producent.
Laatst gewijzigd door MiddleMan op wo 18 feb 2009 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: Modelissimo..

Bericht door AutoWolf »

Ik had een Zagato Ferrari 575GTZ gekocht in de aanbieding, echt een stuk goedkoper.

Eenmaal uitgepakt bleek dat de lak niet helemaal naar behoren is en dat er een verkeerd soort rubber om de velg ligt(smaller en ander profiel). Het is miniem maar toch.

Ik begrijp nu dus dat het model B-keuze is. Als ik dat had gewild dan had ik er nog minder voor willen betalen. Maar ik wilde dat niet en als ze het er in de index bij gezet hadden, kon ik denken: ,,Ik denk er nog eens over na".

Het is mijn enige bestelling geweest bij hun tot nu toe, wil ik nog toevoegen.


Wolf.
Gebruikersavatar
michel26
Berichten: 834
Lid geworden op: ma 24 nov 2008 17:46

Re: Modelissimo..

Bericht door michel26 »

ik heb ook 1 model van modelissimo in mijn kast staan was ook in de aanbieding en mankeert niks aan. Tja de spiegel is afgebroken maar dat heeft me moeder gedaan :evil:
Topfuel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 dec 2007 19:30

Re: Modelissimo..

Bericht door Topfuel »

Ik ga nu voor de eerste keer wat bestellen bij modelissimo, ik kreeg de volgende betaal gegevens binnen:

thanks for your order.

The ordered item is in stock.

The total price incl. shipping is 79,95 Euros.

Please remit the amount to the following bank account :

Martina Kosmann
Volksbank Muenster
BIC: GENODEM1MSC
IBAN: DE75 4016 0050 0701 0455 00


Ik wil betalen met internet bankieren, is het de bedoeling dat je het IBAN nummer (rood) invuld als rekening nummer? Zo niet hoe werkt dit dan?

Gr. TF
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Modelissimo..

Bericht door MiddleMan »

Topfuel schreef:Ik ga nu voor de eerste keer wat bestellen bij modelissimo, ik kreeg de volgende betaal gegevens binnen:

thanks for your order.

The ordered item is in stock.

The total price incl. shipping is 79,95 Euros.

Please remit the amount to the following bank account :

Martina Kosmann
Volksbank Muenster
BIC: GENODEM1MSC
IBAN: DE75 4016 0050 0701 0455 00


Ik wil betalen met internet bankieren, is het de bedoeling dat je het IBAN nummer (rood) invuld als rekening nummer? Zo niet hoe werkt dit dan?

Gr. TF
Je logt in bij je bank en kiest voor een buitenland betaling.
Daar kun je het BIC en IBAN nummer invullen (zonder spaties!!)
Meestal wordt de naam en plaats van de begunstigde gevraagd, het land en de valuta.

Kosten voor de overboeking altijd op delen (share) laten staan, een overboeking naar duitsland kost niets.
Instagram: DutchC6
Topfuel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 dec 2007 19:30

Re: Modelissimo..

Bericht door Topfuel »

Moet lukken dus!? Bedankt voor de info, ga het van de week eens proberen.
Eventuetele extra tips zijn welkom, ben altijd een beetje huiverig met buitenlandse betalingen.

Gr. TF
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Modelissimo..

Bericht door Bondracer »

:eh: Ivm de Spark waar de wielen niet van draaien , ik heb er zo meermalen waren de wielen vast zitten omdat ze vanwege zo realistisch mogelijke redenen zeer kort op de bodies worden gezet waardoor ronddraaien niet meer van toepassing kan zijn , degene die een Peugeot 908HDI FAB hebben van Spark zullen dit eveneens bevestigen :|
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Modelissimo..

Bericht door MiddleMan »

Bondracer schreef::eh: Ivm de Spark waar de wielen niet van draaien , ik heb er zo meermalen waren de wielen vast zitten omdat ze vanwege zo realistisch mogelijke redenen zeer kort op de bodies worden gezet waardoor ronddraaien niet meer van toepassing kan zijn , degene die een Peugeot 908HDI FAB hebben van Spark zullen dit eveneens bevestigen :|
Dat zou kunnen, maar bij dit model draaien de achterwielen wel gewoon netjes rond. De voorwielen lijken, net als de as, gelijmd.
Ik ben alleen bang dat het eens gaat afbreken. :(
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
Vazily
Berichten: 327
Lid geworden op: za 18 okt 2008 19:17
Locatie: Geraardsbergen
Contacteer:

Re: Modelissimo..

Bericht door Vazily »

MiddleMan schreef:
Bondracer schreef::eh: Ivm de Spark waar de wielen niet van draaien , ik heb er zo meermalen waren de wielen vast zitten omdat ze vanwege zo realistisch mogelijke redenen zeer kort op de bodies worden gezet waardoor ronddraaien niet meer van toepassing kan zijn , degene die een Peugeot 908HDI FAB hebben van Spark zullen dit eveneens bevestigen :|
Dat zou kunnen, maar bij dit model draaien de achterwielen wel gewoon netjes rond. De voorwielen lijken, net als de as, gelijmd.
Ik ben alleen bang dat het eens gaat afbreken. :(

Zo zijn veel Spark modellen (1/43).

En ja, dat dient niet om mee te spelen he. :eh:

Ik heb dat nog nooit gedaan, met mijn modellen beginnen rijden.

Verder koop ik al jaren bij Modelissimo en heb steeds de perfecte service gehad en op twee dagen heb ik mijn model. Geen enkel ander levert zo snel.

Een van mijn vorige bestellingen had ik een verkeerd model besteld. Ik zie het net nadat ik mijn order verzend had.
Ik mail direkt terug dat ik dat item niet niet moest hebben maar een ander item. Normaal zijn ze heel snel in hun antwoorden. Die ene keer niet, het was wel in het weekend en dan staan ze dikwijls op beurzen, maar goed, ineens krijg ik melding dat ze alle items verzonden hadden. Ik was dus nu niet zeker of ze wel degelijk mijn andere mail gelezen hadden ivm met de ruil.

Items komen toe en de ruil was niet gebeurd. Ik mail hun terug dat ik hun gemaild had om te ruilen, direkt na de order, maar dat ze het precies over het hoofd gezien hadden. Ik verduidelijk nogmaals mijn voorstel en vraag hoe we het kunnen oplossen.

Modelissimo zegt me om het bewuste model op te sturen en het kost me in de post 6,50 om dit te verzenden.

Ik heb op geen enkel moment gezeurd of gevraagd naar de kosten die mij te beurt vielen omdat zij niet tijdig de mail gelzene hadden. Omdat ik nu eenmaal niet rap zeur. Iedereen kan eens een foutje maken he.

Bewust model komt tijdje later aan bij mij thuis.

1 juiste model
2 onder het model zat een plastiek zakje vastgegekleefd met daarin, jawel, de 6,50.

Typisch Modelissimo.

Ook al veel laag geprijsde modellen gekocht, nog nooit problemen mee gehad. Tot hier toe althans.


Volgens mij Middleman, zoek je fouten en vind je er wss, maar verhaal je ze op de verkeerde persoon. Het lijken meer fabricagefouten ipv van de verkoper. Heb je soms geen foto's van de mankementen?
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Modelissimo..

Bericht door MiddleMan »

Ik zoek fouten? :D

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik waarschijnlijk de modellen ga houden, dus als het om fouten zoeken ging was de insteek wel anders geweest.

Ik ben gaan kijken of de andere modellen ook mankementen hadden, omdat er duidelijk lijm aanwezig was op het Spark model. En er was duidelijk een scheur te zien.
Voor een model wat in de aanbieding nog 30 euro kost vind ik de schade daaraan te groot. Maar dat is toch logisch en heeft niets met fouten zoeken te maken?

Als ik dan ook nog een model zie wat in een gesealde doos zit waar een stukje verf afmist en andere modellen waar ook iets aan mankeert dan is mijn stelling toch niet zo raar?
Hoeveel bedrijven gooien dingen waar iets aan mankeert niet in de uitverkoop?
Ik had daar ook geen problemen mee gehad als Modellissimo dat er maar bij had gezet. Nu verwacht je gewoon een model zonder gebreken.

Maar ik begrijp dat ik naar fouten loop te zoeken en dat de gemiddelde verzamelaar het hier niet zo erg vindt als er wat verf mist van hun net aangeschafte model. :)
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: Modelissimo..

Bericht door AutoWolf »

Bijval: Je geeft aan wat er bij jouw zending mankeerde en wat je er niet aan bevalt. Dat kan in dit topic.
Plaats reactie