Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
mkoelle
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 nov 2014 16:20
Schaal: 1:43

Re: Marktplaats

Bericht door mkoelle »

Iemand ervaring met john mini auto's in bunschoten?
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door bobbob »

Ja, een keertje ene auto-trailer gehaald. Ging goed.
Niet persoonlijk ogpehaald, mn moeder had m toen gehaald.
Gebruikersavatar
subaru.nr1
Berichten: 642
Lid geworden op: za 10 apr 2010 21:22
Schaal: 1:18
Locatie: Deurne Diest, belgie

Re: Marktplaats

Bericht door subaru.nr1 »

OPGELET met de gebruiker 'Retail service' is een bedrieger! hij gebruikt MIJN foto's om modellen te verkopen en alleen verzenden.
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door gerardduinkerken »

Dit is mij al is eerder opgevallen maar dan met andere modellen van subaru.
Was 1 auto en die stond in 3 verschillende omgevings op de foto's

Of het de zelfde verkoper was durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
subaru.nr1
Berichten: 642
Lid geworden op: za 10 apr 2010 21:22
Schaal: 1:18
Locatie: Deurne Diest, belgie

Re: Marktplaats

Bericht door subaru.nr1 »

Ik heb enkel die foto's op dit forum staan dus moet hij ze hier vandaan hebben.
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door gerardduinkerken »

Tja sommige oplichters gaan heel ver hoor. pff
zelf mee gemaakt met een katalysator. Was nooit opgestuurd. Gelukkig heb de bank t geld terug kunnen halen
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Maarten Mercedes »

Pas op met Kevin Struik uit Hoogvliet, Rotterdam.

Ik heb enkele weken geleden na goed mailcontact een Bentley van Minichamps bij hem gekocht. Na een vlotte verzending kreeg ik het model in huis en na het openen van de Bentley doos zag ik meteen dat er een ruitenwisser ontbrak. Door het goede mailcontact met de verkoper had ik er vertrouwen in dat het goed zou worden opgelost. Echter kreeg ik opeens geen reactie meer terwijl de verkoper altijd binnen 5 minuten antwoordde. Na enkele dagen heb ik het mailtje nog een keer gestuurd, weer geen reactie. Uiteindelijk heb ik z'n telefoonnummer opgezocht en hem opgebeld. Na een kort verhaal met de toon van 'jouw probleem' werd er op zeer volwassen wijze opgehangen. Daarna heb ik nog een keer gebeld waarop ik de moeder van meneer Struik aan de lijn kreeg. Ik heb het verhaal uitgelegd en vervolgens werd er weer opgehangen.

Toch erg jammer dat wanneer je in een mailwisseling expliciet vraagt of het model schadevrij is dat je dan toch een model toegestuurd krijgt dat voor de verzameling niet meer interessant is zonder ruitenwisser en dat lastig te verkopen is door de ontbrekende ruitenwisser.
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Jaap »

Maarten Mercedes schreef:Pas op met Kevin Struik uit Hoogvliet, Rotterdam.

Ik heb enkele weken geleden na goed mailcontact een Bentley van Minichamps bij hem gekocht. Na een vlotte verzending kreeg ik het model in huis en na het openen van de Bentley doos zag ik meteen dat er een ruitenwisser ontbrak. Door het goede mailcontact met de verkoper had ik er vertrouwen in dat het goed zou worden opgelost. Echter kreeg ik opeens geen reactie meer terwijl de verkoper altijd binnen 5 minuten antwoordde. Na enkele dagen heb ik het mailtje nog een keer gestuurd, weer geen reactie. Uiteindelijk heb ik z'n telefoonnummer opgezocht en hem opgebeld. Na een kort verhaal met de toon van 'jouw probleem' werd er op zeer volwassen wijze opgehangen. Daarna heb ik nog een keer gebeld waarop ik de moeder van meneer Struik aan de lijn kreeg. Ik heb het verhaal uitgelegd en vervolgens werd er weer opgehangen.

Toch erg jammer dat wanneer je in een mailwisseling expliciet vraagt of het model schadevrij is dat je dan toch een model toegestuurd krijgt dat voor de verzameling niet meer interessant is zonder ruitenwisser en dat lastig te verkopen is door de ontbrekende ruitenwisser.
Altijd belangrijk om goed naar de foto's te kijken. En anders gewoon meer foto's vragen.
Helaas zijn er veel adverteerders die op deze manier te werk gaan om vervolgens niets meer te laten horen omdat het geld dan toch al binnen is..
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Maarten Mercedes »

Jaap schreef:
Altijd belangrijk om goed naar de foto's te kijken. En anders gewoon meer foto's vragen.
Helaas zijn er veel adverteerders die op deze manier te werk gaan om vervolgens niets meer te laten horen omdat het geld dan toch al binnen is..
Was niet duidelijk te zien, vandaar dat ik er speciaal naar vroeg of hij schadevrij was. :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
novitec grande punto
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 mar 2007 18:39
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door novitec grande punto »

Opletten met de verkoper CMEE op marktplaats, de Smedt op 2dehands.be en f40models op ebay. Dit is dezelfde persoon.

Ik heb een model gekocht dat volgens hem in perfecte staat is. Ik heb het model ontvangen en het model heeft paint rash, de motorkap kan niet dicht, het logo op de motorkap hangt scheef en het certifaat heeft waterschade. Ik heb al contact opgenomen maar reageert niet.
Deze persoon verkoopt vooral BMW modellen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Marktplaats

Bericht door togicollector »

novitec grande punto schreef:Opletten met de verkoper CMEE op marktplaats, de Smedt op 2dehands.be en f40models op ebay. Dit is dezelfde persoon.

Ik heb een model gekocht dat volgens hem in perfecte staat is. Ik heb het model ontvangen en het model heeft paint rash, de motorkap kan niet dicht, het logo op de motorkap hangt scheef en het certifaat heeft waterschade. Ik heb al contact opgenomen maar reageert niet.
Deze persoon verkoopt vooral BMW modellen.
Waardeloos… Maar ik koop niets meer online zonder eerst goede en duidelijke detailfoto's gezien te hebben van alle kanten. Door schade en schande wijs geworden….

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Marktplaats - Gerrit

Bericht door Svenson1983 »

Ik ben vandaag bij een zekere Gerrit 2 schaalmodellen gaan afhalen in Amsterdam, waaronder een 1967 Ford Fairlane GT van GMP (1 of 1000).
De man verkoopt z'n verzameling Amerikanen. Het aanbod is een bonte mix van kwalitatieve (AUTOart, Highway 61, Precision 100), en minder
kwalitatieve merken (ERTL American Muscle, Yatming, Anson, Mira, e.a.). Alle wagens zijn mooi uitgestald in een gesloten glazen vitrinekast.

Vriendelijke man, vlotte verkoper, hartelijke ontvangst, prijzen te allen tijde bespreekbaar, echt een aanrader dus. Als er iemand minder
goede ervaringen met deze man zou hebben, hoor ik het graag, maar 't zou me verwonderen :-). En 13 € verzendkosten naar België vind ik
niet overdreven. AANRADER !!
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 10
Lid geworden op: di 21 apr 2015 15:17
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door Dirk »

Ook ik vraag altijd standaard om detailfoto's wanneer ik iets via marktplaats bestel. Is al te vaak misgegaan! Moet zeggen dat ik zelf ook regelmatig iets via marktplaats verkoop, maar dat ik wel merk dat mensen steeds meer argwaan krijgen (en terecht!). Ben nu aan het overwegen om een eigen webwinkel (https://www.strato.nl/webshop/webwinkel/) te openen met 1:18 modellen, zodat mensen het allemaal wat meer kunnen vertrouwen en ook wel omdat ik meer wil gaan verkopen.
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Marktplaats

Bericht door Svenson1983 »

Ik heb via Wouter van WRH Modelcars deze week 2 modellen gekocht. Niks dan superlatieven voor die kerel :thump_up: .

De prijzen waren bespreekbaar, ik heb op de beide modellen een mooie korting gekregen. En 15 € verzendkosten
voor België vind ik persoonlijk 'n schijntje. Bij Schuiten betaal je bijna evenveel, en dan krijg je maar één model.

De snelheid van levering was ook wel opmerkelijk. Ik had het geld pas dinsdagavond overgemaakt, 3 dagen late
werd het pakketje al bij me afgeleverd. De modellen zaten erg stevig verpakt ook.

In de zoekertjes stond dat de modellen als nieuw waren (alleen wat stoffig), maar dat de dozen "stallingschade"
vertoonden. Dat stof heb ik inderdaad teruggevonden :) , maar die stallingschade mag ie me dan toch eens
komen tonen, want aan de dozen mankeert niks, alsof ze nieuw uit de winkel komen.

Ieder zal wel zijn/haar eigen definitie hebben van het woord "stallingschade". Voor mij duidt dat op deuken
en/of scheuren in het karton, en dat was op m'n aankopen niet van toepassing.

WRH, een echte aanrader dus :worshippy: .
Gebruikersavatar
MichelH
Berichten: 258
Lid geworden op: za 08 mar 2014 13:12
Schaal: 1:18
Locatie: Lunteren

Re: Marktplaats

Bericht door MichelH »

De meeste van mijn modellen komen ook bij Wouter van WRH vandaan en er is inderdaad niks op aan te merken.
Super snelle verzending en super verpakt altijd.
En je kan ze ook bij hem komen ophalen (wat ik een aantal keren gedaan heb omdat ik dan voor meerdere personen mee neem).
Plaats reactie