Autoland Hilversum

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Cheetah
Banned
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:35

Bericht door Cheetah »

hermanwiegerman schreef:[..]

nou jarenlang kocht ik daar sinds 1991. Altijd de volle mep. Per 2 maanden kwam ik langs om hfl 250,- te brengen. Nam steeds meer vrienden mee. Bedragen gingen steeds verder omhoog.

De laatste keer dat ik er was kreeg een andere klant een fles wijn met de kerst. Stonden dozen vol.
Ik lust niet eens wijn, maar gewoon om het principe.
Na 13 jaar als flapdrol eigenlijk daar te zijn behandeld nooit meer een voet binnen gezet. Dan zijn er wel een hoop andere zaken die betere service hebben.
kan me goed voorstellen ja, dan voel je toch niet echt gewaardeerd. hopelijk heb je nu een nieuwe winkel gevonden?
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Vandaag voor het eerst geweest, zag dat de man er zat die vroeger een winkel had in Amsterdam. 3 jaar geleden zei hij dat hij daar naar over was gegaan of 2 jaar geleden, toen de eigenaar van Hilversum overleed. Zag nog de oude F1 neus van de Leyton hangen die hij toen had. Wat een enorme hoeveelheid modellen. Zag vele modellen die ik elders al niet meer kon kopen. B.v. de Dome vrachtwagen voor 120 euro of die Ferrari transporter voor 92 euro. Ja heel veel duurdere handbouw modellen, lekker om te kijken, maar niet om te kopen. Veel boeken en tijdschriften, ook wel erg aan de prijs. 2e hands Corgi catalogus voor ruim 40 euro. Beetje te gortig, stonden er nog 6. Ze hebben wel echt alles lijkt het. Het is te ver uit mijn buurt en de prijzen vond ik te hoog voor de standaard modellen, maar als je iets zoekt en er iets voor over hebt, zeker eens gaan kijken!
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Autoland Hilversum

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Vroeger, kwam ik hier regelmatig, juist voor hun boeken en tijdschriften assortiment :drool: :drool:
Idd, de gewone die-cast waren duurder dan elders, maar met vragen / bestellingen ging men altijd keurig om, ook vriendelijk personeel.

Ook ik heb hier een aantal FB modellen gekocht; BBR, Heco, Goldwitzer.

Maar de laatste tijd kom ik hier niet meer zo regelmatig als destijds, gewoon doordat het niet meer op de route ligt naar huis / minder vrije tijd als de winkel open is. :cry:


Ron
Stayfun
Berichten: 1
Lid geworden op: do 11 aug 2011 16:06
Schaal: 1:18

Re: Autoland Hilversum

Bericht door Stayfun »

Dag modelautoforum leden,

Regelmatig loop ik bij Autoland in Hilversum binnen. Sinds de nieuwe medewerker er staat (Olaf Roeten), zijn er weer nieuwe ontwikkelingen te zien.
Het assortiment tijdschriften is onlangs vernieuwd. Bladen die bij de Bruna niet te krijgen zijn, liggen bij hun in de winkel. Bovendien kunnen ze veel tijdschriften op klantvraag bestellen. Mooie service.
De collectie BBR modellen is zeer uitgebreid. Het zal me niet verbazen als ze de grootste collectie van Nederland hebben. Vooral Ferrari is goed vertegenwoordigd. Ik begrijp dat er binnenkort een BBR model schaal 1:43 van een Alfa Romeo 6C 2500 Pininfarina, speciaal gemaakt voor Autoland, zal worden geleverd. Ze vertelden mij dat ze weer meer van dit soort gelimiteerde uitgaves gaan brengen. In het verleden hebben ze hetzelfde gedaan met een BBR schaal 1:43 model van de Ferrari 456 M van Prins Bernhard.
Inmiddels zijn er ook meer en meer amerikaanse schaalmodellen te vinden. Ik zag Ford Mustangs en andere Muscle Cars van o.a. American Muscle, Greenlight en Shelby Collectibles staan.
Boeken zijn voor hier misschien niet zo interessant, maar de collectie is zeer uitgebreid. Ook boeken als 'Ferrari in Camera' liggen er. Ik begrijp dat daarvan onlangs slechts 32 exemplaren wereldwijd beschikbaar zijn gekomen.

Groet, Stayfun
ferbugchesubmus
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 08 apr 2012 09:48
Schaal: 1:18

Re: Autoland Hilversum

Bericht door ferbugchesubmus »

Hebben ze nu ook schaal 1:18 met genoeg keuze van bbr of hebben ze zeer veel 1:43 modellen ?
Gebruikersavatar
Benderbij
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 31 dec 2012 20:16
Schaal: 1:43
Locatie: Tussen de Paltz en het Paleis
Contacteer:

Re: Autoland Hilversum

Bericht door Benderbij »

Wat grappig, ik fiets daar zeer regelmatig langs maar het winkeltje is me nooit opgevallen.
Goed te weten dat het niet elke dag open is.
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Autoland Hilversum

Bericht door TestaRossa »

Ben er in het verleden ook wel vaker geweest. Fijne, uitgebreide zaak. Tegenwoordig, alweer even, failliet en gesloten. Geen idee of ze ergens verder zijn gegaan of op een andere manier?
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Autoland Hilversum

Bericht door Peter Parker »

Bedankt voor de update!
Honda-RA302
Berichten: 1
Lid geworden op: do 03 mar 2022 15:13
Schaal: 1:43

Re: Autoland Hilversum

Bericht door Honda-RA302 »

Het klopt. Autoland Hilversum is al jaren gesloten en voor zover ik weet vrijwillig. Ik hoorde al een tijdje dat Olaf het niet meer redde en zoals vele kleinere zelfstandige winkels het steeds meer begon af te leggen tegen internet. Heel jammer, want hij had er een leuke winkel van gemaakt met zowel goedkoop als exclusief duur maar dat waren m.n. handgemaakte modellen hetgeen eerdere gebruikers al suggereerde. Onze laatste winkel die hier ook schaalmodellen verkoopt hetzij een kleiner assortiment, is Modelbouwcentrum Hilversum. Echter, de eigenaar heeft inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en heeft al bekend gemaakt over uiterlijk 2 jaar te stoppen. En ja, helaas geen opvolging in zicht.
Plaats reactie