Ster-Modelcars

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RvO
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 31 okt 2005 22:36
Schaal: 1:18

Ster-Modelcars

Bericht door RvO »

Na het bestellen van een SLS AMG van Minichamps bij deze winkel wil ik graag even mijn ervaringen delen.

Op 19 april 2011 kreeg ik het model binnen. Helaas was er tijdens het transport iets mis gegaan. Het model zat namelijk los in de doos, waardoor een zijspiegel was afgebroken en er een barst in de achterruit zat. Vervolgens een mailtje gestuurd en het probleem uitgelegd. Na een paar dagen maar even gebeld, want ik kreeg geen reactie. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en ze zouden een nieuw model toesturen en de verzendkosten voor het terugsturen op mijn rekening storten. Na weer een tijdje gewacht te hebben op de vergoeding van de verzendkosten heb ik het model maar op eigen kosten teruggestuurd met een mail erachteraan. Daarop kreeg ik een reactie dat ze het nieuwe model de volgende dag zouden opsturen.

Toen ik het 2e pakket ontvangen had schrok ik al enorm. Ik hoorde namelijk weer een los model rammelen. En inderdaad, deze keer waren zelfs de schroeven doorgebroken. Gelukkig was er verder niks beschadigd aan het model, dus uiteindelijk is het toch nog goed aangekomen. Wel heb ik dit nog even via de mail laten weten, met daarbij de vraag of ze de verzendkosten nog konden terugstorten.

Tot op heden heb ik niks meer gehoord. Eigenlijk heb ik ook niet echt zin om over die 6,75 nog verder te moeten zeuren. Al met al heb ik dus een beetje gemengde gevoelens over deze webshop. Ze hebben wel een nieuw model opgestuurd en het telefooncontact verliep netjes. Echter reageren ze niet of nauwelijks op je mail.

Overigens heb ik wel mijn grote twijfels bij de kwaliteit van de verpakking van het Minichamps model. Het is mij nog nooit overkomen dat een model is losgeraakt tijdens transport. Zelfs niet met bestellingen uit het buitenland. En nu gebeurd het ineens 2x achter elkaar. Ook het feit dat het model een stuk zwaarder is dan gemiddeld en dat de verkoper over de telefoon al aangaf dat dit vaker voorkwam zeggen mij dat de oorzaak niet bij de TNT post ligt.

Edit (Ma 9 mei 2011): Gisteravond heb ik (toevallig?) een mailtje terug gehad van Carlo met daarin de melding dat de verzendkosten op mijn rekening waren gestort. Dus uiteindelijk is het toch nog netjes afgehandeld. :)
Laatst gewijzigd door RvO op ma 09 mei 2011 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
freeroad
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 14:08
Schaal: 1:50
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Ster-Modelcars

Bericht door freeroad »

Ster-Modelcars is inderdaad netjes via de telefoon. Maar via de mail reageren ze vaak niet omdat ze meerdere mails binnenkrijgen, En dan lezen ze soms over een mail heen.
Dat zal het waarschijnlijk zijn, ze hebben daar namelijk geen kwaad in de zin.
Afbeelding
Nog volop in aanbouw, dé site over mijn modelauto's!
680 Pk op de Achterwielen!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Ster-Modelcars

Bericht door tom »

Slecht argument, als webshop moet je verwachten dat je veel mail binnenkrijgt en daar goed op inspelen. Communicatie is erg belangrijk, als je een echte winkel binnenkomt en je vragen worden niet beantwoord dan loop je ook weer naar buiten.
Gebruikersavatar
freeroad
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 14:08
Schaal: 1:50
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Ster-Modelcars

Bericht door freeroad »

tom schreef:Slecht argument, als webshop moet je verwachten dat je veel mail binnenkrijgt en daar goed op inspelen. Communicatie is erg belangrijk, als je een echte winkel binnenkomt en je vragen worden niet beantwoord dan loop je ook weer naar buiten.
Dat is waar, het is inderdaad wel een beetje raar dat ze daar niet op inspelen.
Afbeelding
Nog volop in aanbouw, dé site over mijn modelauto's!
680 Pk op de Achterwielen!
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Ster-Modelcars

Bericht door andre »

Heb ook wat Benzen gekocht bij deze verkoper , en moet zeggen dat ik nooit
problemen heb gehad met deze winkel.
Vind ze zelfs een goede service hebben bvik kocht een mercedes waar thuis bij bleek
dat de ster gebroken was , netjes een mail terug hierover gehad , model teruggezonden
en een goeie mogen ontvangen.
Mail contact verliep perfect met snelle reactie's
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
RvO
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 31 okt 2005 22:36
Schaal: 1:18

Re: Ster-Modelcars

Bericht door RvO »

Gisteravond heb ik (toevallig?) een mailtje terug gehad van Carlo met daarin de melding dat de verzendkosten op mijn rekening waren gestort. Dus uiteindelijk is het toch nog netjes afgehandeld. :)
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: Ster-Modelcars

Bericht door sybren »

Vind het wel erg knap als zelfs de schroeven gebroken zijn. Hoe krijg je dat nouweer voor elkaar....
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Ster-Modelcars

Bericht door hanske10 »

bestel hier nooit meer

had een model besteld en gelijk betaald. na 3 dagen eens gevraagd of hij het model al had verstuurd en me bedrag binnen gekregen.

hoorde niets via de mail ,dan maar via whats up

ook geen reactie,terwijl wel online te zijn .
ook gebeld.
kreeg ik ineens een appje ,om hem niet lastig te vallen met bellen of appe,n
geen contact mag ik met hem opnemen.
ik vroeg via de ap. heeft uw het bedrag al binnen en model nog voorradig.

s,middags me geld terug gestort met commentaar niet leverbaar,das wel positieve ervan.maar om modellen op en site te zetten die niet meer leverbaar zijn. dan denk ik haal ze eraf of zet erbij niet leverbaar.,zoals bv carmodelz het doet
erg jammer dat men zo met een webshop om gaan en zijn klanten
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Ster-Modelcars

Bericht door Autofan »

Dat de voorraad niet altijd klopt kan ik nog begrijpen (kan soms lastig te monitoren zijn: zeker als je ook evenementen ed doet), maar de manier van communiceren vind ik wel schandalig idd!
Afbeelding
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Ster-Modelcars

Bericht door NetForce84 »

Ik heb nog nooit problemen gehad met Minichamps modellen (zowel SLS'en als porsches) (schaal 1:18) die los zaten in de doos.
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Ster-Modelcars

Bericht door hanske10 »

NetForce84 schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met Minichamps modellen (zowel SLS'en als porsches) (schaal 1:18) die los zaten in de doos.

sorry maar wat heeft dat met ster-modelcars te maken? :lol: die verkoop zo wie zo geen Porsche,s :doh:
sumie
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 22 aug 2010 20:33

Re: Ster-Modelcars

Bericht door sumie »

Weet iemand of dit bedrijf er nog is?
Plaats reactie