Invoerkosten Aliexpress??

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
bartmodels
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 jul 2016 12:07
Schaal: 1:18

Invoerkosten Aliexpress??

Bericht door bartmodels »

Hallo beste mensen,

Ik bouw 1:18 schaalmodellen hoogwaardig en gedetailleerd om tot hulpverleningsvoertuig (voornamelijk politie en ambulance). In het dagelijks leven beletter ik échte hulpverleningsvoertuigen, waardoor de schaalmodellen ook precies volgens de Nederlandse wettelijke eisen zijn gebouwd.

Nu zag ik op nl.aliexpress.com een aantal mooie zeldzame modellen staan zoals de Volkswagen Touran. Deze wil ik graag bestellen (kost daar rond de 70/80 euro, maar ik vraag me af of je voor schaalmodellen uit China invoerrechten, btw etc moet betalen? Ik zit namelijk niet te wachten op onverwachte kosten waardoor een model ineens 50 euro duurder is..

Ik hoor het graag! Groetjes
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Invoerkosten Aliexpress??

Bericht door exit »

voor Belgie is het zo dat tot +-30€ er geen kosten bijkomen, daarboven tot x€ is het een forfetair bedrag en vanaf een hogere waarde is het berekend op het aankoop+verzendingsbedrag.

Voor NL is er ook invoer+btw betaling maar hoeveel enzo weet ik niet exact.

tenzij er op de verpakking Gift gezet wordt ... maar als ze het pakket eruit halen en checken kan het alsnog extra kosten geven.
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Invoerkosten Aliexpress??

Bericht door Ferrarifan »

Invoerrechten betaal je bijna altijd als je koopt buiten de Europese Unie :thump_up:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Invoerkosten Aliexpress??

Bericht door supra007 »

Beste Bartmodels,

Een aantal maanden geleden heb ik zelf wat onderdelen van AutoArt uit Hong Kong laten komen. Ondanks dat de waarde van het bedrag, verminderd met de verzendkosten, onder de limiet lag, moest ik toch invoerrechten betalen.

Op de website van PostNL zie je wat deze kosten zijn:
http://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-o ... uitenland/
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Invoerkosten Aliexpress??

Bericht door schuifelhoofd »

Zoek soms ook wel eens gadgets op Aliexpress. De truuk voor België is idd de waarde onder de (ongeveer) 30€ houden,
maar zoek even naar "gratis verzending" dan. Zo ben je zeker dat die niet word meegeteld voor de totale som.
Duurt dan weer wat langer, maar tot nu toe nog geen problemen gehad.
Ik heb al enkele keren een quadcoptertje of batterijtjes besteld voor neefjes en zo...

Modelletjes van 70/80€ ben ik toch weer een beetje weerhoudend voor.
Als je een beschadigd model hebt, kunnen de kosten voor terug te zenden flink oplopen.
Plaats reactie