Modellautohaus.de

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Modellautohaus.de

Bericht door DTM »

Is er iemand hier die ervaring heeft met http://www.Modelautohaus.de? Ze hebben namelijk een hoop auto's voor leuke prijzen. O.a. Porsche 996 GT3/GT3R/Turbo en Nissan Skylines van Autoart voor 47,95 euro en zelfs de BMW M3 CSL van Kyosho voor minder dan 50 euro (zilver is 49,95 en zwart is 46,95).

Als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag!
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
Gebruikersavatar
Carfanatic
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

hij staat al een tijdje onder m'n favorieten, prijzen zijn wel aardig, maar heb er nog niet iets gekocht.

kan je alleen vertellen dat modelautohaus ook actief is op ebay, http://stores.ebay.de/Modellautohaus, kun je o.a. de gegeven feedback lezen :wink:
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

ze hebben de albers 2004 auto erg goedkoop, 28,95!
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ik heb er al 3x iets gekocht, prima service, grote keuze, snelle levering aan menselijke prijzen.

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
Steven
Berichten: 35
Lid geworden op: za 28 feb 2004 23:28
Locatie: België

Bericht door Steven »

Hoeveel bedragen de verzendingskosten(naar België)?En hoe verloopt het e-mailcontact?
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Verzendkosten zijn OK.

De levering:

Ik ben nu vanaf half februari bezig een 5-tal modellen hierheen te krijgen.

-Enkele modellen uitgezocht, en telefonisch gevraagd of deze idd uit voorraad leverbaar waren. Dit omdat 1 model nogal slecht verkrijgbaar was. Zij waren de eersten die het model konden leveren, samen met een vent uit Singapore, maar dat vond ik een ver van mijn bed show. Ja, alles wat ik wilde was op voorraad.

-direct besteld, en een bevestigingsmail ontvangen. Hierin stond dat de bestelling pas definitief werd, zodra de betaling geboekt kon worden. (hier hadden de alarmbellen al moeten rinkelen)

-dezelfde dag nog geld overgemaakt naar Dld. Uit ervaring weet ik dat dit 3 dagen duurt. (1 keer zelfs in 2 dagen, ik koop nogal eens particulier via E-bay)

-Na een kleine week een bevestiging gehad, en je raad al, 2 modellen waren niet leverbaar. Het zou 2 weken duren voor ze weer binnen waren. Direct gebeld, en wederom de bevestiging dat het 2 weken zou duren. OK.

-Na 2 weken niets.
-Na 3 weken een mailtje ertegenaan. Geen antwoord.
-Na 4 weken gebeld. De leverancier had wat vertraging opgelopen, maar binnen 2 weken had ik mijn spullen.
-Na 6 weken geen spullen. Gemaild. Mailtje terug dat het nog even ging duren, maar zeker binnen het 2e kwartaal 2005. Inmiddels had ik een drukke tijd, welke al mijn aandacht vroeg, dus ik heb eens gezucht en het even zo gelaten.
-vrijdag 24 juni een mailtje gestuurd, waarin ik vroeg om bevestiging van de levering in het 2e kwartaal. Geen antwoord gehad.
-vrijdag 1 juli (2e kwartaal was voorbij, we praten nu 16 weken na de bestelling) direct in de ochtend een mail geschreven, waar mijn spullen bleven. Ik heb voorgesteld de modellen die op voorraad zijn direct af te sturen, en de rest zodra deze weer beschikbaar zijn, danwel mijn geld (iets meer dan 350 euro) terug te storten, met rente (2%).
-maandag 4 juli (17 weken na bestellen) geprobeerd te bellen, maar ik belde in de lunchpauze, dus antwoordapparaat. Direct een reminder gestuurd. Kreeg de volgende tekst retour:

---
Ihre EMail wird beantwortet- bitte senden Sie keine Anfragen doppelt!
---

-vandaag (woensdag 6 juli) een aantal malen geprobeerd te bellen. Ofwel er wordt niet opgenomen, ofwel een antwoordapparaat (zonder gelegenheid tot inspreken), ofwel in gesprek.

Morgenochtend ga ik direct weer proberen te bellen. ik ben het nu volkomen zat. Ik zal me voortaan nog wel 2 keer bedenken voor ik NIET via Ebay koop. En bij modellautohaus.de koop ik al helemaal NIETS meer.
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Wat een klotenlui, nou das dus een waarschuwing voor een ieder lijkt me. Ik koop er dus sowieso nooit iets
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Heb vanochtend alleen een winkelmeisje aan de telefoon gehad. Heb naar de geschaftsfuhrer gevraagd, die uiteraard niet aanwezig was.

Heb net een fax gemaakt, waarin ik om opheldering vraag.

Keep you posted.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Zo das mooi klote... en ook niet echt om de hoek Ötisheim... vanaf Gouda bijna 560km :shock:

M'n mening over de winkel zelf: Ze hebben veel, maar de prijzen zijn gelijk danwel hoger dan in NL... en gezien de nare ervaringen met deze winkel zou ik er helamaal al niet snel wat kopen.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Gisteravond om ongeveer 21.00 uur een mail ontvangen, waarin mij wederom een belofte wordt gedaan om de modellen op te sturen zodra deze binnen zijn. De ontbrekende modellen worden volgende week uitgeleverd door de fabrikant.

Voorlopig geloof ik dat heel even, aangezien Droomautoos hier ergens postte dat hij vanaf volgende week ook vergelijkbare autoos kon leveren (AutoArt).

Bovendien heb ik over 2 weken vakantie, en dan rij ik wel heen en weer. Als het om principes gaat, dan ben ik een rare...
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Herman schreef:Bovendien heb ik over 2 weken vakantie, en dan rij ik wel heen en weer. Als het om principes gaat, dan ben ik een rare...


Laat niet met je spotten :!: :thump_up:
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Kleine update:

Ik heb een geautomatiseerde mail (zo lijkt het) ontvangen, waarin meegedeeld wordt dat er een pakket naar me onderweg is.

Laat ik er wederom maar vanuit gaan dat dit waar is. Hopelijk komt dit uiterlijk dinsdag binnen, dan kan ik in ieder geval de boel nog controleren voor de vakantie.

Ik ben benieuwd wat voor kerkhof we gaan aantreffen. Ik hoop voor de verandering geen...
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Herman,

Ik hoop het beste voor je en duim met je mee. Normaal zou je hem voor Dinsdag moeten ontvangen als het pakket nu onderweg is. Tenminste als het pakket met de Deutsche Post verstuurd is.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

De DPD is in ieder geval snel. Pakket ontvangen, en nagenoeg alles klopt.

Enkel de Dauer EB110 had ik besteld in blauw, en heb een zwarte ontvangen. Nu is het voor een ombouwproject, dus overspuiten moet toch. Laat ik er dan maar geen heisa van maken.

Verder is het met de DPD geleverd, en helaas hebben 2 dozen op een hoekje wat knel gezeten. Een ruimere verpakking had beter geweest.

Derhalve:

Algemene indruk: 5
Prijsstelling: 8
Communicatie: 5
Levertijden: 2

Ik heb mijn spullen, scheelt in ieder geval een rit naar Stuttgart...

Ik kom er laat mee, maar aangezien dit topic dan toch weer opduikelt: De Bugatti Chiron die ik ontving, had schade (binnenwerk koplamp weg). Ivm de ervaring die ik had met levertijden, heb ik het ding ter inspectie zelf maar opengemaakt (ook in dit model een brok staal voor extra gewicht) en gelukkig lag het binnenwerk er los in. Beetje lijm deed wonderen...
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Modellautohaus.de

Bericht door MiddleMan »

Het is wellicht een oud topic, maar ik sta op het punt hier wat te bestellen.
Ik zie dat iemand in 2005 wat problemen heeft gehad maar daarna lees ik niets meer. Zijn er mensen die hier recent nog een bestelling hebben geplaatst? :)
Instagram: DutchC6
Plaats reactie