Modellautohaus.de

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
BMWMaX
Berichten: 153
Lid geworden op: za 28 feb 2004 15:50
Contacteer:

Re: Modellautohaus.de

Bericht door BMWMaX »

Ja, ik laatst nog twee keer (dit jaar nog) kort achter elkaar. Eerste bestelling duurde iets meer dan en week en dus lekker snel. Tweede bestelling duurde bijna drie weken omdat men niet alles tegelijk kon afsturen omdat een model niet(meer) op voorraad was. Nog geen week later dan ik een e-mail had gestuurd wer dmij pakket netjes bezorgd.

Ik heb nu in totaal in drie jaar tijd 4x hier iets besteld en ben eigenlijk redelijk tevreden. Het meeste jammere is dat men je niet zelf op de hoogte brengtr van enige vertraging. Ik zal er zeker wel weer wat bestellen mocht het "nodig" zijn.

Owja, ze waren voorheen echt goedkoop t.o.v anderen maar dat is iets bijgesteld.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Modellautohaus.de

Bericht door andre »

Heb er ook even rondgeneust en tevens iets besteld , even kijken hoe
ik deze bestelling ga ervaren. :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Modellautohaus.de

Bericht door MiddleMan »

De gok toch maar gewaagd en een bestelling geplaatst. Ben benieuwd wanneer het gebracht wordt. :)
Instagram: DutchC6
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Modellautohaus.de

Bericht door MiddleMan »

Vandaag de bestelling thuisgekregen, helaas waren 2 modellen schijnbaar niet leverbaar.
Helaas heeft men mij hier niet op de hoogte gesteld (alleen een mail dat de bestelling compleet was en de deur uitging) dus ik was in de veronderstelling dat mijn gehele bestelling eraan kwam.

Heb zelf een mail gestuurd en al vrij snel antwoord dat men zodra de modellen binnen zijn deze ook al verzenden.

Boven de 200 euro trouwens wel gratis verzending, die hebben ze nu ook niet gerekend met 1 model. Dat is dus netjes. :)
Instagram: DutchC6
ducatisuperbike55
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 04 mar 2009 13:09

Re: Modellautohaus.de

Bericht door ducatisuperbike55 »

Ik heb een model besteld en direct betaald via ebay.

Na twee maanden mailen waar het model blijft krijg ik te horen dat ze het aan iemand anders hebben verkocht omdat ik niet betaald zou hebben.

Hebben ze mijn naam verkeerd in de computer gezet zodat de betaling niet doorgekomen is. Ze hebben niet hun best gedaan om een nieuw model te vinden en ze hebben zelfs hun excuus niet gemaakt. :x

Ze zijn zelfs zover gegaan dat ze na een paar keer mailen hebben gezegd dat het mijn eigen schuld was!!! :evil:

Ik wil bij deze adviseren om hier dan ook geen zaken mee te doen. De prijzen lijken goed maar het is een hoop gedoe en ergernis.
simpen
Berichten: 76
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:03
Locatie: Geluwe

Re: Modellautohaus.de

Bericht door simpen »

Koop via hun gewone site :wink:

Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad en ze hebben lage verzendkosten.
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Re: Modellautohaus.de

Bericht door lambodiecast »

Heb net via hun site de Diablo GTR van AutoArt 1/18 in het zwart besteld voor 53 Euro :shock: ... nu eens zien hoe ze dat gaan oplossen :D model is namelijk al lang niet meer te krijgen en op eBay gaan ze voor kompleet zotte bedragen van de hand ... als ze dat voor elkaar krijgen bestel ik er gelijk enkele en verkoop ze op eBay door :cool: maar ik verwacht eerlijk gezegd gewoon een mailtje dat ze hem niet meer kunnen leveren.

Heb ook de Estoque van Mondo Motors in 1/18 besteld aan 23 Euro, maar die is er nog niet, dat weet ik, vond de prijs wel meevallen eigenlijk. Ook gelijk nog twee 1/24 modelletjes besteld die wel op voorraad waren ... nu even afwachten of ze die al zullen afsturen voordat ze de rest hebben ... wil best tweemaal verzending betalen.
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
simpen
Berichten: 76
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:03
Locatie: Geluwe

Re: Modellautohaus.de

Bericht door simpen »

Normaal gezien staat hun stock aangegeven met een verkeerslicht en alle productnummers waar een ? of een * achter staat kunnen ze niet meer leveren (of toch niet snel). Je moet ook niet veel belang hechten aan hun 'Again available next month' die er soms bijstaat, heb ik eens 6 maanden bij een Countach zien staan en daarna heb ik het opgegeven. Maar ze rekenen zeer weinig verzendkosten aan, bij mij was het iets rond de €6 :lol:
Gebruikersavatar
Dick's Model Auto's
Berichten: 24
Lid geworden op: za 29 jan 2005 20:16
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Kijk uit met modellautohaus.de !!!

Bericht door Dick's Model Auto's »

Sinds eind december wacht ik op de levering van de Volvo V70 Feuerwehr van Powco die ik besteld en ook al betaald heb via Paypal bij http://www.modellautohaus.de
Na enke mailtjes (als ze al antwoorden !)wordt er steeds beweerd dat ze in bestelling zijn en dat levering nog even kan duren. :evil:
E.e.a. zou natuurlijk best mogelijk kunnen wezen, het is alleen wel merkwaardig dat deze toko het model inmiddels wel al 2 keer via Ebay aanbied en mij telkens laat weten dat ze niet beschikbaar zijn. :evil:

Over terug betaling doen ze ook erg moeilijk, als je dan toch accoord gaat met hun voorwaarde dat annulering 5 euro kost hoor je wederom gewoon niets meer, laat staan dat je het betaalde bedrag terug krijgt. En over welk bedrag praat ik dan? €17,86 !!! :eh:
Je laat je dan toch echt wel van je slechtste kant zien als verkoper.

Vandaar kijk uit :!: met dit zeer klant onvriendelijke bedrijf.
Verzamelaar van voornamelijk Motor City Classics, Signature Models en Ricko in 1:18
Daarnaast Volvo en de T en A Ford in de schaal 1:18 en 1:16
Alles te bekijken op www.dicksmodelautos.nl
Vettel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 25 apr 2010 19:03

Re: Modellautohaus.de

Bericht door Vettel »

Dit is de enigste winkel waar ik ooit negatieve ervaringen mee heb gehad. Had hier een paar automodellen gekocht en ze waren slecht verpakt en een aantal beschadigd, heb ze toen per mail gevraagd of ze een oplossing wisten. Kreeg toen een boze mail terug met dat dat niet kan en als het zo was dat ik maar contact op moest nemen met het postbedrijf. Heb toen terug gemaild dat ik van plan was om de beschadigde schaalmodellen terug ga sturen en toen kreeg een nog bozere e-mail terug, terwijl zij fout zaten. Heb toen terug gemaild en gezegd dat ik daar nooit meer iets zou kopen! Tip: Koop hier niks! :thump_down:
jomake
Berichten: 1
Lid geworden op: di 21 feb 2012 14:30
Schaal: 1:18

Re: Modellautohaus.de

Bericht door jomake »

Ik heb 2 maal bij ze besteld via de directe site.
De eerste maal 2 modellen die op voorraad waren. Deze bestelling leverde geen problemen op.
De tweede maal weer 2 modellen besteld waarvan 1 op voorraad en de ander niet.
Via de website, wordt je geacht direct te betalen. Dit dan ook gedaan met paypal.
Hoewel korting (welke in een mailing beloofd was), werd dit niet verekend. mogelijk dat dit later zou gebeuren?
Hoewel 1 model wel op voorraad was, werd deze niet verstuurd, omdat zo was het verhaal: ter kostenbesparing zou gewacht worden op het 2de model.
Dit alles wordt niet persoonlijk mee gedeeld, maar staat ergens op de website.
Na 45 dagen nog niets ontvangen.
na dat het garantietermijn van paypal bijna verstreken was (welke dus 45 dagen is) nog niets ontvangen had, een claim neergelegd na eerst de winkel op de hoogte gebracht te hebben. Hierna volgde een termijn van 20 dagen waarin de verkoper tot een oplossing kan komen. maar ook binnen dit termijn van 20 dagen nog geen oplossing of reactie van modelautohaus ontvangen. Tenslotte gelukkig geld terug gekregen van paypal.
Deze ervaring is voor mij voldoende omdeze winkel voortaan links te laten liggen.
Helaas, want de prijzen zijn wel aantrekkelijk, mits je ook krijgt wat je besteld.
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Modellautohaus.de

Bericht door Boskoos »

Ik denk dat het beste is dat je hier niets koopt, voor je eigen geld te besparen en zeker problemen! Al de verhalen die ik hier lees..zijn wel een aantal mensen die er geen zaken meer mee gaan doen.

Ik persoonlijk spaar liever wat langer dan, en hij is in perfecte staat.
Dan 50 euro betalen, en niets krijgen buiten problemen en discusies.

Dan heb ik snel gekozen :p
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Modellautohaus.de

Bericht door lambo »

Ze hebben tegenwoordig ook een connectie met de nederlandse webshop modelautohuis, ik heb er recent een GT3 RS besteld voor weinig en deze werd geleverd vanuit Duitsland en was afkomstig van modellautohaus, de rekening was ook door de Duitse shop gemaakt. Toch raar als je denkt dat je iets in Nederland besteld, op de site staat hier niets van vermeld. verder prima geleverd en voor een prima prijs
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Modellautohaus.de

Bericht door Boskoos »

Blijkbaar leveren bij sommige wel, maar je moet maar bij degene zijn waar ze niet leveren en dan heb je pech :D
En welke gt3 trouwens? :D
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Modellautohaus.de

Bericht door lambo »

Boskoos schreef: En welke gt3 trouwens? :D
De groene Autoart GT3 RS voor € 48,00
Afbeelding
Plaats reactie