Armand Modelcars

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Paultje
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 21:15
Schaal: 1:43

Re: Armand Modelcars

Bericht door Paultje »

Nooit problemen gehad met Armand....en als er iets was met een model kon ik het model zonder problemen ruilen voor een ander exemplaar!!! :D
Audi!!!!!!!
Gebruikersavatar
luigi1515
Berichten: 14
Lid geworden op: di 08 sep 2009 21:03
Schaal: 1:18

Re: Armand Modelcars

Bericht door luigi1515 »

Ik woon op ongeveer een 30 km van zijn winkel en ben er wel eens een paar keer binnengelopen. De eerste paar keren heb ik er niets gekocht, maar gewoon wat rondgeneusd. Toch nam hij gewoon de tijd om met mij te praten, en ik werd niet de winkel uitgekeken of iets dergelijks. Wel heeft hij een duidelijke voorkeur voor 1:43 (in tegenstelling tot mijn voorkeur voor 1:18), en dat liet hij dan ook weten. In mijn ogen niets mis mee? Iedereen heeft zijn voorkeuren met verzamelen, en als we allemaal hetzelfde zouden verzamelen dan zou het ook niet leuk zijn. Je moet echter kopen wat je zelf wil, en niet wat hij zegt, maar dat is geheel aan je zelf om te bepalen toch? Laatst ben ik er dan ook geweest om wat modellen te kopen. Zonder ernaar te vragen kreeg ik laatst een modelletje voor de helft van de prijs (zat niet in het originele doosje) en een ander met korting (zal wel niet vaak verkocht worden). Dat vind ik dan gewoon mooi! Bovendien gaf hij me goed advies over een model dat ik nog zocht.

Pluspunten: mooie winkel, naar mijn mening verstand van zaken, mooie spullen
Minpunten: geeft duidelijk zijn voorkeur aan (mag je voor jezelf bepalen of je dit een minpunt vindt)
Verbeterpunt: zoeken via de website
F1helmets
Berichten: 10
Lid geworden op: do 26 jan 2012 22:30
Schaal: 1:18

Re: Armand Modelcars

Bericht door F1helmets »

nooit geweest maar hij reageert bijna direct op vragen, daar houd ik van. ik kon vroeger wat modellen bij hem kopen waar ik spijt van heb dat ik dat toen niet gedaan had want die zij nu niet meer te krijgen. als ik in de buurt wil ik toch is de winkel zien
sjreuder2
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 mar 2014 09:36
Schaal: 1:43

Re: Armand Modelcars

Bericht door sjreuder2 »

Ik ben in het verleden veel bij armand gekomen , nu bestel ik vaak bij hem via internet .
De service blijft in mijn ogen goed .

Zal er binnekort nog eens binnen lopen toch altijd wel leuk om met een kenner over de hobby te praten
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Armand Modelcars

Bericht door Smiley84 »

Over het algemeen erg tevreden, snelle reactie op bestellingen en vragen, groot aanbod.
Pakketten altijd prima verpakt en verzonden.

Niet erg scheutig met korting. Eens gevraagd of er iets met de prijs gedaan kon worden bij aanschaf van een X aantal F1 modellen, niet mogelijk.
Gaat mij ook niet om wereldbedragen, maar als je ergens voor 150 Euro besteld vind ik het wel netjes als je bijv. de verzendkosten achterwege laat.
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Derover
Berichten: 48
Lid geworden op: di 06 okt 2015 19:14
Schaal: 1:43

Re: Armand Modelcars

Bericht door Derover »

Dure vogel, zeker wat de verzendingskosten betreft.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Armand Modelcars

Bericht door rsh_scuderia »

Derover schreef:Dure vogel, zeker wat de verzendingskosten betreft.
Waar moet ik dan aan denken en wat is de ervaring?
tim1803
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 19 sep 2010 12:59
Schaal: 1:43

Re: Armand Modelcars

Bericht door tim1803 »

Derover schreef:Dure vogel, zeker wat de verzendingskosten betreft.
Verzendkosten heeft hij niet zelf in de hand, dan zou je moeten klagen bij de verzend firma
Derover
Berichten: 48
Lid geworden op: di 06 okt 2015 19:14
Schaal: 1:43

Re: Armand Modelcars

Bericht door Derover »

13 € voor een doosje met 5 truescale figuurtjes 1.43 :?
Voor iets van 9 € verzendingskosten had ik een Ford GT Gulf 1.18 Spark van Tom modelcars
tim1803
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 19 sep 2010 12:59
Schaal: 1:43

Re: Armand Modelcars

Bericht door tim1803 »

Derover schreef:13 € voor een doosje met 5 truescale figuurtjes 1.43 :?
Voor iets van 9 € verzendingskosten had ik een Ford GT Gulf 1.18 Spark van Tom modelcars
Ik ga ervanuit dat u uit België komt aan de hand van de verzedingskosten.
Ze gebruiken beiden een andere firma dus die prijsverschillen kunnen er zijn.
De verzendkosten is niets wat Armand in de hand heeft.
Kost wat het kost en wat u betaald betaald bij toch weer aan de verzendfirma.

Ik weet uit eigen ervaring dat het nou eenmaal met DHL €13,- kost maar wel altijd aankomt.
U wilt niet weten hoe vaak PostNL al eens een pakketje kwijt is geraakt of gewoon retour komt.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Armand Modelcars

Bericht door St. Paul »

tim1803 schreef:
Ik weet uit eigen ervaring dat het nou eenmaal met DHL €13,- kost maar wel altijd aankomt.
U wilt niet weten hoe vaak PostNL al eens een pakketje kwijt is geraakt of gewoon retour komt.
Ik prefereer dan weer liever PostNL, nooit gezeur. Bij DHL wacht de huisvrouw tot de Fiatje vol ligt voor ze een ronde doet, ook als dat 3 weken duurt. En heb hier keer gehad dat ze vergeten waren het pakket mee te nemen maar mijn 2de kans werd vakkundig afgevinkt en na die 3de was het ook retour gegaan.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
tim1803
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 19 sep 2010 12:59
Schaal: 1:43

Re: Armand Modelcars

Bericht door tim1803 »

St. Paul schreef:
tim1803 schreef:
Ik weet uit eigen ervaring dat het nou eenmaal met DHL €13,- kost maar wel altijd aankomt.
U wilt niet weten hoe vaak PostNL al eens een pakketje kwijt is geraakt of gewoon retour komt.
Ik prefereer dan weer liever PostNL, nooit gezeur. Bij DHL wacht de huisvrouw tot de Fiatje vol ligt voor ze een ronde doet, ook als dat 3 weken duurt. En heb hier keer gehad dat ze vergeten waren het pakket mee te nemen maar mijn 2de kans werd vakkundig afgevinkt en na die 3de was het ook retour gegaan.
Wat jij wilt ieder zijn eigen voorkeur.
Had het niet over de goedkope maar langzame service van DHLForYou maar van de echte DHL.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Armand Modelcars

Bericht door rsh_scuderia »

Samenvattend, Armand gebruikt DHL.
Daardoor zijn de verzendkosten 13 euro. Niet iets waar hij winst op maakt, maar kosten zijn, ook voor de winkel.
Gebruikersavatar
Tifosi
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 12 feb 2014 20:25
Schaal: 1:43
Locatie: Zuid Limburg

Re: Armand Modelcars

Bericht door Tifosi »

Laaste keer voor mij heb ik een slechte ervaring gehad met Armand.
Wilde me een model verkopen waaraan schade zat. Ik hem dat gemeld en gewezen en dan wordt doodleuk gezegd dat het zo hoort.
Ik heb hem dan gezegd dat dit niet zo hoort en dan wordt mij gezegd dat ik er niks vanaf weet.
Ik heb het model daarna online besteld in Duitsland (ook nog veel goedkoper, Armand is de goedkoopste niet) en deze had deze "schade" niet.
Viel me de laatste tijd vaker op dat er modellen met schade (decals vooral) werden aangeboden. Normaal worden alle modellen toch aan de voorhad nagekeken voordat ze de winkel ingaan.

Ik bestel voortaan online en ga niet meer naar zijn zaak.
"The elderly don't drive that badly; they're just the only ones with time to do the speed limit."
Derovere
Berichten: 174
Lid geworden op: di 02 feb 2016 12:53
Schaal: 1:43
Locatie: Holland

Re: Armand Modelcars

Bericht door Derovere »

Heb dezelfde ervaring met deze winkel
Je moet terplaatse alles zeer goed nazien
Meneer heeft het dan ook nog over de SERVICE :doh:
Koop nu al 2 jaar niks meer aldaar
Onlinewinkel M uit Duitsland verzending 10 euro of 6.5 euro in de ander ckl duitse online winkel
Plaats reactie